Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații?

37112
96
Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații? - fonddezastrul1-1449594744.jpg

Articole de la același autor

Încet, dar sigur, învățământul românesc s-a apropiat de dezastru nu numai din cauza salariilor de mizerie oferite cadrelor didactice, dar și ca urmare a unor decizii care nu au urmărit decât să propulseze orgoliul tembel al unor miniștri ai Educației.

Printre aceste decizii "halucinante", se numără și aceea a ministrului Mircea Miclea, care, în anul 2005, se fălea cu surpriza cea mare: renunțarea la repetenție pentru clasa I, măsură considerată absolut benefică pentru dezvoltarea psihică a micului școlar.

Ieri, dintr-o discuție cu prof. Carmen Sulea, directorul Școlii Gimnaziale "Ioan Atanasiu" din Lipnița, am reținut că în zadar învățătorii se chinuiesc să ducă la capăt generații de elevi care nu-și doresc să învețe, mai ales că nici din partea părinților nu au vreun sprijin. "Și, din păcate, din ce în ce mai mulți elevi abandonează. Învățătorii muncesc chiar individual cu ei și ca director sunt mulțumită de implicarea lor, dar de unul singur nu se poate ajunge la rezultate bune", afirma prof. Sulea.

Întrebat de ce ajung în gimnaziu elevi care nu știu să scrie corect românește sau să facă înmulțiri, același director a declarat: "Prostia pleacă încă din cla-

sa I, când copii care nu fac legătura de la sunet la literă ajung să promoveze în clasa a II-a fără să știe să scrie. Până să apară acel ordin care ne interzice să-i mai lăsăm repetenți, am avut copii care au repetat clasa I și au ajuns apoi premianți. Ne este milă de ei și nimeni nu-și dorește să umilească un elev de 7 ani, dar părinții trebuie să înțeleagă că este spre binele copilului să-și însușească alfabetul", a mai adăugat prof. Sulea.

Mai mult, prof. Osman Orhan, directorul Școlii din Făurei, afirma că a avut o elevă de clasa a III-a transferată de la o școală din Constanța care nu știa să citească.

"Nu se întâmplă numai la noi, în mediul rural. Ba chiar noi mai lăsăm corijenți în clasele primare, lucru care nu prea cred că se întâmplă la oraș. Este aberant să nu-i poți lăsa corijenți în clasa I, chiar dacă ești conștient că respectivul elev nu cunoaște alfabetul, nu știe să scrie și să citească. Șansele lui pe mai departe sunt aproape nule, pentru că nu are timp învățătorul să mai recupereze programa pierdută", a mai spus prof. Orhan.

Interesant este faptul că în ordinul 4925 din septembrie 2005 se spune că, în învățământul primar, repetenția apare numai după finalizarea ciclului de achiziții fundamentale (clasa a II-a). Păi, ce achiziții să facă respectivul elev care nu știe să scrie?

"Îi mințim că-s minunați!"

O altă mare tâmpenie în opinia părinților, pe care nu i-a consultat nimeni, este renunțarea la note în învățământul primar, din anul 1998, când un alt ministru orgolios, Andrei Marga, și-a "marcat" mandatul cu noua modalitate de evaluare a activității școlarilor, și anume introducerea unor criterii de performanță. Sistemul de notare cifrică a fost înlocuit prin calificative, bazate pe prezentarea rezultatelor sub forma descriptivă.

Prof. Alina Ivașcu, de la școala din Coslugea, consideră că, odată promovat în clasa a II-a un elev care nu știe să scrie și să citească, tot ciclul achizițiilor fundamentale este zdrobit.

"Știu că mă număr printre puținii învățători care mai lasă elevi repetenți, dar le explic că nu am absolut nimic cu bieții copii. Ei trebuie să știe să citească pentru a se putea păzi de pericole. Și le explic că, atunci când au în față o sticlă cu un lichid, ei trebuie să știe să citească dacă e suc sau otravă. Din păcate, tot sistemul de învățământ este la pământ, pentru că îi mințim că-s minunați încă din clasele primare și ei ajung în clasa a II-a și nu înțeleg ce li se predă colegilor pentru că nu cunosc literele. Știu că este dur să-i spui unui copil că trebuie să repete anul școlar, dar nici nu poți să-l minți la infinit că este minunat promovându-l", a mai declarat același tânăr cadru didactic constănțean.

v v v

Așteptăm pe site-ul cugetliber.ro opiniile dvs. legate de acest subiect și vom transmite și noi mai departe Ministerului Educației și noului ministru aceste constatări ale cadrelor didactice din mediul rural constănțean. 

