Ambroziu Duma are misiunea să scoată portul Constanța din criză

1573
2
Ambroziu Duma are misiunea să scoată portul Constanța din criză - pfibs1120constanta2011335549456-1335563248.jpg

Pe data de 27 aprilie s-au împlinit trei săptămâni de la declanșarea grevei spontane la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța și 62 de zile de la debutul acțiunilor de protest ale sindicatelor portuare. Momentul a fost marcat de o nouă tentativă a consiliului de administrație de a scoate compania din criză.

Vineri, administratorii s-au reunit în ședință extraordinară și au decis că, întrucât Andrei Aurelian Popa nu își poate îndeplini prerogativele de director general - el fiind contestat de angajați și împiedicat să intre în sediul CNAPMC -, acestea vor fi încredințate lui Ambroziu Duma, directorul direcției exploatare, siguranță și securitate portuară. Informațiile au fost furnizate ziarului "Cuget Liber" de directorul general adjunct Mihai Gheorghiade. Până la închiderea ediției, Ministerul Transporturilor nu a dat niciun comunicat de presă, probabil din cauza căderii Guvernului Ungureanu.
După cum se cunoaște, Duma este singurul manager căruia protestatarii i-au permis să intre în unitate, pentru a coordona bruma de activitate a CNAPMC și a nu fi pusă în pericol activitatea portului. Pe toată perioada grevei, el a primit dispoziții prin telefon de la șefii săi și de la Ministerul Transporturilor și a fost un fel de moașă comunală.
Ce aduce nou această măsură? Andrei Aurelian Popa își păstrează funcțiile de președinte al consiliului de administrație și de director ge-neral, dar ultima este golită de conți-nut, de putere, întrucât prerogativele ei sunt delegate lui Ambroziu Duma.
Misiunea acestuia va fi extrem de dificilă. El va trebui să câștige încrederea angajaților, reluând dialogul social, pentru a-i deter-
mina să revină la lucru. Altfel, puterea încredințată nu-i va folosi la nimic și va vorbi de unul singur în companie.
Știrea privind măsura luată de administratori a ajuns și la urechile angajaților CNAPMC, dar nu a dus la suspendarea grevei.
Ei vor decide pe data de 2 mai, dacă se întorc la muncă, după ce vor fi informați oficial despre cele hotărâte și vor discuta cu Duma. De altfel, ei nu prea mai au încredere în consiliul de administrație care a mai luat niște hotărâri în adunarea generală extraordinară din 20 aprilie 2012, care nici până astăzi nu au fost transpuse în decizii interne și comunicate oficial angajaților.
Pe de altă parte, protestatarii se așteaptă la schimbări radicale la CNAPMC în urma succesului moțiunii de cenzură și a căderii Guvernului Ungureanu, cel care a acordat sprijin echipei manageriale condusă de Andrei Popa, în timpul celor două luni de proteste.
Greva de la CNAPMC are nume-roase consecințele economice.
Primii și cei mai grav afectați sunt armatorii și companiile de agenturare. Administrația portuară nu le facturează cheltuielile portuare și nu își îndeplinește obligațiile ce-i revin pe linia Convenției internaționale MARPOL, respectiv nu preia deșeurile lichide de la navele străine.
Până acum, companiile de operare portuară nu au avut de suferit. CNAPMC le-a furnizat curent electric, apă, gaze și a realizat activitatea de programare a accesului navelor în danele operative. Problemele vor începe de acum înainte. La sfârșit lui aprilie și în primele zile din luna mai, administrația portuară ar trebui să emită facturile pentru chirii și serviciile furnizate. Dacă nu o va face, operatorii nu vor avea de suferit. Ei vor spune bine-mersi pentru acest neașteptat credit furnizor. În schimb, CNAPMC și bugetul de stat vor fi afectați.
Pe data de 2 mai, la ora 13, în Gara Maritimă ar trebui să aibă loc licitația pentru achiziționarea serviciului de asistență tehnică de supraveghere a execuției lucrărilor pentru proiectul: "Dezvoltarea capacității feroviare în sectorul fluvio - maritim al portului Constanța". Valoarea estimată, fără TVA, este de 325.000 euro, finanțarea fiind asigurată din surse bugetare și fonduri structu-rale ale Uniunii Europene.
O altă licitație (pentru furnizarea echipamentului individual de protecție), care nu s-a ținut pe 24 aprilie din cauza grevei a fost reprogramată pentru data de 4 mai.



