Examenul de brevet pentru ofițerii maritimi va cuprinde și o probă eliminatorie

11632
21
Examenul de brevet pentru ofițerii maritimi va cuprinde și o probă eliminatorie - examenulmihaiandrei-1524063730.jpg

Articole de la același autor

r Interviu cu Mihai Andrei, directorul general al Autorității Navale Române

- Domnule Mihai Andrei, în primele trei luni ale anului 2018, inspectorii de Port State Control din cadrul ANR au reținut nouă nave străine. Care au fost motivele?

- Reținerile au fost dispuse din cauza deficiențelor constatate în urma inspecțiilor. Există și o categorie de nave ce nu au fost reținute, ci doar amendate. Spre exemplu, o navă a fost amendată cu 12.000 de lei pentru că nu și-a anunțat sosirea cu 72 de ore înainte, așa cum prevăd reglementările internaționale. În acest caz, a fost vorba de rea voință. Până la sosirea în portul Brăila, nava nu a comunicat nimic. I s-a aplicat amenda maximă, pentru că atitudinea de sfidare a autorității trebuie descurajată.

- Cum se explică scăderea de la 17 nave reținute în porturile maritime românești, în primul trimestru al anului 2017, la 9 nave, în primul trimestru, din 2018?

- Constatăm că navele ce vizitează porturile românești dau o mai mare atenție respectării standardelor de navigație. Memorandumul de la Paris stabilește clar care sunt deficiențele pentru care se rețin navele. Există, de asemenea, Memorandumul Mării Negre. Autoritățile din regiune ne întâlnim o dată pe an și analizăm câte nave au intrat în porturi, cu ce deficiențe, ce măsuri s-au luat. O navă care a intrat într-un port de la Marea Neagră și a fost găsită fără probleme nu mai poate fi controlată timp de șase luni într-un alt port din zonă. În general, exigența privind respectarea standardelor de navigație este în creștere.

- Suntem în era informatică și a dronelor. Au pătruns aceste tehnologii și în inspecțiile navale?

- Activitățile de Port State Control sunt super-informatizate. Un raport întocmit de un inspector PSC, la bordul navei, pleacă de pe laptop-ul lui, automat, în șapte direcții: la statul de pavilion, la societatea de clasificare, la armator, la Paris Memorandum, la navă și la sediul autorității care a executat inspecția. Înainte ca inspectorul să părăsească nava, raportul a fost distribuit peste tot. Mai mult, fiecare inspector înainte de a verifica o navă se documentează despre ea, din bazele de date existente. Află aproape totul despre navă, inclusiv ce deficiențe a avut înainte. În inspecțiile din zona Mării Negre, dronele nu se folosesc. Sunt utilizate mai mult în cercetarea poluării pe mare. În momentul de față, sistemul de vizualizare prin satelit se dovedește a fi foarte eficient, putând fi văzute inclusiv persoanele de pe puntea de comandă.

- Când va avea ANR nava proprie pentru inspecție, control și patrulare?

- Am început demersurile în acest sens, precum și căutările pe piață. O vom prinde în bugetul de investiții pe 2019.

- S-au început demersurile pentru înființarea celui de-al doilea pavilion al României?

- Ceea ce vă pot spune la această oră este că se lucrează la el.

- Se va modifica metodologia examenului de brevet, în acest an?

- Până la finalul anului 2018, sper să realizăm schimbarea radicală a metodologiei. Cea nouă va cuprinde: o probă eliminatorie, pe calculator, cu un barem ridicat; o probă teoretică constând dintr-un test grilă, cu 100 - 120 de întrebări, tot pe calculator; o probă practică, pe simulator.

- În ce constă proba eliminatorie?

- Aceasta va cuprinde întrebări din regulamentul de navigație pentru ofițerii de la punte, iar pentru mecanici, întrebări privind instalațiile de bord. 

Comentează știrea

21 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
ctttt
19 aprilie 2018
serios?

delirezi tare maica...care cartoane tantalaule? toate le mai sti tu bine!

Răspuns la: Port state control
Adăugat de : Ofițer mecanic, 19 aprilie 2018
Stimate domn Andrei, vorbiți de eficiența PSC in porturile românești dar nu ați spus că îi întrecem și pe ucrainieni în condiții aberante...
Nemo
19 aprilie 2018
ANR

Citesc si ma crucesc. Toti contra ANR , dar care mai de care mai ingenios. Dupa ce citesti articolul si mai citesti si comentariile, ajungi la concluzia ca ANR este un sfant care nu lasa nimic sa treaca fara a sti, a fi bun, a fi perfect sau a da o spaga. Pai asta inseamna reclama buna la toti. Una, sa pui pe toti sa stie, daca nu sa dea o spaga, navele sa vina cu toate in regula sau daca nu sa plateasca (celor de la ANR care reprezinta statul in fond) ceea ce este pana la urma bine. Singura chestiune este deturnarea de fonduri. In loc sa se duca la stat in amenzi se duc in buzunarul lor. Aici Codruta trebuie sa faca ceva si toate lucrurile vor fi bune. Mama mama. Cun draq sa compari ce se intampla in Romania cu Ukraina, Bulgaria, Turcia, Rusia, Georgia? Pai daca domnilor asa zisi comandanti sau sefi mecanici, daca va uitati pe pagina PM vedeti ca in Constanta au fost retinute 9 nave in Constanta si nici una in tarile amintite. Asta inseamna ca aici se da dar se mai face si treaba, pe cand dincolo numai se da. Sa fim seriosi. E de criticat ANR , trebuie reformat dar sa nu ne facem ca nu vedem si rezultatele.

