Consiliul Concurenţei investighează piaţa publicităţii prin aplicaţii instalate pe dispozitive mobile Apple
202
Articole de la același autor
Documentar: 27 septembrie 1909 - inaugurarea oficială a Portului Constanţa
27 Septembrie 2023
Documentar CFR Infrastructură Constanţa. Proiectul liniei ferate ce urma să lege Muntenia de Dobrogea şi al podului feroviar de la Giurgeni
22 Septembrie 2023
Documentar CFR Infrastructură Constanţa: 128 de ani de la inaugurarea Podului Anghel Saligny
14 Septembrie 2023
Pandemia şi "caii mascaţi" sunt istorie. Baza Sportivă "Portul" renaşte din propria-i cenuşă
24 Octombrie 2023
Mihai Daraban: "Apetitul de consum al aparatului de stat este imposibil de satisfăcut"
05 Octombrie 2023
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă încălcare a regulilor de concurență de către companiile Apple Inc. şi Apple Distribution International Limited - denumite împreună „Apple” - pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS.
„Compania Apple și-a dezvoltat un sistem integrat vertical și închis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software și servicii online, nepermițând niciunui alt magazin de distribuire de aplicații să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepția celui propriu, AppStore.
În acest context, Autoritatea de concurență are indicii că Apple ar fi abuzat de poziția sa dominantă pe piața distribuției aplicațiilor pe iOS, limitând accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare și, în același timp, favorizând propriile servicii tehnologice de afișare a publicității online în aplicațiile compatibile iOS”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Consiliul Concurenţei.
Autoritatea are suspiciuni că prin introducerea politicii ATT („App Tracking Transparency”), Apple a încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicații la profilul publicitar IDFA („Identifier for Advertisers”), ceea ce a condus la o restrângere a concurenței pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS, având efecte asupra tuturor actorilor implicați, agențiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicații, prestatorii servicii de atribuire sau performanță etc., cât și asupra consumatorilor finali.
Mai multe autorități de concurență din Uniunea Europeană, cum ar fi Franța, Italia, Germania și Polonia, au în derulare investigații privind practici asemănătoare.
„Reamitim că Legislația în domeniul concurenţei nu interzice deţinerea unei poziţii dominante, ci utilizarea acesteia în mod anticoncurenţial (abuziv) în relaţiile comerciale cu alte companii ori faţă de consumatorii finali.
În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri”, menţionează sursa citată.
„Compania Apple și-a dezvoltat un sistem integrat vertical și închis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software și servicii online, nepermițând niciunui alt magazin de distribuire de aplicații să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepția celui propriu, AppStore.
În acest context, Autoritatea de concurență are indicii că Apple ar fi abuzat de poziția sa dominantă pe piața distribuției aplicațiilor pe iOS, limitând accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare și, în același timp, favorizând propriile servicii tehnologice de afișare a publicității online în aplicațiile compatibile iOS”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Consiliul Concurenţei.
Autoritatea are suspiciuni că prin introducerea politicii ATT („App Tracking Transparency”), Apple a încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicații la profilul publicitar IDFA („Identifier for Advertisers”), ceea ce a condus la o restrângere a concurenței pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS, având efecte asupra tuturor actorilor implicați, agențiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicații, prestatorii servicii de atribuire sau performanță etc., cât și asupra consumatorilor finali.
Mai multe autorități de concurență din Uniunea Europeană, cum ar fi Franța, Italia, Germania și Polonia, au în derulare investigații privind practici asemănătoare.
„Reamitim că Legislația în domeniul concurenţei nu interzice deţinerea unei poziţii dominante, ci utilizarea acesteia în mod anticoncurenţial (abuziv) în relaţiile comerciale cu alte companii ori faţă de consumatorii finali.
În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri”, menţionează sursa citată.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea GI Industrial Holding de către Baxi, RCapital şi Kynvest
Duminică, 01 Octombrie 2023
Miercuri, 20 Septembrie 2023
Luni, 11 Septembrie 2023
Sâmbătă, 09 Septembrie 2023
Marţi, 05 Septembrie 2023
Marţi, 29 August 2023
Marţi, 22 August 2023
Miercuri, 16 August 2023
Joi, 10 August 2023