Revolta părinților de la Școala 43! Au refuzat să-și mai ducă la clasă copiii, din cauza agresivității unui elev

2382
22

Articole de la același autor

Aduși în pragul disperării, marți, 4 iunie, părinții celor 23 de elevi ai unei clase a III-a de la Școala Gimnazială nr. 43 „Ferdinand”, din cartierul constănțean Faleză Nord, au refuzat să-și mai lase copiii în sala de clasă, din cauza agresivității – atât verbale, cât și fizice – a unui coleg. La doar 9 ani, minorul a reușit să exaspereze nu numai colegii de clasă, dar și întreg corpul profesoral al acestei prestigioase unități de învățământ constănțene.

În urmă cu patru ani, minorul agresiv ajungea în clasa pregătitoare la Școala 43, de unde avea să plece, din cauza comportamentului deplasat. În clasa I se muta la Școala Spectrum, unde nu avea să reziste prea mult și de unde a fost transferat apoi la Școala Gimnazială nr. 24 „Ion Jalea”. În cele din urmă, în luna ianuarie 2024, avea să se întoarcă la școala de unde plecase, spre disperarea părinților celorlalți elevi, dar chiar și a învățătoarei.



„Consilierul școlar și-a declinat competențele”


Părinții elevului-problemă de doar 9 ani spun că este provocat și de aceea reacționează atât de brutal. „Bun, dar oare profesorii, colegii noștri, îl provoacă de ajunge să-i agreseze verbal?”, i-a întrebat prof. Ionuț Răgușilă, director adjunct. Pentru că elevul înjură pe toată lumea: a înjurat-o pe învățătoare, l-a înjurat pe gardian, pe profesorii de serviciu. Ba chiar, același adjunct ne povestea că a ajuns să fie ridiculizat de acest elev de doar 9 ani, care a întrebat conducerea ce tot cheamă Poliția la școală, de parcă și-au făcut hotel aici…

Directorul Școlii nr. 43, prof. Mihaela Udrea, ne-a arătat un întreg dosar cu sesizări și rapoarte în cazul minorului agresor. „Avem un dosar cu o mulțime de sesizări din partea colegilor profesori agresați, fie că vorbim de engleză, religie, învățătoare… Am tot solicitat note de informare, pentru că am zis să facem tot ceea ce depinde de noi ca să-l ajutăm, să-l îngăduim, să vorbim cu el cumva. Dar văzând că numărul incidentelor s-a mărit îngrijorător, atunci am anunțat și organele abilitate, așa cum spune metodologia. Am respectat exact toți pașii din metodologie. Am tot sperat să ajungem la un consens, că poate și elevul… e un copil până la urmă… Chiar ne dorim să-i facem bine și copilului, pentru că și el are drepturi. Consilierul școlar și-a declinat competențele, considerându-se depășit, și i-a recomandat mamei să-și ducă copilul la un control neuropsihiatric. Când a mai încercat să-l ia în cabinetul individual, a făcut un circ inimaginabil: trăgea de bănci, de balustradă, țipa”, a declarat prof. Mihaela Udrea.




Ulterior, s-a continuat cu convocarea consilierilor de la Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională, pe 15 aprilie, când un specialist în mediere, Mirela Căpățână, i-a recomandat mamei să vină să stea cu el la clasă. „Am scris la Protecția Copilului, am scris la Siguranță Școlară, prilej cu care ambele doamne comisar au venit și au ținut ore la clasa a III-a, pentru a le explica ce înseamnă un limbaj elegant, comportament deosebit. Am anunțat IȘJ pe 10 aprilie. Am anunțat din nou Protecția Copilului pe 9 mai”, explică aceeași directoare, exasperată de multitudinea demersurilor în van. Pe de altă parte, ea este foarte supărată și de faptul că părinții celorlalți 23 de copii sunt nemulțumiți de actul didactic, care are de suferit din cauza deranjului creat de conturbator.



„De cinci luni eu nu mai fac școală! Clasa este pur și simplu devastată!”