Comentează știrea

96 comentarii. Pagina 6 din 10. Click pe pagina dorită : 1 ...5 6 7 ...10 
!
9 decembrie 2015
?

Esti dezaxat nene?! Ce ai?!

Răspuns la: as vrea sa-i ling
Adăugat de : suca ion, 9 decembrie 2015
bijboasca ioanei popescu, s-o titularizez si s-o cimentez in gat.
roset
9 decembrie 2015
cine-i vinovat

De la sora dv. probabil cunoașteți situația, nicidecum pe cea din învățământ în esența lui, să fim serioși! În toată românica, sora dumitale n-a găsit post titularizabil? Dacă-i așa , înseamnă că-i trebuie o reconversie! La specialitatea ei nu mai sunt posturi! Ce-ar vrea, să dea pe cineva afară și să ocupe ea postul? :) :) Cine ți-a spus, dumitale, că cei de pe post sunt slsb pregătiți? (Tot sora?) Nu s-au titularizat pe 4 ani - nu așa spune legea, pe care te invit s-o citești- ci postul, scos la concurs, are valabilitate cel puțin 4 ani și mai mulți! Ce părere ai despre deficitul de cadre didactice din orice județ?

Răspuns la: Titularizare
Adăugat de : Mircea Popescu, 9 decembrie 2015
bravo Simona Anghel!Reportajele tale deaspre invatamantul constantean sunt foarte bune.Cunosc problemele din invatamant.....totul incepe de la...
roset
9 decembrie 2015
cine-i vinovat

În învățământul primar NU SE FAC IERARHIZĂRI/ CLASAMENTE între copii! Situăm pe copil, prin calificative, la un anumit nivel față de cerințele programelor școlare! Asta-i tot! P.S. Pentru concurs între copii este timp în celelalte periodizări ale școlarității!

Răspuns la: intrebare
Adăugat de : parinte, 9 decembrie 2015
Ce este ISE? Si de ce este mai buna ierarhizarea asta decat cealalta?
ghe
9 decembrie 2015
re:

bla...bla... bla.... si cum transformi punctajul in calificative? nu stiai ca e INTERZIS punctajul? ... parintii nu mai aleaga dupa 10 pe linie, alearga dupa Fb pe linie! sansa de a-si insusi citit- crisul in ritm propriu e mai mare daca repeta clasa I.

Răspuns la: Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații?
Adăugat de : Dana, 9 decembrie 2015
Notele s-au scos deoarece erau subiective si nu reflectau realitatea. Calificativele, chiar daca nu sunt motivante ca si notele, au in spate un...
roset
9 decembrie 2015
cine-i vinovat

Cunosc și eu, mulți tare, tocilari de această categorie, numai că la locul de muncă sunt zero (și acela barat)!

Răspuns la: titularizare
Adăugat de : Aida, 9 decembrie 2015
Concursuri de titularizare pentru toti profesorii....Asa ar fi corect.Sunt intr o scoala in care eu am cel mai mic salariu dar muncesc cel mai...
Miruna
9 decembrie 2015
Examen la 4 ani

