Examenul de brevet pentru ofițerii maritimi va cuprinde și o probă eliminatorie

11499
21
Examenul de brevet pentru ofițerii maritimi va cuprinde și o probă eliminatorie - examenulmihaiandrei-1524063730.jpg
r Interviu cu Mihai Andrei, directorul general al Autorității Navale Române

- Domnule Mihai Andrei, în primele trei luni ale anului 2018, inspectorii de Port State Control din cadrul ANR au reținut nouă nave străine. Care au fost motivele?

- Reținerile au fost dispuse din cauza deficiențelor constatate în urma inspecțiilor. Există și o categorie de nave ce nu au fost reținute, ci doar amendate. Spre exemplu, o navă a fost amendată cu 12.000 de lei pentru că nu și-a anunțat sosirea cu 72 de ore înainte, așa cum prevăd reglementările internaționale. În acest caz, a fost vorba de rea voință. Până la sosirea în portul Brăila, nava nu a comunicat nimic. I s-a aplicat amenda maximă, pentru că atitudinea de sfidare a autorității trebuie descurajată.

- Cum se explică scăderea de la 17 nave reținute în porturile maritime românești, în primul trimestru al anului 2017, la 9 nave, în primul trimestru, din 2018?

- Constatăm că navele ce vizitează porturile românești dau o mai mare atenție respectării standardelor de navigație. Memorandumul de la Paris stabilește clar care sunt deficiențele pentru care se rețin navele. Există, de asemenea, Memorandumul Mării Negre. Autoritățile din regiune ne întâlnim o dată pe an și analizăm câte nave au intrat în porturi, cu ce deficiențe, ce măsuri s-au luat. O navă care a intrat într-un port de la Marea Neagră și a fost găsită fără probleme nu mai poate fi controlată timp de șase luni într-un alt port din zonă. În general, exigența privind respectarea standardelor de navigație este în creștere.

- Suntem în era informatică și a dronelor. Au pătruns aceste tehnologii și în inspecțiile navale?

- Activitățile de Port State Control sunt super-informatizate. Un raport întocmit de un inspector PSC, la bordul navei, pleacă de pe laptop-ul lui, automat, în șapte direcții: la statul de pavilion, la societatea de clasificare, la armator, la Paris Memorandum, la navă și la sediul autorității care a executat inspecția. Înainte ca inspectorul să părăsească nava, raportul a fost distribuit peste tot. Mai mult, fiecare inspector înainte de a verifica o navă se documentează despre ea, din bazele de date existente. Află aproape totul despre navă, inclusiv ce deficiențe a avut înainte. În inspecțiile din zona Mării Negre, dronele nu se folosesc. Sunt utilizate mai mult în cercetarea poluării pe mare. În momentul de față, sistemul de vizualizare prin satelit se dovedește a fi foarte eficient, putând fi văzute inclusiv persoanele de pe puntea de comandă.

- Când va avea ANR nava proprie pentru inspecție, control și patrulare?

- Am început demersurile în acest sens, precum și căutările pe piață. O vom prinde în bugetul de investiții pe 2019.

- S-au început demersurile pentru înființarea celui de-al doilea pavilion al României?

- Ceea ce vă pot spune la această oră este că se lucrează la el.

- Se va modifica metodologia examenului de brevet, în acest an?

- Până la finalul anului 2018, sper să realizăm schimbarea radicală a metodologiei. Cea nouă va cuprinde: o probă eliminatorie, pe calculator, cu un barem ridicat; o probă teoretică constând dintr-un test grilă, cu 100 - 120 de întrebări, tot pe calculator; o probă practică, pe simulator.

- În ce constă proba eliminatorie?

- Aceasta va cuprinde întrebări din regulamentul de navigație pentru ofițerii de la punte, iar pentru mecanici, întrebări privind instalațiile de bord. 

Comentează știrea

21 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
CHARRIER
19 aprilie 2018
oferi împrumuturi internaționale

Buna ziua Doamna si doamna Acest mesaj este pentru toti cei care au nevoie de un imprumut special pentru a-si reconstrui viata. Am capital de utilizat pentru a oferi împrumuturi internaționale pe termen scurt și lung, în special de la 2.000 € la 1.000.000 € pentru orice persoană serioasă care dorește împrumutul. dobândă de 3% pe an, în funcție de suma împrumutată, deoarece fiind particulară, nu vreau să încalc legea cu privire la cămilă. Puteți plăti mai mult de 1 până la 25 de ani în funcție de suma împrumutată. depinde de dvs. plățile lunare. Acest lucru recunoaște numai datoriile certificate de mână și piesele necesare. Pentru mai multe informații, contactați-mă prin e-mail: dominique60charrier@gmail.com sau numărul Whatsapp: 0033752369616

VVV
19 aprilie 2018
Niste nemernici

STCW 2010 nu spune nimic despre examen teoretic la examinare brevet, citez: Pentru promovarea pentru un brevet superior, cunostintele teoretice si practice se vor demonstra prin unul sau mai multe din urmatoarele: experienta pe functia anterioara la bordul navei(2 ani ), simulator si instruire la bordul navei(de obicei un sistem informatic autorizat). Dar nemernicii din Minister si spagarii de la ANR ,dupa ce-si iau banii de la noi, degeaba, mai si ne pun bete in roate. De exemplu, olandezilor nu le trebuie decat experienta la nava pentru promovare si bineinteles promovarea data de compania respectiva de navigatie. Asa ca marii comandanti si sefi mecanici de la ANR care au experienta in navigatie de acum 30 ani lucreaza contra navigatorului roman, nave comerciale sub pavilion roman nu mai sunt, parca ar fi platiti de filipinezi si alti asiatici sa ne faca noua viata grea.

