Scandalul de la Olimpiada de limba română. Cine plânge și cine râde după decizia ministerului

2055
16
Scandalul de la Olimpiada de limba română. Cine plânge și cine râde după decizia ministerului - fondscandal-1459454200.jpg
În urmă cu o săptămână, făceam public apelul disperat al părinților Vanesei Cupșan, elevă în clasa a VI-a la Liceul Teoretic "Ovidius", calificată inițial la faza națională  a Olimpiadei de limba și literatura română și "detronată", după contestații, de o colegă 
de la Năvodari care primea 12 puncte în urma recorectării. 


Sosiți la redacție, soții Cupșan ne-au explicat, revoltați, că au depus sesizări la Inspectoratul Școlar Județean Constanța, prevalându-se de prevederile unui regulament care specifică, la art. 14, că "în urma reevaluării la contestații, punctajul se modifică numai dacă între punctajul inițial și cel obținut la reevaluare este o diferență mai mare de 12 puncte". 


Întrucât la vremea respectivă ISJ ne-a răspuns că a solicitat clarificarea situației la Ministerul Educației, vineri, 25 martie, cu prilejul deplasării unei delegații din minister la Constanța, am întrebat-o pe prof. Monica Anisie, secretar de stat în MENCS, dacă prevederea de mai sus implică și "egal cu 12 puncte". Mimând că nu înțelege, secretarul de stat ne-a îndrumat pentru clarificări către un inspector școlar. Adică hai să ne învârtim în… prosteală. 


Răspunsul Ministerului Educației 
Ieri, la solicitarea redacției "Cuget Liber", am primit următorul răspuns din partea biroului de presă al MENCS: "În conformitate cu prevederile art. 10 din Regulamentul specific privind orga-nizarea și desfășurarea olimpiadei de limbă și literatură română - gimnaziu, aprobat cu nr. 271/25.09.2015, răs-punderea pentru organizarea și desfășurarea etapelor anterioare etapei naționale revine inspectoratului școlar al fiecărui județ, prin inspectorul de limba și literatura română.


În conformitate cu prevederile art. 12, alin. 12, la toate etapele olimpiadei, evaluarea lucrărilor scrise este realizată de către profesori de specialitate cu merite deosebite, care nu au elevi participanți la clasa la care evaluează. 


În conformitate cu prevederile art. 17, alin. 7, din Regulamentul specific privind organizarea și desfășurarea olimpiadei de limbă și literatură română - gimnaziu, aprobat cu nr. 271/25.09.2015, după eventuala reevaluare la contestații se afișează rezultatele finale și se comunică lista elevilor care vor participa la etapa națională. Prin urmare, listele cu rezultatele inițiale nu se afișează în ordine valorică, ci în ordine alfabetică, având în vedere faptul că există și etapa contestațiilor, după care se stabilește ierarhia finală, deoarece există posibilitatea modificării rezultatelor inițiale, în condițiile prevăzute de regulamentul specific.


De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 14, alin. 2, la oricare dintre etapele olimpiadei, în urma reevaluării la contestații, punctajul se modifică numai dacă între punctajul inițial și cel obținut la reevaluare este o diferență mai mare de 12 puncte, reprezentând 10% din punctajul maxim. Procentul de 10% din 120 de puncte înseamnă 12 puncte: diferența dintre punctajul inițial și cel obținut în urma contestării acestuia. Existența unei diferențe de 12 puncte între rezultatul obținut la evaluarea inițială și cel obținut la reevaluare produce modificarea punctajului obținut inițial". 


Așadar, "mai mare de 12 puncte" este și… "egal cu 12 puncte", iar eleva Vanesa Cupșan a pierdut calificarea. 


Comentează știrea

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Cine e prost si cine e fraier?
31 martie 2016
12 inseamna 12, nu mai mult!