Toată lumea vrea examen la 4 ani, pentru învățământ, că de, acolo sunt proștii, hoții, necinstiții, gunoaiele societății. Cadrele didactice sunt cele care duc țara asta de râpă. Toți ceilalți sunt cinstiți, corecți și își fac meseria perfect, cu responsabilitate. A scris cineva aici - și îi dau dreptate: să dea toată lumea examen la 4 ani, nu doar cei din învățământ. Tot dați cu parul în profesori, că ei nu-și fac treaba, din cauza lor nu mai învață elevii. Profesorul stă o oră-două pe zi cu elevul. Părintele cât timp își face pentru a verifica dacă și-a făcut copilul temele (nu să verifice corectitudinea, ci existența lor în caietul de teme), dacă și-a învățat lecțiile, dacă a fost la școală la toate orele etc. Nu e mai comod să-l uite în fața tabletei sau a calculatorului, mobilului? Că doar educația se face numai la școală. Că nu e totul perfect în sistemul de învățământ știm toți, dar în ce sistem e perfect? Chiar și printre cadre sunt mulți care vor examene la 4 ani. Unii au dreptate să fie supărați pe dinozaurii care nu mai părăsesc posturile, deși nu mai au răbdare cu elevii și sunt depășiți de noutățile din învățământ. Problema e că unii tocesc din greu la teorie, au învățat-o pe de rost, dar la practică e jale. Ca părinte, am întâlnit profesori care nu erau în stare să ia un 5 la titularizare și au venit ca suplinitori, apoi au distrus niște copii, pentru că nu știau să predea pe înțelesul acestora. Mai mult, lăsau corigenți pe capete, pe motiv că ''elevii aceștia nu învață nimic''. Bieții copii nu aveau ce să învețe, părinții cu ceva carte și mai preocupați de educație se străduiau să explice noțiunile neînțelese de copii. Din păcate, nu numai la cei cu note mici la titularizare se întâmplă astfel de lucruri, ci și la unii profesori care au teoria în vârful peniței, dar când trebuie să-i explice elevului, vorbesc în limbi străine. Este o vorbă: ''Teoria ca teoria, practica ne omoară!'' Vreți examene? De acord. Examenele să fie practice, la catedră, în fața elevilor. Mulți se plâng că au avut note mari la titularizare, dar au prins post la țară. Dacă îi deranjează faptul că au luat posturile din oraș unii cu note mai mici, îi înțeleg. Dacă îi deranjează că nu sunt în buricul târgului, eventual și la școlile cu elevi aleși pe sprânceană (care învață mai mult singuri), îi întreb ceva: elevii de la țară ce au? Nu sunt tot suflete și ei, nu trebuie și ei educați?

Ioana
9 decembrie 2015
titularizare

Menumorut, doar tinerii profesori sunt slab pregatiti? Am intrat in sistem in 2012 si am dat doar doua examene de titularizare. In 2013, m am titularizat (8,70 in 2012 si 9,10 in 2013). Anul asta am luat si examenul de definitivare (8,35), toate fara 'pile'. Verfica site-ul titularizare.ro si vezi care sunt cei mai multi slab pregatiti.

CD
9 decembrie 2015
Cum sunt ocupate posturile

Sunt scoli in Constanta unde anumite materii sunt predate de profesori necalificati ,fara concurs ,doar cu pile .Este corect ca unii profsori cu diploma , care au dat concurs si nu au avut posturi in Cnstanta sa faca naveta in judet si necalificatii,studentii ,pilosii sa ocupe posturi chiar si in buricul orasului.De ce directorii acestor scolii nu scot posturile la concurs?Oare ISJ nu verifica,nu stie ?

oarecare
9 decembrie 2015
raspuns

ISE inseamna Institutul de Stiinte ale Educatiei. In legatura cu clasificarea psihologii spun ca la varsta mica e mai bine sa clasifici elevii in FB., B, etc decat sa ierarhizezi prin note: primul, al doilea etc

Răspuns la: intrebare
Adăugat de : parinte, 9 decembrie 2015
Ce este ISE? Si de ce este mai buna ierarhizarea asta decat cealalta?
zoro
9 decembrie 2015
nu prea cred

Nu prea cred o sa fie fericita rud dvs daca la 4 ani repeta titularizarea. Cred ca nu stii ce inseamna un examen de titularizare si te excita doar gandul ca la 4 ani, cineva se pune pe citit ca nebunul. Inseamna ca si soferii trebuie la cativa ani sa repete examenul, daca acumuleaza puncte sau fac accident (excludem deja situatiile stipulate in lege) Sa punem si doctorii sa dea de mai multe ori rezidentiatul, avocatii examenul de barou, etc, ca sa nu te plictisesti dumneata. Am realizat cat de conectat esti cu realitatea, bravo, esti praf.

Răspuns la: Titularizare
Adăugat de : Mircea Popescu, 9 decembrie 2015
bravo Simona Anghel!Reportajele tale deaspre invatamantul constantean sunt foarte bune.Cunosc problemele din invatamant.....totul incepe de la...
96 comentarii. Pagina 6 din 10. Click pe pagina dorită : 1 ...5 6 7 ...10 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3389 secunde