Concurs 21 de acțiuni pentru ca Europa să rămână în fruntea destinațiilor turistice ale lumii

401
21 de acțiuni pentru ca Europa să rămână în fruntea destinațiilor turistice ale lumii - 9a83913d9ec390148f3a78c0020c6d6d.jpg

Articole de la același autor

Bătrânul continent deține primul loc în rândul destinațiilor turistice ale lumii. În 2008, au fost înregistrate 370 de milioane de sosiri internaționale, ceva mai mult de 40% din cifra totală pe plan mondial.

O industrie cu 1,8 milioane de firme
Poziția Europei este amenințată de turbulențele din economia globală, care au un impact asupra turismului. Ele determină schimbarea comportamentului turiștilor și a piețelor de origine, apreciază Comisia Europeană. Pe de altă parte, destinațiile europene se confruntă cu o concurență crescândă din partea altora. Nu trebuie să stăm cu mâinile în sân; e necesar să acționăm repede, afirmă comisia.
Destinațiile comunitare trebuie să devină mai atractive, mai vizibile. Evoluția demografică actuală va duce în câțiva ani la un număr sporit de turiști vârstnici. Este necesar ca produsele noastre și infrastructura turistică să fie bine pregătite în acest sens. Pe de altă parte, produsele turistice trebuie să țină cont de schimbările climatice, de dependența de apă și energie. Trebuie exploatate tehnologiile informației și comunicării aflate într-o evoluție permanentă, care oferă noi oportunități.
Uniunea Europeană are tot interesul să susțină dezvoltarea turismului. Acesta joacă un rol important în economia comunitară. Turismul este reprezentat de 1,8 milioane de firme, multe dintre ele fiind întreprinderi mici și mijlocii. El furnizează 5,2% din locurile de muncă ale UE și contribuie cu mai mult de 5% la PIB-ul european.

Informatica în slujba turismului
Pentru menținerea Europei ca cea mai importantă destinație turistică din lume, Comisia Europeană propune 21 de acțiuni, printre care:
- realizarea unei "platforme de turism" comune - informaționale și de comunicare (TIC) - în rândul principalelor părți interesate din sectorul turismului (agenții de voiaj, hoteluri etc.);
- prelungirea sezonului turistic. Facilitarea unei forme de program de schimb pentru a permite tinerilor, persoanelor în vârstă, familiilor cu dificultăți financiare și persoanelor cu handicap să călătorească în cursul extra-sezonului;
- un mecanism de schimb de informații la nivel european ar putea contribui la o mai bună coordonare a vacanțelor școlare în rândul statele membre;
- realizarea unui "observator european virtual al turismului". Acesta va furniza, pe termen mediu, o rețea de coordonare și de analiză a cercetării în domeniul turismului. De asemenea, ar putea servi ca repertoriu centralizat al informațiilor referitoare la dezvoltarea industriei turistice la nivelul UE;
- promovarea dezvoltării unui turism durabil, responsabil și de calitate, prin facilitarea schimburilor de bune practici între rețelele de destinații regionale și elaborarea unor indicatori de management;
- crearea etichetei "turism de calitate" pentru a recompensa eforturile îndeplinite în vederea creșterii calităților serviciilor oferite de întreprinderile și destinațiile europene;
- elaborarea unei etichete pe baza indicatorilor de management, pentru a promova destinațiile turistice care respectă criteriile de mediu, sociale și economice;
- instituirea unei carte care să stabilească criteriile pentru un turism durabil și responsabil pe baza căruia se va acorda un premiu european societăților și destinațiilor turistice;
- crearea și promovarea unei "mărci europene", care va contribui la o mai bună evidențiere în raport cu alte destinații internaționale.

Faceți ceva!
Turismul reprezintă una dintre cele mai importante ramuri ale economiei județului Constanța. De el depind în mai mare sau mai mică măsură domenii de activitate precum: agricultura, industria agro-alimentară, comerțul, serviciile, ramura construcțiilor, micile meșteșuguri artizanale și industria divertismentului.
Din păcate potențialul turistic de care dispun destinațiile de pe litoralul românesc este prea puțin pus în valoare sau total neglijat. Cel mai edificator exemplu îl reprezintă zona peninsulară a municipiului Constanța. Ruinele și gunoaiele ei sunt primul lucru pe care îl văd turiștii sosiți la bordul navelor de croazieră.
Propunerile Comisiei Europene prezintă un mare interes pentru județul Constanța. Autoritățile locale, agenții economici și organizațiile patronale din turism ar trebui să le studieze cu atenție și să întreprindă ceva. Dacă vor sta cu mâinile în sân, litoralul riscă să iasă nu doar de pe harta internațională a destinațiilor turistice, dar și de pe cea națională.
Când stațiunile de pe coasta bulgărească a Mării Negre vor avea eticheta "turism de calitate" și marca europeană, iar cele din județul Constanța - nu, unde credeți că vor merge românii să-și petreacă vacanțele?

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8226 secunde