Camelia Niculache este de 35 de ani profesor învățător și ne-a mărturisit marți, 4 iunie, că nu i-a fost dat să nu poată gestiona comportamentul la clasă al unui elev. „Cât a fost în clasa pregătitoare acest copil nu făcea absolut nimic din ceea ce făceam cu colegii lui la clasă, iar mama credea că am ceva personal. Îi spuneam zilnic ce ar trebui să schimbe în programul copilului, ce ar trebui să facă cu el acasă, i-am recomandat de-atunci să meargă la un psiholog. Nu a făcut nimic din toate câte i-am sugerat, ci a preferat să-l mute din școală în școală, ca acum, în clasa a III-a, să-l aducă înapoi. Asta după ce a scris tot felul de mesaje pe grupurile părinților la adresa mea, după ce a plecat. În urmă cu doi ani afirma că nu sunt un cadru didactic pregătit, iar acum s-a întors la «cea mai bună și mai înțelegătoare» din toată seria cu care a avut de-a face. Dar mama nu a făcut nimic pentru acest copil, care acum este scăpat de sub control. În fiecare zi el caută motive de a bate și de a agresa în toate felurile atât elevii, cât și profesorii. De la acest copil am aflat, în mijlocul orei, niște înjurături pe care nu le-am auzit nici la adulți. Nu mai pot stăpâni clasa din cauza lui, copiii nu se mai pot concentra, pentru că el caută tot mereu motive de a le distrage atenția. Se plimbă printre rândurile de bănci, îi înjură, iese la toaletă și nu se mai întoarce, toată ora închide și deschide ușa, deranjându-i pe colegii lui. Regret că în ianuarie, când mi-a fost repartizat de către Inspectoratul Școlar acest copil, nu am refuzat să intru la clasă, pentru că știam ce mă așteaptă. Mutatul din școală în școală nu este o soluție. Am stat de vorbă și cu părinții, care nu fac altceva decât să-și paseze vina de la unul la altul. De cinci luni eu nu mai fac școală! Clasa este pur și simplu devastată!”, a povestit învățătoarea Niculache.



În final, ne mărturisit că în toată cariera a lucrat și cu copii de etnie romă, și cu copii din familii destrămate, și cu copii cu probleme financiare, dar cu toți a reușit să finalizeze cu succes ciclul primar.

În alte vremuri și cu alte reguli, un asemenea copil nu ar mai fi stat în bancă, pentru că ar fi fost exmatriculat. În niciun caz părinții a 23 de copii nu ajungeau să-și caute alte unități de învățământ.



Comentează știrea

22 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
"minorului agresor"
4 iunie

Draga "plus duduie" ca avem ori Directorul Școlii nr. 43 ori "ca e clar titularul articolului", nu dvs, aveti dreptul legal de a face clasificarea respectiva ! Doar legiuitorul ! E foarte urit si lipsit de profesionalism. Poate e o problema la copil, dar legea sau specialistii sa zica la caracterizare. "Elev problema" sau orice alta caracterizare pe care puteti sa o acordati prin prisma functiei si profesiei ! Nu putem sa dam verdicte de jurnal asa cum avem chef ! Poate e exact cum precizeaza colectivul, dar ... legiuitorul. Nu-i carpa umana categoria de copil ... nu e dreptatea grupului, jurnalului sau a directorului dupa propria varianta in sens autoritar [ eu am zis, e cum zic eu ]. Legal, asa se procedeaza cu masurile potrivite de la caz la caz : cit tine de scoala, cit de copil, parinti, autoritate ! " parintii nemultumiti" au procedat clar : nu au mai trimis copiii la scoala, pt. ca ... e perfect normal si rational comportamentul aici ! [ desi ... ca e discutie ampla cu baza legala, etc ... dar e o abordare "corecta" si ipostaza de ultima alternativa ] Prezentarea educatoarei e indreptatita, ca prezinta faptele copilului fara a da o caracterizare direct ... e foarte grav ce relateaza doamna ... dar e si aspectul „Bun, dar oare profesorii, colegii noștri, îl provoacă de ajunge să-i agreseze verbal?” ... Cei abilitati sa vada exact ca e de "inexplicabil si inacceptabil" si pt. mine !

