Fabuloasă finanțare pentru reducerea abandonului școlar. 86 de unități constănțene, beneficiare de granturi

1472
1
Fabuloasă finanțare pentru reducerea abandonului școlar. 86 de unități constănțene, beneficiare de granturi - fondfinantareabandon-1641233397.jpg
Finalul de an 2021 a venit cu o serie de vești bune, transmise în „cascadă” de Ministerul Educației. Peste jumătate de miliard de euro constituie prima finanțare a educației din mult-disputatul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și se referă la Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS).

Astfel, vor fi alocate 543 milioane euro, constând în granturi de maximum 200.000 euro/școală pentru cel puțin 2.500 de unități de învățământ de stat, de nivel primar și gimnazial cu prioritate de intervenție ridicată, din lista celor 3.235 de școli eligibile identificate. 43 milioane euro din cele 543 vor fi orientate pentru formarea a 45.000 de angajați din învățământul preuniversitar.

Din cele peste 2.500 de unități de învățământ cu vulnerabilitate ridicată care vor beneficia de granturi pentru reducerea și combaterea abandonului școlar în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare prin PNRR, 86 sunt din județul Constanța.

Lista se deschide cu Școala gimnazială nr. 31, urmează școlile gimnaziale nr. 14, nr. 11 „Dr. Constantin Angelescu”, nr. 1 Rasova, nr. 1 Cuza Vodă, „Spiru Haret” Medgidia, nr. 1 Mircea Vodă, nr. 1 Cernavodă, „Ioan Atanasiu” Lipnița, nr. 1 Oltina, „Mihail Sadoveanu” Medgidia, „Ion Borcea” Agigea, nr. 1 Amzacea, „Mircea Dragomirescu” Medgidia, nr. 1 Saligny, nr. 1 Siliștea, nr. 1 Dumbrăveni, „Dan Spătaru” Aliman, nr. 1 Lumina, nr. 1 Mangalia, nr. 1 Pantelimon, nr. 1 Ciocârlia, nr. 1 Tuzla, nr. 1 Seimen, „Ion Creangă” Albești, nr. 1 Comana, „Ion Ghica” Tortoman, nr. 1 Castelu, nr. 12 „B.P. Hașdeu” Constanța, „Sfântul Andrei” Mangalia, nr. 10 „Mihail Koiciu” Constanța, „Gheorghe Lazăr” Corbu, nr. 1 Hârșova, „A. Ghencea” Săcele, nr. 1 Istria, nr. 40 „Aurel Vlaicu”, „George Coșbuc” 23 August, nr. 1 Limanu, nr. 1 Pecineaga, „Nicolae Maraloi” Saraiu, „Marin Voinea” Cerchezu, „Nichita Stănescu” Mereni, nr. 1 Fântânele, nr. 1 Chirnogeni, „Dumitru Gavrilescu” Gârliciu, nr. 1 Grădina, nr. 1 Ion Corvin, nr. 1 Peștera, „Grigore Moisil” Năvodari, „Emil Gârleanu” Bărăganu, nr. 1 Valu lui Traian, nr. 17 „Ion Minulescu”, Constanța, nr. 1 Poarta Albă, „Lucian Grigorescu” Medgidia, nr. 22 „I.C. Brătianu” Constanța, nr. 2 Cernavodă, „S.A. Esenin” Ghindărești, nr. 1 Topalu, „Adrian V. Rădulescu” Murfatlar, nr. 1 Horia, „George Enescu” Năvodari, nr. 2 „Poet Ovidiu” Ovidiu, nr. 8 Constanța, nr. 1 Târgușor și „Viceamiral Ioan Murgescu” Valu lui Traian.

De asemenea, pe aceeași listă se află și liceele tehnologice „Radu Prișcu” Dobromir, Crucea, Independența, „Mihai Viteazul”, Ciobanu, „I.C. Brătianu” Nicolae Bălcescu, „Gheorghe Duca” Constanța, Poarta Albă, Cogealac, „|Jean Dinu” Adamclisi, „Nicolae Istrățoiu” Deleni, Topraisar, „Ion Podaru” Ovidiu, „Nicolae Dumitrescu” Cumpăna, dar și liceele teoretice Negru Vodă, Băneasa, Mihail Kogălniceanu, „Regele Carol I” Ostrov, „Emil Racoviță” Techirghiol, „Ioan Cotovu” Hârșova, Liceul Cobadin.

Programul se va desfășura în mai multe etape. În prima etapă, unitățile de învățământ care vor beneficia de aceste granturi vor fi stabilite prin ordin al ministrului educației în luna ianuarie a anului 2022, urmând ca, până la finalul lunii martie 2022, primele 750 de unități de învățământ să beneficieze de finanțare.



Comentează știrea

Român
5 ianuarie
despre învățământul românesc

Șeful fostelor școli transformate de curând în bordeluri și lagăre de exterminare pentru copiii românilor, după cum am spus, șeful bordelurilor din România și lagărelor de exterminarea copiilor taie și spânzură la ministerul învățământului din România unde învățământ și educație nu se mai fac din martie 2020 și până în prezent și cadrele didactice de la disciplinele : limba română, engleză, franceză..., geografie, istorie, matematică și care discipline or mai fi, cadrele didactice sunt puse pe racolat elevii pentru meditații cu sume practicate de la sute de lei noi în sus, păi meditațiile trebuiesc făcute în școală și asta de dragul copiilor și părinților care duc traiul abia de pe o zi pe alta și în unele cazuri copiii se culcă fără a fi mâncat măcar o bucată de pâine și când ne gândim că învățământul în România este obligatoriu și gratuit. Învățământul numai este de mult gratuit pentru că părinții sunt cei care sponsorizează școala sub diferite și diverse forme și ocazii, stați că urmează 1 martie, 8 martie și au fost și urmează alte și alte serbări unde părinții cotizează cu sume consistente și cadrele didactice mai au și nerușinarea / nesimțirea să mai ceară majorarea salariilor. Cadrele didactice care nu fac meditații cu elevii în școală și fără bani, conducerea școlii să nu le majoreze salariile, cum este posibil să primească salarii majorate în schimb cadrele didactice nu se implică în obținerea de rezultate bune la învățătură a elevilor, învățământul să le mărească salariile cadrelor didactice în conformitate cu rezultatele elevilor dar fără meditații făcute la casa cadrului didactic respectiv.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4214 secunde