Canalul Dunăre - Marea Neagră țintește spre un nou record
730
Articole de la același autor
Drama unui marinar român, care a muncit 11 ani pe navele unei companii olandeze și a fost concediat
03 Aprilie 2021
Fiscul constănțean vinde terenuri, clădiri, autovehicule și ustensile pentru pizza
10 Februarie 2021
Cererea de personal navigant nebrevetat a explodat! Ofițerii maritimi români sunt căutați pe piață
02 Martie 2021
Fiscul din Medgidia vinde terenuri și autoturisme
26 Martie 2021
Statul român își bate joc de lupii de mare
23 Martie 2021
Pandemia Covid a demonstrat încă o dată, dacă mai era nevoie, importanța decisivă a transportului de mărfuri pe apă. Mai ieftin, mai sigur și mai prietenos cu mediul înconjurător decât transportul auto și feroviar, acesta prezintă un risc cu mult mai mic de transmitere a virusului.
Din păcate, în Uniunea Europeană se vorbește mult și se face prea puțin pentru transferul a cât mai multor fluxuri de mărfuri de pe uscat pe Dunăre. În continuare, navigația fluvială are probleme cu asigurarea adâncimilor optime în perioadele de secetă, prea puține din porturile dunărene sunt dotate cu terminale de containere, iar flota de nave portcontainer încă nu s-a născut.
Din păcate, în Uniunea Europeană se vorbește mult și se face prea puțin pentru transferul a cât mai multor fluxuri de mărfuri de pe uscat pe Dunăre. În continuare, navigația fluvială are probleme cu asigurarea adâncimilor optime în perioadele de secetă, prea puține din porturile dunărene sunt dotate cu terminale de containere, iar flota de nave portcontainer încă nu s-a născut.
Anul 2021 a început deosebit de promițător pentru canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari. „În primele trei luni din 2021, cantitățile de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile au înregistrat o creștere remarcabilă - a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Traficul a fost de 8,828 milioane de tone capacitate, cu 11,59% mai mare față de aceeași perioadă din anul 2020. Au fost transportate 4,376 milioane de tone de mărfuri, cu 12,29% mai mult decât în ianuarie - martie 2020.”
În structura mărfurilor, cerealele ocupă primul loc, cu o pondere de 44%. În ianuarie – martie 2020, ponderea lor era de numai 42%. Pe locurile următoare se situează următoarele grupe de mărfuri: minereurile – 29%, produsele energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 12%, produse chimice - 10%, metal și produse din metal - 3%, alte produse (inclusiv ciment) – 1%.
Principalul beneficiar al canalelor navigabile
În structura mărfurilor, cerealele ocupă primul loc, cu o pondere de 44%. În ianuarie – martie 2020, ponderea lor era de numai 42%. Pe locurile următoare se situează următoarele grupe de mărfuri: minereurile – 29%, produsele energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 12%, produse chimice - 10%, metal și produse din metal - 3%, alte produse (inclusiv ciment) – 1%.
Principalul beneficiar al canalelor navigabile
În debutul anului 2021 s-a produs o spectaculoasă creștere a traficului de mărfuri derulat în contul altor țări. Dacă în primele trei luni din 2020, acesta era de 62% din total, în ianuarie – martie 2021 a sărit la 67%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari îl joacă în transportul naval european.
Din totalul de 4,376 milioane de tone de mărfuri derulate în primele trei luni din 2021, în contul Serbiei au fost transportate 38%. Pentru România, doar 33%, Ungaria - 14%, Bulgaria - 8%, Croația – 2%, Austria – 2%, Slovacia – 1%, Germania – 1% și Republica Moldova – 1%.
Din totalul de 4,376 milioane de tone de mărfuri derulate în primele trei luni din 2021, în contul Serbiei au fost transportate 38%. Pentru România, doar 33%, Ungaria - 14%, Bulgaria - 8%, Croația – 2%, Austria – 2%, Slovacia – 1%, Germania – 1% și Republica Moldova – 1%.
În primele trei luni ale anului 2021, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 5,936 unități navale, cu 7,17% mai multe decât în ianuarie – martie 2020, din care: 4.187 barje, 839 șlepuri, 18 nave fluvio-maritime, 890 remorchere împingătoare și două nave de pasageri (yacht-uri).
Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 455 de nave, din care: 20 de împingătoare, 341 de barje de diferite tipuri, 89 de șlepuri și 5 ceamuri.
Previziuni
Previziuni
Cum va evolua traficul de mărfuri în următoarele luni? Pe măsură ce pandemia Covid-19 se va domoli ca urmare a vaccinării în masă a populației planetei, economia mondială și comerțul internațional se vor relansa. Astfel că prin porturile de la Dunăre, pe canalele navigabile și prin portul Constanța vor fi tranzitate mai multe mărfuri.
Potrivit informațiilor din piață, în silozurile din țările riverane Dunării se găsesc cantități importante de cereale care vor fi exportate pe măsură ce prețurile cresc.
Apoi, în luna iulie va începe exportul de cereale din noua recoltă, care se anunță a fi foarte bună. Iarna a fost blândă, ploi au fost de ajuns, iar culturile de păioase n-au mai dus lipsă de apă.
Dacă în perioada următoare, fluxurile de mărfuri se vor menține cel puțin la nivelul primelor trei luni, canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari vor încheia anul 2021 cu un trafic total de 17,504 milioane de tone de mărfuri, depășind astfel recordul istoric de 16,744 milioane de tone, atins în 2019.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 16 Martie 2021
Miercuri, 31 Martie 2021
Marţi, 30 Martie 2021
Luni, 15 Martie 2021
Marţi, 09 Martie 2021
Joi, 04 Martie 2021
Luni, 01 Martie 2021
Luni, 29 Martie 2021
Joi, 11 Martie 2021
Joi, 11 Martie 2021