Evaluările naționale care ucid copilăria
698
![Evaluările naționale care ucid copilăria - f6ba16107e08c04fc684308ab18d207a.jpg](https://cugetliber.ro/imagini/original/f6ba16107e08c04fc684308ab18d207a.jpg)
Articole de la același autor
Război la Inspectoratul Școlar Județean Constanța
10 Ianuarie 2011
Cine sunt deștepții Constanței
07 Februarie 2011
15 elevi constănțeni, la Naționala de chimie
26 Ianuarie 2011
Maria Sorescu, împinsă de partid la conducerea ISJ
11 Ianuarie 2011
Etapa locală a Olimpiadei de informatică
10 Februarie 2011
Profesorii "țintuiți" de scaunul din cancelarie
18 Februarie 2011
În orice stat de drept, o lege ar trebui să-și producă efectele DUPĂ intrarea în vigoare. Că Legea Educației Naționale nr. 1 este o anomalie, am mai scris și cu alte ocazii și probabil că vom mai reveni ori de câte ori cadrele didactice ne semnalează injustețile ei.
Spre exemplu, o nouă ciudățenie ne-a fost reclamată cu privire la evaluările naționale introduse din doi în doi ani.
Cu toate că articolul de lege spune clar că portofoliul educațional debutează începând cu clasa pregătitoare, din nefericire, conform Ordinului nr. 3184/26 ianuarie 2011, evaluările naționale vor intra în vigoare începând cu anul școlar 2011-2012.
Normal, ele ar fi trebuit să intre în vigoare odată cu apariția primei clase pregătitoare în ciclul de învățământ primar, primii beneficiari ai unui portofoliu educațional complet, începând cu "raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare", am încheiat citatul din lege.
Așa încât elevii care sunt acum clasa I, la anul, vor susține o evaluare a competențelor fundamentale, respectiv scris-citit și matematică.
Cei care sunt clasa a III-a anul acesta, la anul vor fi examinați "prin eșantionare", după modelul testărilor internaționale "pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar".
Cât despre cei care sunt acum clasa a V-a, ei vor susține două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. "Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I".
Conform legii, rezultatele evaluării și planurile individualizate vor fi comunicate părinților elevilor și constituie documente din portofoliul educațional al elevului.
Actualii elevi din clasa a IV-a sunt primii beneficiari ai noilor reglementări ale Legii Educației Naționale cu privire la gimnaziul de cinci ani.
Și cum să nu tragi linie cu tristețe și să te întrebi tu, ca părinte ce ai trăit o copilărie fericită, oare unde vor ajunge aceste generații examinate și para-evaluate?
Spre exemplu, o nouă ciudățenie ne-a fost reclamată cu privire la evaluările naționale introduse din doi în doi ani.
Cu toate că articolul de lege spune clar că portofoliul educațional debutează începând cu clasa pregătitoare, din nefericire, conform Ordinului nr. 3184/26 ianuarie 2011, evaluările naționale vor intra în vigoare începând cu anul școlar 2011-2012.
Normal, ele ar fi trebuit să intre în vigoare odată cu apariția primei clase pregătitoare în ciclul de învățământ primar, primii beneficiari ai unui portofoliu educațional complet, începând cu "raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor de învățare", am încheiat citatul din lege.
Așa încât elevii care sunt acum clasa I, la anul, vor susține o evaluare a competențelor fundamentale, respectiv scris-citit și matematică.
Cei care sunt clasa a III-a anul acesta, la anul vor fi examinați "prin eșantionare", după modelul testărilor internaționale "pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar".
Cât despre cei care sunt acum clasa a V-a, ei vor susține două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. "Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I".
Conform legii, rezultatele evaluării și planurile individualizate vor fi comunicate părinților elevilor și constituie documente din portofoliul educațional al elevului.
Actualii elevi din clasa a IV-a sunt primii beneficiari ai noilor reglementări ale Legii Educației Naționale cu privire la gimnaziul de cinci ani.
Și cum să nu tragi linie cu tristețe și să te întrebi tu, ca părinte ce ai trăit o copilărie fericită, oare unde vor ajunge aceste generații examinate și para-evaluate?
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Miercuri, 23 Februarie 2011
Miercuri, 23 Februarie 2011
Marţi, 22 Februarie 2011
Marţi, 22 Februarie 2011