Concurs Afacerile de-a gata iau cu asalt Constanța

567

Articole de la același autor

Numărul rețelelor de franciză din țară a crescut cu 20%, în 2007, tot mai mulți investitori autohtoni preferând să investească într-o afacere "de-a gata", decât să pornească un business la de zero.
Potrivit datelor CHR Consulting, la începutul lui 2008, 350 de rețele de franciză funcționau la nivel național, cifra de afaceri a acestui segment fiind estimată la 1,5 miliarde euro.
Principalul avantaj al unei francize este că investitorii nu au nevoie de experiență, ci numai de bani. Cele mai multe branduri care se extind prin rețele de franciză cer o taxă de intrare și o investiție inițială, care poate varia între 25.000-35.000 euro și chiar 1-2 milioane euro.
Banii sunt folosiți pentru achiziționarea și utilarea spațiilor în care francizații își vor desfășura activitatea. De altfel, numărul mic al spațiilor libere disponibile este singurul obstacol în calea dezvoltării rețelelor de franciză.
Apoi, francizatul nu trebuie să își bată capul cu promovarea afacerii, întrucât preia un brand deja cunoscut și verificat. De cealaltă parte, francizorii nu intră pe o piață nouă decât dacă sunt siguri că există cerere din partea localnicilor. În plus, închirierea de afaceri la cheie se traduce într-o extindere rapidă, cu investiții minime.
Pentru firmele-mamă, veniturile reprezintă un procent din cifra de afaceri a francizaților.
Spre exemplu, brandul "Lizzaran" (restaurante cu specific spaniole, renumite pentru cele 600 de "tapas" pe care le servesc) poate fi închiriat contra unei taxe de intrare în franciză de 24.000 euro și cu o investiție inițială de 170.000 euro. Redevența lunară este de 8% din cifra de afaceri. Franciza se adresează investitorilor din orașele mari ale României, printre care și Constanța. Este nevoie de o locație de circa 90 metri pătrați.
Pizzeriile "Bella Italia" pot fi și ele închiriate în sistem de franciză, în schimbul unei taxe de 8.000 euro și a unei redevențe lunare de 2% din cifra de afaceri. Investiția inițială este de 75.000 euro, spațiul necesar fiind de circa 200 metri pătrați.
Există și cazuri în care francizații nu trebuie să achite nicio taxă de intrare. Spre exemplu, cafenele "Gloria Jean’s" pot fi deschise în regim de franciză doar cu o investiție de 80.000 euro. Redevența lunară este de 8% din cifra de afaceri, locațiile căutate fiind zonele centrale și mall-urile din orașele mari.
Cea mai simplă metodă de căutare a unei francize este accesarea unui portal specializat. Cele mai multe branduri se înscriu pe mai multe site-uri de profil, pentru a putea fi găsite mai ușor de potențialii investitori. Pentru România, cele mai "bogate" portaluri sunt www.francize.net, www.francize.ro sau www.fbb.ro.

Francizele la vecini
Grecia – 462 de rețele
Ungaria – 360 de rețele
Portugalia, Suedia, România – 350 de rețele

Cele mai mari francize din lume
1. McDonalds – peste 30.000 de restaurante, din care 22.000 în franciză
2. Subway – circa 26.000 de restaurante, toate în regim de franciză
3. Curves – peste 10.000 de centre de fitness pentru femei

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.041 secunde