"RADET ne-a oprit apa caldă, obligându-ne să-i reparăm avaria!"

753

Mai multe familii din strada Avram Iancu impută RADET că le-a sistat apa caldă, în plină vară, deși sunt cu facturile
la zi, iar în contracte nu se menționează că ar fi racordați la o conductă privată. În replică, RADET susține că a luat această măsură întrucât pe conducta din canalul termic construit de proprietarii acestor case a apărut o avarie, pe care nu o repara nimeni.

Oamenii susțin că s-au trezit pe nepusă masă fără apă caldă la robinete, iar în adresele primite de la RADET se arăta că este obligația lor să repare avaria intervenită: "Suntem total în ceață, din moment ce în contractul nostru de racordare și în planul de execuție scrie negru pe alb că suntem racordați la rețeaua publică de apă caldă și căldură, nicăieri nu se spune că ar fi vorba de o conductă particulară. Ca și când n-ar fi destul, în adresele RADET scrie că există o defecțiune pe rețea, dar nu ni se spune unde, ce și cum, ci doar ca să reparăm noi. Suntem total decepționați de felul cum suntem tratați, ca și plătitori corecți ai serviciilor. Pe de altă parte, RADET n-are nicio problemă să-i penalizeze imediat pe rău-platnici, dar nu se uită în ograda proprie, să-și analizeze abuzurile. Vă rugăm din suflet să ne ajutați să se rezolve cât mai repede acest abuz! Locuitorii străzii Avram Iancu, din Constanța".
Conducerea Regiei de Termoficare confirmă situația, însă precizează că a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei calde de consum către un număr de cinci case, situate în intersecția străzilor Sarmisegetuza cu Avram Iancu, întrucât pe conducta aflată în canalul termic construit de către proprietarii acestor imobile a apărut o avarie, pe care nimeni nu o repara. În plus, din cauză că în zona respectivă, furnizorul de energie termică nu deținea rețea de termoficare, în anul 1995, proprietarii acestor case au hotă-rât să-și construiască un canal termic, ce a fost apoi branșat cu acordul furnizorului din rețeaua care alimentează blocurile din apro-piere, pe cheltuiala proprietarilor.


Canal cu hibe
Faptul că acel canal termic a fost construit fără a se respecta toate cerințele normativelor în termoficare a dus la coroziune rapidă și la apariția frecventă a avariilor. Dacă până acum, consumatorii racordați pe această conductă și-au reparat de fiecare dată avariile apărute, de data aceasta, RADET susține că nu s-a mai întâmplat acest lucru, din cauza neînțelegerilor dintre proprietari.
Totuși, urmare solicitării făcute în ziua de 27 iunie a.c. de către unul dintre proprietari, de a i se realiza lucrările necesare la branșament pentru a beneficia de apă caldă de consum, RADET a început lucrarea aferentă în curtea casei respective, pe canalul în cauză. După finalizarea acestei prestații se vor face probele specifice pentru întreaga rețea privată, iar dacă se va constata că această conductă nu mai are și altă avarie, atunci toți consumatorii vor beneficia din nou de apă caldă de consum.
Regia de Termoficare își asigură abonații, și pe această cale, că face toate lucrările necesare pe rețelele proprii, însă pentru cele aflate în proprietatea consumatorilor intervine doar la comanda acestora și, evident, contra cost, în baza unui deviz estimativ aprobat în prealabil de solicitant.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 16 Iunie 2012
Stire din Social : Repartitoare sau debranșare?
Pagina a fost generata in 1.6289 secunde