Comentează știrea

plictiseala mare monser!
28 aprilie 2012
ce de treaba sunt cate unii

eh ! cum spuneam ,Petre Costel e un tip foarte diplomat! se presupune catoata conducerea apc sunt asacum sunt adica trag spuza pe turta lor fac afcerii proprii in umbar functiilor pe care le deti etc,si trebuie destituiti. perfect adevarat si protestatarii perfect indreptatiti sa nu permita intrarea lui Popa and comp. in incinta portului. dar tot la fel de adevat este ca nici Duma nu e vreo usa de biserica dar se pare ca liderul de sindicat s-a gandit ca dintre doua rele sa il aleaga pe cel mai mic ca deh, nu se putea colapsa activitatea portuara! exact asa se procedeaza in romania nimic nu se face pana la capat doar bijbiiala si ameteala . poate ca liderul de sindicat stie ceva mai mult decat grevisti si nu vrea sa spuna ,habar nu am ,e doar o parere dar corect era grevala generala cu paralizarea completa a portului si mai vedeam noi atunci. dar cum noi totul il facem cu jumatate de masura asta e! ar trebui procedat ca in germania , cand sindicatele spun HALT! a paralizat tot. si pana nu se onoreaza cererile grevistilor nimeni nu misca un deget . iar asta se face civilizat si fara vrajeala ieftina ca la noi :noi ne facem ca intram in greva iar ei se fac cum ca ne solutioneaza petitia . pana la urma suntem suma consecintelor produse de propriile noastre actiunii sau cum spuneau bunicii nostri .: cum ne asternem asa dormim. sa vedem cum se v-a termina si aceasta incercare de impunere a drepturilor legitime si democratice,de fapt prevad cum dar poate de aceasta data ma insel.

masina cu soldati
30 aprilie 2012
moartea rosie smurd

Eu sunt MOARTEA ROSIE SMURD si eu fac ce vreau in tara asta ! Eu sunt MOARTEA ROSIE SMURD si mi-am propus sa ucid acest popor ! Deja v-am demonstrat ca eu MOARTEA ROSIE SMURD sunt mai tare ca presedintele si guvernul acestei tari ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am cumparat tractoare SMURD , motorete SMURD , barci SMURD si urmeaza sa cumpar submarine SMURD ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am facut presiuni enorme la colegiul medicilor pt a obtine asigurari malpraxis pt soldatii care lucreaza pe masinile EPA SMURD dar fara nici un rezultat !Pt mine MOARTEA ROSIE SMURD nu exista reguli si legi in tara asta ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am deturnat banii si masinile care trebuiau sa ajunga la ambulanta ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am sabotat ambulanta privand-o de masini si aparatura medicala ! Va spun si mai repet pt mine MOARTEA ROSIE SMURD nu exista reguli si legi in tara asta ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD va pot spune ca am facut dispecerate in toata tara doar ca sa imi justific activitatea ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD cand merg la un caz merg insotit doar de mass media altfel nu mai merg ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am cheltuit cei doi la suta doar dupa bunul meu plac si nu ma poate verifica nimeni pt ca eu sunt MOARTEA ROSIE SMURD ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD oblig cadrele medicale din spitale sa faca voluntariat pe masina SMURD iar cine refuza I se deface contractual colectiv de munca ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am facut doar afaceri paguboase pt statul roman ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD coordonez majoritatea dispeceratelor din tara si trimit la locul solicitarii doar masina EPA cu soldati chiar daca exista masina cu medic si asistent la ambulanta ! Doar pt mine MOARTEA ROSIE SMURD nu exista reguli si legi in tara asta ! Eu MOARTE ROSIE SMURD m-am pus singur imparat pe ISU ! Eu sunt MOARTEA ROSIE SMURD!!!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2291 secunde