Chiar dacă nu-i obligatoriu, pentru un test de scuipat nu compromiteți sănătatea unei colectivități!

10326
Chiar dacă nu-i obligatoriu, pentru un test de scuipat nu compromiteți sănătatea unei colectivități! - fondtestscuipat12-1638557262.jpg
Privite mai mult cu ostilitate, decât ca pe o utilitate, testele pe bază de probă din salivă ar fi trebuit să ajungă în acest weekend la toți părinții în care școlile copiilor lor au decis că manopera cade în atribuțiile celor de-acasă. Și asta pentru că, începând de luni, 6 decembrie, urmează a fi prezentat învățătorilor sau diriginților, de două ori pe săptămână, rezultatul testului, pentru a putea participa la orele de curs.

Dacă stăm strâmb și judecăm drept, ar fi fost și imposibil ca elevii să vină mai devreme la școală, nemâncați, nespălați pe dinți, chiar fără să fi băut apă, pentru a fi luați la rând de către un cadru didactic care trebuia să păzească 30 de copii scuipând într-o pungă de carton care mai apoi.... O țară întreagă a văzut filmulețul ministrului Educației și ce a pățit cu saliva prelevată… E clar că programul instructiv-educativ ar fi fost tulburat de testarea bisăptămânală. Cel mai probabil, elevii de la 12 ani în sus vor putea să-și administreze chiar și fără ajutorul părinților aceste teste.

Din păcate, la fel ca și în cazul vaccinărilor, s-a pornit „avalanșa” contra-testării: „cine mă oprește să nu-l fac și să spun că toate sunt bune și frumoase și să-mi trimit copilul la școală? Nu cumva testarea trebuia făcută la școală de un asistent medical? Mă îndoiesc că toți părinții le vor face copiilor testele astea. Eu mi-am vaccinat copilul, am să fac și tâmpeniile astea de teste, dar nimic nu este așa cum ar trebui în țara asta”, este comentariul unui părinte, reprezentativ pentru foarte mulți.

Ce-i drept, dezamăgirea și neîncrederea în aceste teste au fost lansate încă de la început de promisiunile deșarte. Dar cel mai mult atât părinții, cât și profesorii au fost dezamăgiți de distribuirea total haotică a testelor, fiind primite vrac, unele cu cinci, altele cu șapte piese. Iar profesorii au stat, joi și vineri, între o oră și trei ore să le asambleze (adică să le pună în pungi individuale, cumpărate, bașca, de școală).

Senatorul Ștefan Pălărie a inițiat un grup în mediul online, intitulat „Marea testare”, prin intermediul căruia, în doar câteva ore, zeci de profesori și părinți și-au împărtășit experiențe legate de aceste teste și de asamblarea lor.

Profesorii ar fi vrut să se testeze și ei la școală

Prof. Marius Furtună, de la Liceul teoretic „Nicolae Bălcescu” Medgidia, comenta: „Dragi colegi, am înțeles: noi pregătim punguțele (mie mi-au trebuit 30 de minute pentru 29 de elevi) și Botezatu încasează banii. Alte 40 de minute (pierdute) pentru a le explica procedura de aplicare a testului. Noi însă nu merităm astfel de teste, pentru a ne asigura că nu infectăm elevii sănătoși («testați»)?! Profesorii nu ar trebui și ei să se poată testa cu ajutorul ministerului, în beneficiul educației?”.

Cei mai mulți dintre părinți, însă, se întreabă câți semeni de-ai lor vor accepta să facă această testare, mai ales că s-a transmis că nu pot fi obligați să o facă. Iar neprezentarea unui rezultat nu poate constitui motiv de a nu fi primit la școală, atât timp cât nu există o prevedere legală.

Cert este că testele de salivă vor fi irelevante atât timp cât nu există obligativitatea de a le face, poate doar din punct de vedere moral. Să presupunem că dintr-o clasă de 25 de elevi, unul refuză să facă testul, în timp ce toți ceilalți 24 de colegi au rezultat negativ și chiar cel care a refuzat ar putea fi pozitiv. Care mai este rolul acestor teste dacă toți cei 24 de colegi se infectează?

Tocmai de aceea, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți a transmis un mesaj: „Testarea periodică a elevilor este o măsură ce poate contribui la prevenirea infectării cu virusul SARS-CoV-2 atât în mediul școlar, cât și în comunitate. Având în vedere faptul că pandemia evoluează imprevizibil, este imperios necesar să depunem toate eforturile pentru a fi mult mai bine pregătiți în fața unor potențiale noi «valuri» pandemice.

ÎMPREUNĂ: autorități, cadre didactice, părinți și elevi, putem contribui la responsabilizarea tuturor factorilor implicați, avem responsabilitatea de a face tot ceea ce ne stă în putință pentru ca educația să continue și să se desfășoare în condiții de siguranță!”.

Transmiterea rezultatelor la teste s-a decis la nivelul fiecărei unități de învățământ, așa încât unele au hotărât ca poza cu testul să fie transmisă învățătorului sau dirigintelui, în alte unități este de-ajuns ca părintele să transmită NEGATIV sau POZITIV.

Mai există o categorie de părinți care consideră că dacă va aplica un test, odată ieșit negativ, îl vor folosi etern pe acela. Tocmai de aceea, un profesor constănțean ne-a declarat că s-a ajuns la concluzia că trebuie ca fiecare test să fie inscripționat cu marker cu data efectuării testului, fotografiat cu rezultatul și data, eventual cu telefonul copilului și prezentat la triaj la școală împreună cu un bilețel prin care părintele își asumă sub semnătură că rezultatul este negativ. 



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4058 secunde