"minorului agresor" si deontologie profesionala
4 iunie

Ca jurnalist, public trebuie sa fi impartial, prezinti faptele fara caracterizari gratuite si de gravitate mare! Poate e buna caracterizarea, dar cine o acorda ? "agresor" nici jurnalistul, nici directorul nu e in masura sa arunce o asociere urita pe un copil ! Poate e agresor, dar legiuitorul ... altfel esti partinitor si nu e de tine profesia sau servesti unor interese meschine ! Ca persoana in cercul de prieteni, la birfa ii zici cum vrei, dar nu poti public sa adaugi atributul din proprie initiativa !

Dumitru
5 iunie

Ce sanctiuni regulamentare a primit elevul pana acum? Ce calificative a avut la Purtare?

grup, gravitate si actiune : "Au refuzat să-și mai ducă la clasă copiii"
5 iunie

Actiunea coordonata a maselor e mereu de gravitate sporita, pe orice sablon. Evenimentele 89, cel mai clar. Adica autoritatea competenta imediat pe actiunea directa, ca pe cauzele declansatoare au fost 0zero masuri adecvate ! "grup infractional organizat" super clar si aici cine-cum trebuie, Pe Scoala, pai cine ISJ are buna grija de mersul educatiunii pe Judet ? cu buna informare directa de la Directorul Unitatii ! Actiunile coordonate au impact major si mereu de gravitate maxima. Actiunea individuala, ca poate e o nemultumire mai mult sau mai putin indreptatita, dar o clasa intreaga ! Alt sablon e cu "neparticiparea clasei/claselor la ore din vina profesorului" si poate duce la destituirea cel putin temporara a cadrului didactic, sau "greva" cu cam "ciu-ciu" de la Minister dar e actiune indreptatita !

Clasa si Infrastructura de Supraveghere
5 iunie

N-au si camere video la clasa ? Sau cel putin pe unde a frecventat copilul "problema" ... adica ai si evidenta directa super justificativa pentru "Au refuzat să-și mai ducă la clasă copiii". Reformulat, e o problema persistenta si in loc sa rezolvi adecvat ca autoritate[ ISJ, aici transferurile ] doar refaci in mod agravant conditiile declansatoare de nemultumire : " tot acolo din nou ! ". Cum naiba, ca tot de unde a plecat ? [ aici ISJ-ul, poate legea e deficitara, etc ] Plin de neajunsuri si pe circuitul educational ! si vezi de ce se intimpla: "Au refuzat să-și mai ducă la clasă copiii".

istoric
5 iunie

La doctor cind ai o problema serioasa, ai si un istoric al bolii. Conteaza toate tratamentele pe timp, nu doar ultima reteta sau ultima clinica. Daca la "ultima clinica" nu aduci doctorului toate detaliile nu doar cele majore ... ca "ultima clinica" si asa ramane. Adica la primul transfer, deja copilul are o incadrare speciala, trebuie sa urmaresti cu atentie evolutia ca sint aspecte "de corectat". Adica, "nu trebuie sa se mai intimple" sau incerci sa previi la maxim cit se poate ! Si cine cu atributii si aici ? [ e si directorul ca stia din start, autoritatea locala ISJ-ul, poate personalul specializat de tip psiholog, etc ]. Copil "problema" dar poate si mediul de acasa, si atunci ca adult pe iresponsabilitate trebuie autoritatea cu masuri ! Sau, ca e varianta, "comportamente pur denaturate si rautacioase pe clasa". Ingerasii astia de RO, au si latura de provocare in mod voit ... doar doar o fi "evidenta" ! Lipsa scazuta de accepare pe grup are si cauze duale : atit grupul [ ca poate nu vrea, sau nu e dispus din ratiuni obiective ] sau "copilul" [ are anumite inclinatii dar poate cu putin ajutor, intelegere "limitata" ]. Aici aspecte clasice, unde unii actionau prin "marginalizare", "limitarea interactiunii cu grupul : il lasau in ale copilului", tot felul de bisericute dupa obiceiuri, adica solutii care "rezolva ceva" cu diferite neajunsuri ! [ ca atita e priceperea, vointa, implicarea ]. Dar "Au refuzat să-și mai ducă la clasă copiii", e super grav !

teo
5 iunie

Daca nu il cunosti, mai taci din gura. Inca l-a denumit prea frumos doamna jurnalista. Acest copil este un viitor infractor al societatii.