Toto
19 aprilie 2018
PSC

Nu mai stresați comandantii de nave cu această pacoste de sistem numit PSC. E criza economica, fraților. Sa mergeți voi sa navigati si sa vin eu ca PSC sa va controlez. Atunci sa vă vad pe unde scoateti cămașa. N-ati rezista nici 2 saptamani. Cand a fost ultima oară pe mare domnul de la ANR? Acum 25 de ani? Merci. Acum sa meargă si sa vada ce "frumoasă" e viața de comandant, cand te "calcă" PSC si-ti cauta nod in papură. E usor sa fii comandant la uscat.

Ofițer mecanic
19 aprilie 2018
Port state control

Stimate domn Andrei, vorbiți de eficiența PSC in porturile românești dar nu ați spus că îi întrecem și pe ucrainieni în condiții aberante. Și nu spuneți că orice PSC costă minim 20 cartoane de țigări în condițiile în care nava este fără probleme. Portul Constanța a ajuns spaima comandațiilor și șefilor mecanici, au reușit autoritățile să îi întreacă pe cei din țările africane. Rușine ANR!

Comandant
19 aprilie 2018
Examen brevet

Oricum românii pe mare vor fi din ce in ce mai puțini.

okila
19 aprilie 2018
anr

ar trebui desfintat o data ce nu avem flota

U-113
19 aprilie 2018
Evapele de la ANR

Motto "De ce vi se spune Spagaton?Ptr ca stiu sa fac spagatul!"- Agaton fost ministru în guvernul recidivistului penal Nastase. "Proba eliminatorie", " 120 de intrebari" etc., parca am fi la Exalton sau Romanii au talent.Eu propun sa-l aducem pe Florin Călinescu la brevet, sau pe Bendeac sau Cheloo( ala te mai ia si la bataie). Se vede ca ANR-ul a rămas un cimitir al elefantilor, la fel ca si celelalte instituții ale statului.Noi cu indienii ce mai suntem campioni la examene si la dat spagi.O sa ajung sa le dau dreptate europenilor cand spun ca romanii sunt țigani.Noi in loc sa luam exemplul tarilor civilizate din UE,din care chipurile facem parte ( cat o sa ne mai suporte), noi luăm modelul tarilor din lumea a 3a , a celor corupte.Noua ne place sistemul rusesc, ucrainean, indian,nigerian etc.Noi nu vrem sa fim precum nemtii,danezii sau francezii,noi vrem sa fim la fel ca cei din neamul lui Cioabă. O mare dezamăgire dl Andrei.Un om in care multi si-au pus sperante ca poate reforma acest ANR din temelii.Pacat ca acest om de valoare a acceptat sa faca pact cu coruptii.2 intrebari ptr dl.Andrei: 1.La o eliminatorie, oare cat va fi spaga?2.Un neamt cate examene trebuie sa dea sa ajunga comandant sau sef mecanic?Asta asa ca sa comparăm Germania cu Romania si pe Merkel cu Viorica din Videle .

europeanu
19 aprilie 2018
Sfanta spaga

Comentariu perfect !

Răspuns la: Evapele de la ANR
Adăugat de : U-113, 19 aprilie 2018
Motto "De ce vi se spune Spagaton?Ptr ca stiu sa fac spagatul!"- Agaton fost ministru în guvernul recidivistului penal Nastase. "Proba...
un alt ofiter mecanic
19 aprilie 2018
epavele comuniste ale ANR-ului

.... de ce va mirati domnilor de noile aberatii ale ANR-ului la examenele de brevet ????. Pai, spaga trebuie perpetuata la nesfirsit de catre acesti tovarasi, de ce crede-ti dvs ca ei vor renunta vreodata la modelul rusesc, ucrainian, ... cum scria cineva mai sus - vezi cazul Potrocea de la Ceronav la care spaga era cit cursul de simulator, asa ca despre ce vorbim. Replica lui Dem Radulescu din seria BD este foarte corecta si de actualitate la ANR ...." bine tovarase, dumneata esti pus aici sa ne incurci ? "

Comandant
19 aprilie 2018
PSC

Domnule Tita Calin, sa nu credeti tot ce v-a spus interlocutorul dvs. Asa cum vad ca au spus/scris si alti navigatori, PSC este o mizerie care are ca scop cresterea tensiunii arteriale pt comandanți si sefi mecanici. Inspectorii PSC isi dau niște aere de atotstiutori. In fapt, sunt oameni lipsiti de scrupule si de omenie care cauta pana găsesc ceva. Nu e nici o diferenta intre Cobstanta si Ucraina, sau Camerun, sau Nigeria, sau Gabon.

21 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Pagina a fost generata in 0.3783 secunde