Șoc pentru elevii de gimnaziu! Urmează o nouă generație de cobai: și-n bănci și la catedră

2475
7
După patru luni de zbateri, în care de la profesori și elevi până la inspectori școlari au sperat că își pot pune amprenta asupra celor trei variante inițiale de plan cadru propuse pentru gimnaziu, ieri, Ministerul Educației a făcut publică forma finală. 


Cu toată împotrivirea profesorilor de profil, "făcătorii" s-au ținut de… promisiune și au scăzut de la cinci la patru numărul orelor de Limbă și literatură română la clasa a V-a. 


Dar crește numărul orelor de Matematică și Științe ale naturii, Limba latină se va muta de la clasa a VIII-a la clasa a VII-a și această disciplină se va numi Elemente de Limba Latină și Cultură Romanică. Orele de religie rămân nemodificate: o oră pe săptămână la fiecare clasă gimnazială. Informatică și Tehnologia Informațiilor și a Comunicațiilor (TIC) sunt materiile nou introduse în acest plan cadru marca... CURAJ. 


Planul cadru… dezvoltat 
Iată cum a explicat, ieri, directorul Institutului de Științe ale Educației, Ciprian Fartușnic, pe fiecare clasă de gimnaziu ce se va studia. 


La clasa a V-a este redus numărul de ore de limba română (de la cinci la patru ore) și se introduce o disciplină nouă - Informatica și TIC (Tehnologia Informației și Comunicării), educație tehnologică și aplicații practice, educație socială, unde este introdus studiul gândirii critice în contextul drepturilor și responsabilităților. Ponderea orelor de istorie crește la două ore pe săptămână, iar curriculul la decizia școlii (CDS) cuprinde minim o disciplină ce va fi predată integrat. 


În clasa a VI-a este introdusă educația interculturală în cadrul disciplinei Educație socială, Educația tehnologică și aplicații practice cu accent pus pe latura aplicativă. CDS va cuprinde minim o disciplină ce va fi predată integrat. 


Pentru clasa a VII-a sunt introduse noțiuni de cetățenie democratică, în cadrul dis-ciplinei Educație socială, se introduce disciplina Elemente de limba latină și de cultură romanică. De asemenea, la Educația tehnologică se va pune accent pe latura aplicativă, iar ponderea CDS crește, numărul maxim alocat fiind de trei ore pe săptămână.


În clasa a VIII-a este introdusă Educația financiar-economică și antreprenoriat, iar la Educație socială, este asigurată o alocare de o oră pe săptămână pentru ambele discipline din aria Arte (muzică și arte plastice). Consilierea și dezvoltarea personală are o centrare puternică pe orientarea școlară, iar educația tehnologică și aplicații practice pun accent pe latura aplicativă. Crește de asemenea ponderea maximă de ore din CDS la 4 ore/săptămână. 


Așadar, noul plan cadru va intra în vigoare în anul școlar 2017-2018, cu elevii care acum sunt în clasa a III-a, iar în septembrie 2017 vor fi în clasa a V-a. 


"Miracolul" ține de voi, dragi profesori și elevi! 
Iată ce afirma ministrul Educației pe pagina sa de Facebook: "Cred că planul cadru pe care l-am prezentat astăzi este cea mai bună variantă, ținând cont de voința societății și posibilitățile actuale. Tot ceea ce proiectăm referitor la învățământul gimnazial este orientat către profilul absolventului. «Miracolul» așteptat ține de noi, de pașii sistematici pe care îi vom face predictibil, cu inovare și responsabilitate, fără a mai pune în joc viitorul copiilor noștri. Pe de altă parte, nu acest plan cadru este cheia noii paradigme, ci programa școlară și efortul profesorilor. De aceea, decizia de astăzi este începu-tul unui nou proces: acela de elaborare a programelor școlare, un efort inter- și transdisciplinar". 


În opinia aceluiași ministru, programa școlară și corespunzător manualele școlare vor acoperi 75 la sută din numărul de ore, astfel încât 25 la sută din timp să fie la dispoziția profesorului pentru apro-fundare recuperare, activități remediale. "Acum manualele ocupă sută la sută din timp", a spus ministrul Adrian Curaj. 