Ministerul zice intotdeauna ce zice inspectoratul iar inspectoratul face ce zice ministerul, chiar daca bat campii si unii si altii! Mai mult de 12 puncte inseamna 12 puncte???? Sa intrebam un elev de clasa I ! Si cum se face ca daca 12 puncte modifica rezultatul, se acorda fix 12 puncte, adica nici mai mult, nici mai putin.....E trasa de par toata chestia asta!

corect...... de nu se poate
31 martie 2016
iar metodologia....

in cazul asta metodologia e gresita! Daca era corecta nu apareau asemenea probleme.

pedagog
1 aprilie 2016
examene

ar fi bine ca la examene si simulari sa fie desfiintate camerele de luat vederi; subiectele nu sunt din manual, de unde sa copieze, daca la romana se vor da subiecte din literatura cand au timp sa caute in 4 manuale de liceu; la mate, fizica, chimie nu se poate copia; cei care au invatat nici nu au nevoie sa copieze// judecati stresul provocat de camere!

cadru didactic
1 aprilie 2016
aberatii!!!!!

Dragi inspectori , va rog sa ma lamuriti ! Ori eu nu mai sunt de actualitate, ori am invatat dupa manuale diferite? Am clasa I. Daca un exercitiu cere sa gaseaca elevii de clasa I numarul mai mare decat 12 si spun sau scriu 12 este corect???? Cum evaluez? Care este diferenta in acest caz si cel pe care vi l-am prezentat? Poate raspunde D-na Codreanu, ca dumneaei stie raspunsuri de-astea aberante!

un parinte
1 aprilie 2016
asta e tot?

Cu cei care au corectat lucrarea cum ramane? Nu trebuie sa fie trasi la raspundere si sanctionati? Cum sa corectezi dupa un barem si sa nu acorzi 12 puncte? Sau de la prima la cea de-a doua corectura s-a mai intamplat ceva? Orice este posibil! ISJ ne cred prosti, dar si MINISTERUL???!!!!!!!

w
1 aprilie 2016
Indiferenta?!

Eu am baiat in clasa a -8- a. Sper sa nu se faca asemenea greseli. Nu stiu cum se corecteaza, de se intampla sa ti se acorde sau sa ti se ia din nota dupa contestatii. Vis a vis de aceasta Olimpiada , 10% din 120=12. Deci formularea a fost incorecta"("mai mare decat 12).

Nicoleta
1 aprilie 2016
12 trecute fix

Crasa incompetenta inspectorului de romana - de ce atata balamuc, dupa ce ca nu are grija pe cine aduce la corectat - sau are prea multa grija, cam stim criteriile psd - nici de reclamatii nu se poate ocupa??

M.M.
5 aprilie 2016
,,Io nu-s prost..."

Nu e vorba de greseli. Metodologia si regulamentele sunt facute in asa masura incat sa existe brese pt. cei cu pile. Acesti oameni nu au respect fata de munca in general si cu atat mai putin le pasa de munca unui copil si a unui profesor foarte bun. Au tupeu cu carul si multa nesimtire. Profesorii exceptionali si cu merite deosebite sunt aceia care au ajutat generatii intregi de elevi sa reuseasca la facultati de prestigiu din tara si de peste hotare. Ei au o modestie caracteristica lor, spre deosebire de nesimtirea unora care isi mai si inscriptioneaza numele pe placi de marmura spre vesnica pomenire si care se impauneaza cu meritele altora. Ce au realizat ei ? Mai nimic.

Parinte Scoala 12
15 aprilie 2016
Concursuri

Ce va mai mirati? La concursul de limba romana, clasele primare, corecteaza, de doi ani, profesorul de muzica, desi sunt 32 de invatatori. Ca sa nu bata la ochi, directoarea scrie in tabelul pentru I.S.J, ca este profesor pentru invatamantul primar. De aici foarte multe greseli de corectare, contestatii.... Toate sunt degeaba! Doar daca faci scandal ti se da dreptate. Dar copiilor nedreptatiti ce sa le spunem/? Ca domnul care a corectat e prietenul directoarei si trebuie musai sa fie in comisie, desi nu se pricepe, desi nu are competenta necesara?

prof
25 aprilie 2016
olimpiade

de ce ne miram..olimpiadele sunt aranjate...sunt aceeasi prof care fac subiectele si ani la rand doar elevii lor se califica...daca din intamplare nu au facut punctajul incep recorectari , schimbari la barem, acceptare de jumatate de raspuns dar punctat total ca in final sa iasa cine trebuie

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.8704 secunde