"Daewoo - Mangalia" a ajuns școala de meserii a Occidentului

897
2
"În curând, nu vom mai avea cu cine să facem nave la Daewoo - Mangalia Heavy Industries. Avem lucrări, dar ne pleacă meseriașii buni. În fiecare lună, vin la sindicat 20 - 30 de demisionari, să le semnăm fișa de lichidare" - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Marin Florian, liderul Sindicatului "Navalistul".
Demisionarii sunt sudori, lăcătuși și tubulatori - meseriile deficitare în industria navală. Cei mai mulți ajung pe șantierele navale și în unitățile de construcții metalice din Germania, Norvegia, Italia și Franța. 
Prin intermediul firmelor de plasare a forței de muncă, din țara noastră, angajatorii străini duc o politică agresivă de recrutare a constructorilor navali români. Paginile ziarelor și Internetului sunt pline de oferte de locuri de muncă în Occident. Fenomenul s-a intensificat odată cu deschiderea piețelor muncii din Germania și Norvegia pentru lucrătorii români. 
"Nu putem stopa migrația forței de muncă. Oamenii pleacă pentru că li se oferă salarii mai bune, pe care DMHI nu le poate asigura. Compania nu are încotro, va trebui să angajeze alți tineri și să-i califice.  După trei ani de muncă la noi, după ce se vor forma ca meseriași, vor pleca și ei din țară. De altfel, unii recunosc de la angajare că vin cu scopul de a învăța meseria și a pleca din țară. DMHI și, în general, industria navală românească au devenit școala de meserii a Occidentului" - a declarat Marin Florian.
Situația este asemănătoare și în alte domenii de activitate - construcții, IT, sănătate, industria petrolului - care se confruntă cu o criză în creștere de lucrători calificați, din cauza exodului spre Occident.
Fiscalizarea excesivă a muncii, promovată de toate guvernele din țara noastră, a descurajat patronatele să mărească salariile. În același timp a crescut decalajul față de salariile din Occident. 
Migrația lucrătorilor calificați nu este doar problema patronilor. Prin amploarea și consecințele lui, fenomenul a devenit o problemă de securitate națională. În acest moment este nevoie de intervenția statului prin pârghiile fiscale, pentru a încuraja creșterea stabilității forței de muncă în firmele românești.


Comentează știrea

Vali
26 octombrie 2012
Partial adevarat

Cu tot salariul mare de afara, nu-i floare la ureche sa-ti lasi familia. Nu doar salariile mizerabile sunt motivul plecarii din DMHI. Intrebati si cei care au curajul vor recunoaste ca ar pleca imediat, daca ar fi locuri de munca, chiar si un pic mai slabut platite, doar sa scape de regimul toxic,sumbru indus de cei ce-si bat joc de sufletele angajatilor.Cei zvarliti in strada aproape cu scarba si sadism sunt exemplu pentru cei ramasi la munca, precum erau pe vremuri spanzuratii pentru cei cuceriti de dusmani.Cine are ocazia sa-si gaseasca alt loc, decat sa astepte sa fie dat afara,pleaca sigur!Politica infecta a DMH impotriva factorului uman e cunoscuta si amar traita,si nu e de mirare ca-i un motiv clar al mentinerii dorului de duca.

fost salariat
1 iulie 2015
Partial adevarat

De acord, cu dvs. Cei ce pleaca sa munceasca afara, fac sacrificii si de multe ori e doar o goana dupa aur sau iluzii. Castiga mai bine pentru o perioada, dar nu toti. Unii sunt nevoiti sa se intoarca in tara in care s-au nascut si care nu le ofera un loc de munca decent. Nu au alternative, turismul e ca si inexistent, industria si agricultura exista,dar vb lui Caragiale, lipseste cu desavarsire... Frica de a-si pierde serviciul, ii determina pe multi sa faca orice, uneori si ce nu ar trebui. Domina frica...

Răspuns la: Partial adevarat
Adăugat de : Vali, 26 octombrie 2012
Cu tot salariul mare de afara, nu-i floare la ureche sa-ti lasi familia. Nu doar salariile mizerabile sunt motivul plecarii din DMHI. Intrebati si...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6375 secunde