Utilitar
Cum să faci… un plan de afaceri
Articole recomandate
ANAF atenţionează în legătură cu o campanie de mesaje false transmise în numele instituţiei
15 Iunie 2024
Constanţa, în topul judeţelor cu cele mai multe firme radiate în primele patru luni ale anului
14 Iunie 2024
Navele fluviale de pasageri „A Rosa Flora” şi River Adagio, escale în portul Constanţa
13 Iunie 2024
ANAT vrea o lege a asigurării turistului român
12 Iunie 2024
1. Titlul trebuie să precizeze elementele definitorii ale planului de afaceri. Nu este știre, nu este roman, așa că nu e cazul să fiți artistici. Un titlu de genul "Plan de creștere pe valurile crizei" nu este considerat "corect". De asemenea, pe prima pagină a planului de afaceri trebuie să apară și datele de contact și identificare ale societății.
2. Scopul și obiectivele vor fi prezentate concret, fără date inutile sau artificii tehnice. Trebuie să se înțeleagă exact pentru ce se cer banii și cum vor fi cheltuiți banii.
3. Descrierea afacerii cuprinde informații despre istoria și managementul întreprinderii, resursele umane disponibile și situația financiară.
4. Prezentarea proiectului este cea mai importantă parte a planului de afaceri. Descrieți în detaliu tot ce ține de produsele care fac scopul investiției, tehnologiile moderne folosite, calitățile firmei față de concurență, planuri de viitor și detalii tehnice despre cum vor fi asigurate utilitățile și avizele necesare derulării investiției.
5. Planul operațional cuprinde "tehnicalități": descrierea fluxului tehnologic, descrierea serviciilor oferite, producția preconizată și costurile de întreținere ale firmei.
6. Analiza pieței oferă o imagine de ansamblu asupra clienților și concurenței, cererii și ofertei.
7. Strategia de marketing cuprinde detalii despre cum vor fi promovate și vândute produsele care fac scopul investiției, pentru a verifica profitabilitatea acesteia.
8. Planul financiar este bilanțul firmei solicitante și include necesarul de finanțare, sursele de finanțare disponibile și/sau urmărite, datoriile curente și balanța estimativă de venituri și cheltuieli pe minimum trei ani.
9. Anexe și alte documente, adică orice alte date care pot face proiectul și mai atractiv (scheme, desene, etc).
2. Scopul și obiectivele vor fi prezentate concret, fără date inutile sau artificii tehnice. Trebuie să se înțeleagă exact pentru ce se cer banii și cum vor fi cheltuiți banii.
3. Descrierea afacerii cuprinde informații despre istoria și managementul întreprinderii, resursele umane disponibile și situația financiară.
4. Prezentarea proiectului este cea mai importantă parte a planului de afaceri. Descrieți în detaliu tot ce ține de produsele care fac scopul investiției, tehnologiile moderne folosite, calitățile firmei față de concurență, planuri de viitor și detalii tehnice despre cum vor fi asigurate utilitățile și avizele necesare derulării investiției.
5. Planul operațional cuprinde "tehnicalități": descrierea fluxului tehnologic, descrierea serviciilor oferite, producția preconizată și costurile de întreținere ale firmei.
6. Analiza pieței oferă o imagine de ansamblu asupra clienților și concurenței, cererii și ofertei.
7. Strategia de marketing cuprinde detalii despre cum vor fi promovate și vândute produsele care fac scopul investiției, pentru a verifica profitabilitatea acesteia.
8. Planul financiar este bilanțul firmei solicitante și include necesarul de finanțare, sursele de finanțare disponibile și/sau urmărite, datoriile curente și balanța estimativă de venituri și cheltuieli pe minimum trei ani.
9. Anexe și alte documente, adică orice alte date care pot face proiectul și mai atractiv (scheme, desene, etc).
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Marţi, 21 Iulie 2009
Marţi, 21 Iulie 2009
Marţi, 21 Iulie 2009
Marţi, 21 Iulie 2009
Marţi, 21 Iulie 2009
Marţi, 21 Iulie 2009
Luni, 20 Iulie 2009