Consiliul Concurenţei: Gratuitatea racordării clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei electrice a generat beneficii
156
Articole de la același autor
Dispar nebrevetaţii din piaţa navigaţiei! "Discriminaţi, şi-au găsit alte joburi la uscat"
20 August 2023
ANCONAV: Retragerea grupului Damen din şantierul naval de la Mangalia, o perturbare gravă adusă economiei
09 August 2023
Remember / Linia ferată Canara, legătura între Portul Constanța și cariera de piatră de la Ovidiu
04 August 2023
Acţiune de nota 10, la Şantierul Naval Constanţa. Au văzut ce înseamnă marinăria, la bordul navei Histria Tiger!
01 August 2023
CCINA Constanţa, reprezentant al comunităţii de afaceri la cea de-a doua ediţie a Key Leader Engagement
31 Iulie 2023
Numărul racordărilor clienţilor casnici la reţelele de distribuţie a energiei a crescut, în iunie 2022, la aproape 9,29 milioane, de la circa 8,8 milioane (+5,47%), cât se înregistrau în 2018, iar operatorii au alocat fonduri importante atât pentru branşarea noilor consumatori, cât şi pentru extinderea reţelelor electrice de interes public, potrivit unui studiu realizat de Consiliul Concurenţei, dat, marţi, 5 septembrie, publicităţii.
Conform cercetării, în perioada în care clienţii casnici au avut, legal, acces gratuit la reţea, respectiv din primul semestru al anului 2020 şi până în semestrul al doilea din 2021, numărul cererilor de racordare s-a majorat semnificativ. Astfel, numărul cererilor depuse online a crescut de peste zece ori şi a reprezentat 40% din totalul solicitărilor.
Cu toate acestea, au existat şi disfuncţionalităţi în procesul de racordare, generate, în principal, de modificările frecvente ale legislaţiei, operatorii de distribuţie fiind nevoiţi să îşi reorganizeze activitatea şi să îşi readapteze procedurile interne aferente.
În plus, incertitudinea legislativă pe termen scurt şi mediu a condus la creşterea duratei de racordare. Astfel, durata medie anuală a procesului de racordare a crescut cu circa 30%, de la 92 de zile, în 2018, la 120 de zile, în 2021.
Autoritatea de concurenţă a identificat şi unele bariere în procesul de racordare, iar una dintre acestea se referă la dificultăţile întâmpinate de către utilizatorii finali în a înţelege pe deplin activitatea de racordare, care este una complexă, ce implică parcurgerea multor proceduri tehnice.
„Dacă, în perioada dintre primul semestru din 2020 şi până în semestrul al doilea din 2021, legislaţia prevedea accesul gratuit al consumatorilor casnici la reţeaua electrică, costurile fiind suportate de operatorii de distribuţie, reglementările actuale prevăd că solicitantul (consumator casnic) este obligat să suporte contravaloarea efectivă a lucrărilor de proiectare şi execuţie a branşamentului, fiind despăgubit de operator doar în limita valorii medii a unui branşament, valoare stabilită de ANRE”, se arată în comunicatul de presă transmis de Consiliul Concurenţei.
Conform cercetării, în perioada în care clienţii casnici au avut, legal, acces gratuit la reţea, respectiv din primul semestru al anului 2020 şi până în semestrul al doilea din 2021, numărul cererilor de racordare s-a majorat semnificativ. Astfel, numărul cererilor depuse online a crescut de peste zece ori şi a reprezentat 40% din totalul solicitărilor.
Cu toate acestea, au existat şi disfuncţionalităţi în procesul de racordare, generate, în principal, de modificările frecvente ale legislaţiei, operatorii de distribuţie fiind nevoiţi să îşi reorganizeze activitatea şi să îşi readapteze procedurile interne aferente.
În plus, incertitudinea legislativă pe termen scurt şi mediu a condus la creşterea duratei de racordare. Astfel, durata medie anuală a procesului de racordare a crescut cu circa 30%, de la 92 de zile, în 2018, la 120 de zile, în 2021.
Autoritatea de concurenţă a identificat şi unele bariere în procesul de racordare, iar una dintre acestea se referă la dificultăţile întâmpinate de către utilizatorii finali în a înţelege pe deplin activitatea de racordare, care este una complexă, ce implică parcurgerea multor proceduri tehnice.
„Dacă, în perioada dintre primul semestru din 2020 şi până în semestrul al doilea din 2021, legislaţia prevedea accesul gratuit al consumatorilor casnici la reţeaua electrică, costurile fiind suportate de operatorii de distribuţie, reglementările actuale prevăd că solicitantul (consumator casnic) este obligat să suporte contravaloarea efectivă a lucrărilor de proiectare şi execuţie a branşamentului, fiind despăgubit de operator doar în limita valorii medii a unui branşament, valoare stabilită de ANRE”, se arată în comunicatul de presă transmis de Consiliul Concurenţei.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 29 August 2023
Marţi, 22 August 2023
Miercuri, 16 August 2023
Joi, 10 August 2023
Luni, 07 August 2023
Vineri, 04 August 2023
Marţi, 01 August 2023
Joi, 06 Iulie 2023
Marţi, 04 Iulie 2023