Răspuns la:
Adăugat de : "minorului agresor", 4 iunie
Draga "plus duduie" ca avem ori Directorul Școlii nr. 43 ori "ca e clar titularul articolului", nu dvs, aveti dreptul legal de a face clasificarea...
"Colegul de banca"
5 iunie

Jurnalistic, ca indiciu, pai avem asa ceva ? Ce spune colegul cu parintii la povesti ? [ minor, aspecte care tin de adulti, etc ]. Plus intr-o clasa nu-s chiar asa de multi elevi, juma de opinii de la clasa si notele de la catalog ! [ "cine spune" are si aici un grad de relevanta pe indiciu ] Adica, mai detaliat si pe articol ca e de gravitate sporita actiunea. O educatoare ,chiar cu norme bune morale, pe juma de articol, e doar o opinie poate cu deficiente majore pe imaginea de ansamblu. Fapta in sine : " "Au refuzat să-și mai ducă la clasă copiii"", cum naiba ? [ 2024 si manifestari de o gravitate extrema pt. actul educational ] Altfel, daca nici aici nu e subiect pe educatia locala de gravitate majora care merita detaliat si jurnalistic [ si bune norme, sa vedem o solutie buna pt. toti, etc ], atunci ...

ttr
5 iunie

si de cind frumusete nu mai e voie la opinii ? Caracterizarea e super buna : "duduie" ca doar alea adauga gratuit si partinitor diferite calificative ! Mai cititi odata comentariul, poate il intelegeti mai bine ! " Acest copil este un viitor infractor al societatii", tot ce e posibil ... dar afirmatia doar daca se intimpla si doar atunci. Inainte daca ii imprimi si calificativul e doar pura rautate sau esti pur partinitor, nu e adecvat nici pt. jurnalist sau director, etc. Poti sa ai o imagine mai buna din vorbe, interactiune directa, chiar sa fi convins de trendul viitor ... dar "deontologic" nu ai cum sa pui "calificativul public" [ nu e dreptatea "autoritara" a ziarului, a clasei, a scolii ... poate intelegeti mai bine asa ! ] Personal, poate va inteleg nemultumirea ca poate direct implicat [ parinte posibil ], dar nu e adecvat de imprimat calificativul. "Agresor" are puternica tenta penala ! [ poate asa e, dar justitia, nu jurnalistul inainte. Acuzatia de agresiune, asa se poate, dar e alt spetru ... nu e agresor definit inca ]. Parerile personale, poate indreptatite, pe grup restrins dar e cadru privat. Public, se poate si defainare daca afirmi inainte ceva, desi toate evidentele ! [ asta inseamna profesionalism ]. Sa inteleg ca va place justitia de presa cu tot felul de caracterizari ! [ juridic e "fara efect" si pur denaturat pe idealul de societate ] Ca presa, prezinti obiectiv faptele, asta e rolul major si atita !

Răspuns la:
Adăugat de : teo, 5 iunie
Daca nu il cunosti, mai taci din gura. Inca l-a denumit prea frumos doamna jurnalista. Acest copil este un viitor infractor al societatii.
ttr
5 iunie

Sa reformulez, poate va e mai clar asa ! Pe comentariu, ca opinie afirmati ce doriti si orice caracterizare inclusiv agresor cu toate tentele : vorba, bataie, viol, dar e ipostaza de comentator ca si mine, mai permisiva. Ca jurnalist[director] profesionat, nu ai dreptul la caracterizarea respectiva in mod public, desi personal poti fi in acord cu "clasa"! Doar in extrem, ca ziarul are o tenta sau sustii o cauza, etc. Si aici, afirmi public ceva inainte, e calomnia ... adica nu jurnalistul defineste unele categorii mai ales cele cu tenta pur penala ! [ plus, e totusi un copil cu "probleme" si e super urit ... ] Aici e aspectul initial [ "o fi cum se zvoneste" dar si redactarea are rolul bine definit ... nu e opinie personala sint fapte cu o anumita gravitate de prezentat ] ... mai vedeti pe detalii ca ...

Răspuns la:
Adăugat de : teo, 5 iunie
Daca nu il cunosti, mai taci din gura. Inca l-a denumit prea frumos doamna jurnalista. Acest copil este un viitor infractor al societatii.
22 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4463 secunde