S-a decis! Asigurații nu vor mai face drumuri repetate la Casa de Asigurări de Sănătate

1233

Articole de la același autor

În fiecare an, mii de persoane se prezintă la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Constanţa pentru a li se elibera carduri de sănătate duplicat, în urma pierderii, deteriorării sau furtului acestora. Până la eliberarea cardului duplicat, dovada calității de asigurat se face, însă, cu adeverința de înlocuire a cardului național. Anul trecut, CJAS Constanța a eliberat peste 10.000 de astfel de adeverințe, un asigurat solicitând acest document chiar de patru ori. De la începutul lui 2024 și până în prezent au fost eliberate alte câteva mii de adeverințe înlocuitoare ale cardului de sănătate.



În momentul în care un asigurat își pierde cardul de sănătate, are obligația de a solicita casei de asigurări de sănătate de care aparține eliberarea unui alt card, pentru a putea beneficia de diverse servicii medicale în mod gratuit. Pentru că eliberarea noului cardului durează câteva luni, oamenilor li se poate da o adeverință care îi ține locul cardului, un document care este valabil aproximativ două luni de la data eliberării. „Pentru a nu apărea situații în care, din cauza unor întârzieri în emiterea noului card, asiguraților să le expire adeverința și să nu poată beneficia de servicii medicale, CNAS a publicat, în secțiunea Transparență decizională, un proiect de ordin care prevede că adeverinţa va fi valabilă până la data emiterii cardului duplicat. Așadar, cei care au adeverințe emise deja vor trebui să solicite alte adeverințe la expirarea celor 60 de zile. Pot face această solicitare și online la adresa de email cardnaț[email protected]. Apoi, adeverințele ce vor fi emise după intrarea în vigoare a noilor reguli îşi vor păstra valabilitatea până la momentul tipăririi cardurilor duplicat. În anul 2023, CJAS Constanța a eliberat peste 10.000 de astfel de adeverințe, un asigurat fiind și la a patra adeverință. Este foarte important de reținut că asigurații care nu au card emis (adică niciodată nu li s-a tipărit cardul național) nu trebuie să prezinte furnizorilor de servicii medicale niciun document înlocuitor al cardului. Atât timp cât în sistemul informatic persoana apare ASIGURAT - FĂRĂ CARD EMIS, sistemul nu solicită semnarea serviciului cu cardul pentru a fi validat”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al CJAS Constanţa, Aura Drăgoi.

Menţionăm că printr-un ordin al președintelui CNAS, publicat în Monitorul Oficial, miercuri, 27 martie, s-a reglementat prelungirea valabilității adeverinței înlocuitoare a cardului național de asigurări de sănătate până la emiterea cardului duplicat. Până acum, durata valabilității adeverinței era de 60 de zile, fiind astfel necesară emiterea periodică a unei noi adeverințe, până la emiterea noului card.

„Durata până la emiterea cardului duplicat poate depăși două luni, iar asigurații pot fi puși în situația neplăcută de a face drumuri repetate la casele de asigurări de sănătate. Măsura prelungirii duratei de valabilitate a adeverinței de înlocuire a cardului național duplicat implicit debirocratizează și fluidizează activitatea caselor de asigurări de sănătate și diminuează cozile de la ghișee”, a declarat președintele CNAS, Valeria Herdea.

Această adeverință se emite pentru asigurații care depun la casa de asigurări de sănătate cererea de eliberare a cardului duplicat, în cazul: pierderii, deteriorării, furtului cardului inițial; schimbării datelor de identitate ale titularilor, față de cele înscrise pe card. Ordinul prevede că cererea de eliberare a cardului duplicat, completată și semnată de titular sau, după caz, de reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, se poate transmite și prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare la distanță, cu condiția să fie însoțită de copia actului de identitate și, după caz, de alte acte doveditoare, precum și de dovada plății contravalorii cardului duplicat. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.3687 secunde