Aproximativ 500 de lucrători au părăsit compania Daewoo - Mangalia în ultimul an
4254
Articole de la același autor
"Lista neagră" a navigatorilor - mit sau realitate?
02 Octombrie 2017
"Scarabeo 9" - o platformă de foraj petrolier gigant se îndreaptă spre portul Constanța
19 Septembrie 2017
SNC importă vietnamezi. Statul îl obstrucționează și-l obligă să-i plătească mai bine decât pe români
14 Octombrie 2017
Ce așteaptă marinarii și portuarii de la ministrul Felix Stroe
19 Octombrie 2017
Lupii de mare eșuează între clauzele contractelor de îmbarcare
23 Octombrie 2017
Criza din cadrul companiei mixte româno-sud coreene Daewoo - Mangalia Heavy Industries se adâncește pe zi ce trece. Marin Florian, președintele Federației "Navalistul", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", următoarele:
"La ora actuală este incertitudine privind frontul de lucru. Activitatea s-a restrâns continuu, în prezent mai fiind o singură navă de construit, care ar trebui livrată pe la sfârșitul lunii ianuarie 2018. După aceea nu mai e absolut nimic. Acum, mai sunt doar niște lucrări subcontractate de la șantierul Vard Tulcea și, se pare, ceva lucrări de la Damen Galați.
În această situație, foarte mulți angajați au părăsit șantierul naval. Au plecat muncitori din mai toate meseriile, maiștri, ingineri, tehnicieni. Plecările au fost atât de mari încât chiar și în condițiile reducerii volumului de lucrări, șantierul se confruntă cu un deficit de circa 200 de oameni, după cum am aflat la ultima discuție avută cu conducerea companiei. În condițiile în care frontul de lucru se va reduce în continuare, compania va fi nevoită să detașeze un număr de 50 - 100 de salariați - este vorba de mecanici și instalatori care nu au de lucru la armare - la alte șantiere navale.
În luna noiembrie2016, Daewoo - Mangalia Heavy Industries avea aproape 2.300 de salariați. Acum au mai rămas circa 1.800 de persoane. În decurs de un an au plecat aproximativ 500 de oameni. Majoritatea au ales să lucreze în șantierele navale din vestul Europei."
Potrivit datelor publicate de Ministerul de Finanțe, începând din 2005 și până în prezent, compania româno-sud coreeană a încheiat toți anii cu pierderi financiare uriașe. Spre exemplu, în 2016, pierderea a fost de 483.916.110 lei (respectiv 119.214.651 dolari). Mai grav este faptul că datoriile societății au crescut la 5.350.084.563 lei (respectiv 1.243.251.589 dolari), la sfârșitul anului 2016.
"La ora actuală este incertitudine privind frontul de lucru. Activitatea s-a restrâns continuu, în prezent mai fiind o singură navă de construit, care ar trebui livrată pe la sfârșitul lunii ianuarie 2018. După aceea nu mai e absolut nimic. Acum, mai sunt doar niște lucrări subcontractate de la șantierul Vard Tulcea și, se pare, ceva lucrări de la Damen Galați.
În această situație, foarte mulți angajați au părăsit șantierul naval. Au plecat muncitori din mai toate meseriile, maiștri, ingineri, tehnicieni. Plecările au fost atât de mari încât chiar și în condițiile reducerii volumului de lucrări, șantierul se confruntă cu un deficit de circa 200 de oameni, după cum am aflat la ultima discuție avută cu conducerea companiei. În condițiile în care frontul de lucru se va reduce în continuare, compania va fi nevoită să detașeze un număr de 50 - 100 de salariați - este vorba de mecanici și instalatori care nu au de lucru la armare - la alte șantiere navale.
În luna noiembrie2016, Daewoo - Mangalia Heavy Industries avea aproape 2.300 de salariați. Acum au mai rămas circa 1.800 de persoane. În decurs de un an au plecat aproximativ 500 de oameni. Majoritatea au ales să lucreze în șantierele navale din vestul Europei."
Potrivit datelor publicate de Ministerul de Finanțe, începând din 2005 și până în prezent, compania româno-sud coreeană a încheiat toți anii cu pierderi financiare uriașe. Spre exemplu, în 2016, pierderea a fost de 483.916.110 lei (respectiv 119.214.651 dolari). Mai grav este faptul că datoriile societății au crescut la 5.350.084.563 lei (respectiv 1.243.251.589 dolari), la sfârșitul anului 2016.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 22 Iunie 2016
Joi, 19 Noiembrie 2015
Miercuri, 09 Septembrie 2015
Joi, 13 August 2015
Vineri, 31 Iulie 2015
Luni, 27 Iulie 2015
Luni, 27 Iulie 2015
Joi, 18 Februarie 2016
Sâmbătă, 25 Iulie 2015
Vineri, 24 Iulie 2015