CONSTANTIN MATEI, numit SUBSECRETAR DE STAT în Ministerul Transporturilor

2313
3
CONSTANTIN MATEI, numit SUBSECRETAR DE STAT în Ministerul Transporturilor - constantinmatei2-1362326365.jpg
În "Monitorul Oficial" nr. 0118, din data de 1 martie 2013, a fost publicată decizia prin care Constantin Matei a fost numit în funcția de subsecretar de stat la Ministerul Transporturilor. "Voi răspunde de sectorul naval" - a declarat Constantin Matei, pentru cotidianul "Cuget Liber". 

Interesant este că, din 1992 și până astăzi, în structura Ministerului Transporturilor nu a mai existat vreo funcție la nivel de demnitar, special pentru sectorul naval. Ultimul secretar de stat care s-a ocupat strict de shipping (în intervalul 16 octombrie 1991 - 19 noiembrie 1992) a fost comandantul de cursă lungă Călin Marinescu ("Shogun-ul", cum era supranumit în presa vremii).

Odată cu trecerea flotei naționale la Fondul Proprietății de Stat (decizie care a condamnat la dispariție un parc de 301 nave maritime, cu o capacitate de transport de 6.185.000 tdw, câte avea România la sfârșitul anului 1989), sectorul naval nu s-a mai bucurat de o atenție specială în cadrul Ministerului Transpor-turilor. De-a lungul a două decenii, secretarii de stat au răspuns de mai multe tipuri de transporturi, la pachet, printre care era strecurat și cel naval. Faptul că shipping-ul a avut parte de o atenție din ce în ce mai mică la nivel de minister s-a reflectat în involuția structurilor ministeriale specializate și în exodul profesioniștilor.

Înființarea subsecretariatului de stat pentru sectorul naval și numirea în fruntea lui a unui specialist cu o bogată experiență în domeniu reprezintă o șansă istorică pentru shipping-ul românesc.

"Sunt multe așteptări din partea mea și, sper, să găsesc sprijinul necesar în proiectele de mare importanță pentru acest sector de activitate" - afirmă proaspătul subsecretar de stat.

"Voi duce la bun sfârșit proiectele începute în porturile maritime și fluviale și vom continua cu altele, despre care voi vorbi la prima conferință de presă pe care o voi organiza la Constanța" - a promis Constantin Matei.

Înființarea pavilionului maritim internațional al României și atragerea unui număr cât mai mare de nave va fi una dintre marile provocări ale mandatului său. Așa cum a fost conceput inițial, proiectul a stârnit numeroase reacții critice, din cauza lipsei de transparență, a limitării dreptului de control al Autorității Navale Române și al dezechilibrului de beneficii în defavoarea statului român.

Suportul normativ al pavilionului maritim internațional îl constituie proiectul de Lege privind aprobarea OG nr.19/2012 pentru modificarea și com-pletarea OG nr.42/1997 privind transportul maritim și pe căile navigabile interioare. Acesta fusese aprobat de Senat și era cât pe ce să treacă și de Camera Deputaților. Numai lipsa de cvorum i-a stopat calea. După atâtea critici, venite inclusiv din partea cotidianului "Cuget Liber", proiectul a reintrat în dezbaterea specialiștilor din domeniu. După știința mea, o comisie a Autorității Navale Române l-a demolat pur și simplu.

"Pavilionului maritim interna-țional va fi înființat, dar actualul proiect de Lege pentru modifica-rea și completarea OG nr.42/1997 va fi retras" - a precizat subsecretarul de stat.

Matei a declarat că are în vedere creșterea calității pregătirii profesionale a ofițerilor români. România nu își poate păstra poziția pe care o deține pe piața internațională a forței de muncă din shipping, dacă nu pune un mare accent pe creșterea nivelului de competență a echipajelor furnizate, a spus subsecretarul de stat. Asta înseamnă că exigența la examenele de brevet și pentru certificatele de capacitate va crește.

Cea mai mare provocare pentru Constantin Matei o constituie, însă, asigurarea adâncimilor minime de navigație pe Dunăre, obiectiv de care depind: creșterea traficului în porturile fluviale și maritime românești, sporirea numărului locurilor de muncă din shipping și din serviciile conexe, creșterea volumului de mărfuri transportate pe apă în dauna transportului rutier.

"Va trebui să găsim companiile care să se implice în atragerea finanțării europene pentru lucrările de pe Dunăre" - a afirmat subsecretarul de stat.

Numirea în funcție a lui Constantin Matei coincide cu publicarea de către Eurostat a studiului "Refluxul și fluxul economic în sectoarele maritime", care analizează impactul crizei asupra shipping-ului european.

Datele prezentate arată cât de dependentă este economia Româ-niei de sectorul naval. Din punct de vedere al volumului de mărfuri, comerțul pe mare al țării noastre cu statele din afara Uniunii Europene asigură aproape 80% din exporturi și circa 75% din importuri.

Comentează știrea

vika
4 martie 2013
SRL

au disparut 301nave romanesi si noi imbecili cum suntem l-am votat pe jefuitorul basescu...ce popor de retardati

unu
4 martie 2013
flota

Bai,desteapta lui peste,dar Basescu era singur in guvern,nu cumva exista si un prim-ministru care trebuie tras la raspundere? Da de Bombo,care a vandut pe nimic resursele tarii,ce mai zici sau te repezi la mititica sa-l pupi in cur?usl-ista de doi bani,vezi ca se dau pomenile lui mazare,grabeste-te sa nu le ratezi.

Răspuns la: SRL
Adăugat de : vika, 4 martie 2013
au disparut 301nave romanesi si noi imbecili cum suntem l-am votat pe jefuitorul basescu...ce popor de retardati
Pavel
27 ianuarie 2014
Lege de 2 lei

Nenea matei da cu Aeromodelistii ce ai bre? ca dadusi o lege care nu are legatura cu nimic.Aia cum ca nu mai am voie sa zbor cu un aeromodel pe camp care are aparatura Video sau transmisie de date?.Cred ca habar nu ai despre ce vorbesc.Am impresia ca ai semnat ca berbecu chestii care nu au nici o legatura cu nimic.Pai prietene daca nu mai am voie nici sa ma joc ca aeromodelist pe camp cu un avion sau o drona care imi transmite mie la sol date cum ar fi cata baterie mai am in el ca sa nu-ti cada tie in cap? ce pretentii sa mai am de la voi?.O sa ma duc naibii sa beau prin baruri ca porcu,sa sparg seminte la meciuri de fotbal,sau sa ma uit la tv la Bianca dragusan.Cam la asta se reduce Romanul in ziua de azi cu voi la putere.Crede-ma nu vreau asa ceva.Pune mana si mai ganditi inainte de a da o lege stupida ca aia.Sa va fie rusine oameni fara gandire idealuri si viitor .Daca si acest comentariu v-a fi sters inseamna ca suntem o natiune pierduta si iesiram la revolutie pentru nimic.....................

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5371 secunde