Legat de noile discipline, ministrul a spus că a fost făcută o reechilibrare a ariilor curriculare. 


Întrebat cum i se pare forma finală față de tot ceea ce s-au zbătut și au propus, Constantin Manda, președintele Asociației Elevilor din Constanța, a declarat: "După o primă lectură a planului-cadru, pot spune că nu s-a realizat schimbarea dorită de beneficiari, în principal din cauza numărului crescut de ore pe care elevii trebuie să îl petreacă la cursuri și a numărului scăzut de opționale. Voi analiza cu atenție documentul și voi comunica public cum va acționa AEC". 


Comentează știrea

Deci
6 aprilie 2016
Ore

In concluzie totul creste... Ca sa nu dam afara din profesori si sa nu faca greva... asta este important de fapt. De elevi nu-i intereseaza...

Cristi
6 aprilie 2016
Sa schimbam , dar sa nu se modifice ...

Este de neinteles ca la cate capete au fost implicate in elaborarea noii programe scolare , religia inca paraziteaza sistemul de invatamant obligatoriu . In loc sa se acorde o atentie speciala stiintelor - progresul tehnologic nefiind posibil fara stiinte - se incarca orarul scolar cu materii inutile precum religia . Statul roman trebuie sa se rupa definitiv de influentele malefice ale religiei si sa redevina laic , asa cum prevede Constitutia ! Este de neconceput ca in mileniul trei , in Romania unde PCR a disparut de pe scena politica , rolul conducator in societate este in permanenta revendicat de niste propagandisti in sutane , barbosi , supraponderali , inculti , mincinosi , profitori , mafioti , dedicati total lui Mamona si interesului propriu ...

alex
6 aprilie 2016
aiurea

daca scoateți religia e exact cum trebuie ... nu creste nimic ... si nu are legatura cu profesorii ...dupa mintea unora ar trebui sa facem doar teatru si bune maniere in rest sa ramanem prosti ....dati afara si profesorii si sa vedem cine mai educa si va invata loazele ..probabil aia care tot apar la tv specialistii lu peste

Vio
6 aprilie 2016
Sa schimbam ce trebuie

De exemplu, nu as mai include in punctaje la evaluarea pentru gradatii de merit sau la dosarul de transfer s.a. functiile ocupate prin numire. Le-as puncta numai pe cele rezultate in urma unui concurs. S-ar mai scutura putin ierarhia si nu ar mai avea intaietate toate pilele numite din interes pe diverse functii de directori sau inspectori, de cele mai multe ori personaje extrem de slab pregatite profesional, oportunisti si slugarnici. Acesta este cancerul real al sistemului. Oamenii slabi ajunsi pe functii vor oameni si mai slabi, si mai lingai in jurul lor. Este singurul mod prin care se pot simti importanti si servili sefilor care i-au numit.

Da,
6 aprilie 2016
sa schimbam ce trebuie!

S-o Schimbam pe STAN! Ea este fix din acest comentariu si nu o mai schimba nici dracu'!

Răspuns la: Sa schimbam ce trebuie
Adăugat de : Vio, 6 aprilie 2016
De exemplu, nu as mai include in punctaje la evaluarea pentru gradatii de merit sau la dosarul de transfer s.a. functiile ocupate prin numire. Le-as...
Ana
6 aprilie 2016
Religia

Cristi draga, religia nu e vinovata de problemele din societate. Sa nu uitam ca inaintasii nostri au murit pentru ortodoxism. Religia educa si ea in spiritul moralei care astazi lipseste si sper sa intelegi ca lipsa credintei distruge suflete. Vezi occidentalii moderni fara niciun Dumnezeu. Sper doar ca profesorii de religie sa-si inteleaga misiunea.

NUMAI
6 aprilie 2016
DACA

Religia educa daca este predata cu suflet, daca se ajunge la sufletul copiilor prin ce se prezinta, nu daca sunt pusi sa coloreze ore in sir fise, daca orele sunt seci si lipsite de interes. Din pacate copiii mei au o astfel de doamna prosefoara, care se mai imbraca si ca o ......

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6246 secunde