Concurs Contestațiile și creșterea TVA scumpesc cu milioane de euro investițiile din portul Constanța

564
Contestațiile și creșterea TVA scumpesc cu milioane de euro investițiile din portul Constanța - fc6de09e6ca5ea83e22be3e246b09421.jpg

Articole de la același autor

Pe data de 5 iulie 2010, încep lucrările la podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Ioan Bălan, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.

Investiția a fost blocată timp de aproape 8 luni de firmele care au contestat licitațiile pentru atribuirea lucrărilor de construcție și a celor de consultanță și proiectare. În final, justiția a dat dreptate celor ce câștigaseră licitațiile, respectiv: constructorul Apolodor Comimpex București și consultantul Consilier Construct București.
Apolodor Comimpex s-a angajat să execute lucrarea într-un interval de 11 luni, ceea ce înseamnă că podul va fi dat în exploatare pe data de 5 iunie 2011.
Prețul lucrărilor de construcție se ridică la 19.444.472,09 euro, iar al celor de consultanță și proiectare, la 832.287,7 euro. La aceste valori se adaugă cota de 24% a TVA, în loc de 19%. Pentru că s-au pierdut 8 luni din cauza contestațiilor, podul va costa cu 1.013.837,99 euro mai mult, corespunzător creșterii cu 5% a TVA.
Finanțarea lucrărilor este asigurată în proporție de 76% din fonduri europene și de 24% din fonduri guvernamentale, adică din bani publici.
Lucrările de finalizare a digului de larg din portul Constanța sunt, în continuare, blocate în justiție de contestatarii licitațiilor. În acest caz, serviciile de consultanță și de supervizare a execuției lucrărilor fuseseră adjudecate de Royal Haskoning, din Olanda, care oferise un preț de 1.883.800 euro, iar cele de construcție, de către Josef Mobius BAU AG, din Germania, la un preț de 80.548.371,62 euro. La această investiție, contestațiile și creșterea TVA duc la un cost suplimentar de 4.121.608,58 de euro.
În cazul digului de larg, 69,25% din suma necesară provine din Fondul European Regional de Dezvoltare (FEDR), iar restul, de la bugetul de stat, prin Programul Operațional Sectorial din Transporturi (POS-T).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5826 secunde