Cu două note și cu teze sub semnul întrebării, mediile semestrului I par floare la ureche

1227
Teoretic, într-un an școlar normal, adică așa cum au avut parte elevii până în primăvara anului 2020, tezele din primul semestru se susțineau până la intrarea în vacanța de iarnă, după o prealabilă recapitulare. ROFUIP prevede chiar susținerea tezelor cu trei săptămâni înainte de vacanță.

Din păcate, la aproape doi ani de la declanșarea pandemiei de COVID, nu numai profesorii, dar și părinții, cu tot cu elevi, observă cum se reia „regia” unui film prost. Precedentul a fost creat de Monica Anisie, care decidea, în noiembrie 2020, anularea tezelor în anul școlar 2020-2021, după ce olimpiadele și concursurile școlare fuseseră, la fel, radiate.

De data aceasta, în timp ce ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că în cele două săptămâni de prelungire a semestrului I (3-14 ianuarie 2022) se vor da tezele, secretarul de stat Sorin Ion a venit cu o altă veste, la conferința de presă de la Centrul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției (CNCCI). Și anume că elevii vor susține tezele la revenirea din vacanța de două săptămâni, iar renunțarea la ele va fi luată în calcul de oficialii ministerului doar dacă situația pandemică se va agrava.

„În privința tezelor, decizia nu este una 100% asumată. Aici avem mai multe variante. Vorbind din punct de vedere didactic, una din solicitările Consiliului Național al Elevilor, de exemplu, este să reintroducem măsura de anul trecut, cu două note la fiecare disciplină, indiferent de numărul de ore pe săptămână, soluție pe care o agreăm și pe care o vom implementa. În privința renunțării la teze, o vom face doar în situația în care nu avem încotro”, a spus Sorin Ion, citat de Mediafax.

Potrivit secretarului de stat, opțiunea oficialilor de la MEN în acest moment este de a se susține tezele.

„Vă reamintesc că tezele pot fi date și în ultimele săptămâni dinainte de vacanța de iarnă, până în 20 decembrie, iar la revenirea la școală, în celelalte două săptămâni de după vacanța de iarnă, să aibă loc reglarea situației școlare, încheierea situațiilor școlare și așa mai departe. Prin regulamentele școlare tezele trebuie trecute în catalog cu două săptămâni înainte, în condițiile actuale ale regulamentului școlar. Prin urmare, perioada cea mai recomandată pentru teze în cazul revenirii la școală este a doua jumătate a lunii decembrie”, a mai spus Sorin Ion.

„Nu se gândește nimeni la copii!”

„Tezele cu prezență fizică reprezintă ultimul bastion în calea de a decide relevanța notelor”, este afirmația bombastică a ministrului Cîmpeanu, atunci când se referă la întoarcerea fizică a elevilor în ianuarie 2022 și susținerea tezelor.

Pe de altă parte, în opinia profesorilor, tezele ar mai reprezenta acea evaluare sumativă dacă ar putea fi susținute până pe 22 decembrie, în eventualitatea unei reveniri cu prezență fizică din data de 8 noiembrie. Ar exista timpul necesar unei recapitulări până pe 8 decembrie și apoi al susținerii tezelor.

În niciun caz în cele două săptămâni de după vacanța de iarnă. Și asta pentru că perioada rămasă la dispoziție, sub semnul întrebării în ceea ce privește prezența fizică în școli, nu ar permite recapitularea pentru susținerea tezelor. Asta în cazul în care cei din minister își mai amintesc că la liceu se susțin între patru și cinci teze.

Ca să nu mai vorbim de comentariile elevilor, care curg pe rețelele de socializare, cu privire la faptul că în vacanța de iarnă, care nu este una oarecare, cu atâtea sărbători în familie, nu le va sta capul să recapituleze materia pentru tezele ce vor veni pe repede înainte în intervalul 3-14 ianuarie.

Într-o intervenție televizată, la un post local de televiziune, prof. Adrian Bădilă, recent demis din funcția de director, își asuma o afirmație gravă, și anume că „Nu se gândește nimeni la copii. Îmi asum această afirmație pentru că sunt zilnic între ei și văd cât de greu le este. Diferența este foarte mare între a preda fizic și a preda online. În online se pierde foarte mult timp și se poate face cam 20% din ceea ce un profesor face fizic la clasă”, opinând că aceste două săptămâni de vacanță forțată ar fi trebuit să rămână învățământ online, chiar și cu aceste riscuri, dar pentru a se păstra măcar o continuitate.



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4105 secunde