Vasilica
19 aprilie 2018
Presar

Un articol se scrie cu ceea ce declara interlocutorul si nu cu concluzia reporterului. Pe ce lume traiti mai "marinarilor" ? Felicitari Titza Ion!

Lupul Singuratic din ANR
19 aprilie 2018
ANR

ANR are un parcurs pozitiv cu toate metehnele ofiterilor care merg la nave. Se dau tigari, clar, probabil si sticle, metehne vechi si care sunt oferite de comandanti ca sa se treaca cu vederea. Comandantilor, stiti cite nave au pricinuit victime pe navele jaf pe care comandati pe Marea Neagra plecand din porturi fara cele necesare? Nu ma refer numai la comandanti romani fireste dar sunteti in aceeasi tagma. Eu as vrea sa se faca acele controale amanuntite care tin de siguranta navigatiei si sa se retina o nava daca nu este conforma. Nu este normal? Daca aceste "cadouri" nu ar mai fi acceptate, nu stiu ce s-ar mai putea spune despre ANR. Din experienta proprie (fost navigator pana in 2015) si la italieni si la spanioli, si prin nord se mai dadeau atentii, tigari si bautura. Nu asa cum e la noi, accept dar viitorul suna bine si aici.

Portuar
19 aprilie 2018
ANR

Hai ca ANR isi face treaba destul de bine. Uitati-va la cine ne conduce politic. Nu cred ca ati auzit ca sunt milionari cei ce lucreaza in ANR. Au salarii mai mici decat asistentele medicale si responsabilitati cat casa. Salarii decente, micsorarea schemelor de personal la departamentele ne-operative (ca sunt o gramada de bagatori de seama) cresterea numarului de inspectori PSC si capitanie tineri si un dialog mai bun cu mediul maritim. Cam asta e de facut in ANR dar cat timp sunt numiri politice nu cred ca se pot realiza aceste lucruri. Mihai Andrei este un om cu experienta, nu este corupt si nu cred ca poate sti ce fac oamenii sai in control. Propun sa introduca camera de luat vederi si sunet in insigna si sa se faca controale "on line" de cand se pleaca spre nava si pana se intorc la birou. Bafta tuturor!

Sindbad
19 aprilie 2018
Cu ochii pe portofele...

Inspectorii PSC sunt cei care au navigat pana la Of.2 punte, Mec.2, si pe urma au stiut pe "cineva" unde a dat darul si si s-a angajat la munca de birou si la facut spagi. Usor au avansat catre cdt/sef mec, ajutati de legislatia facuta tot de ei, pierzand contactul cu atmosfera actuala de la bordul navelor. Ne scot ex-sovieticii din piata. Si astia tot cu spagi si pile promovati, nu ca ar fi mai destepti.. Mai nou, ne scot si myanmarezii de la nave. Noi, ANR-ul tot cu coada pe sus, mai catolicii decat Papa. Nea Ioane, mai vorbeste cu cei care naviga pe bune, nu numai cu ANR-ul si sindicatul lui Mihalcioiu.

Costel
19 aprilie 2018
Annamarie

Care cartoane???? Am fost cu mv Annamarie!!! Și au venit jogodiile cu comportament dr ucraina africa egipt etc. Imputiti ,au furat tot ce se poate fura ,15 cartoane țigări... whiskey,pui de la cambuza ,sport drunk 4 baxuri,apa minerală gas oil,si 300 euro pentru lmooring man si remorcher altfel nu puteam sa plecam. Constanța 2015.... au mâncat salam cu pâine în careu cereau bucatarului filipino...efectiv radeau de noi filipine si rusii aaaa romania very hungry cantri nu a iesit nimeni afara de frica sa nu fie jefuit... mândru că sunt roman

Marius Chicos Rostogan
19 aprilie 2018
Educația si examenele la romani

Domn Tita, asa cum se spune ca educatia primilor 7 ani se face acasa, asa si restul educatiei viitorilor navigatori se face in scoala,nu la ANR.Examenele puse de catre MT prin intermediul ANR sunt doar niste tălpi puse romanilor si surse de bani murdari proveniti din spagile amaratilor care vor sa plece afara sa castige un ban cinstit dintr-o munca cinstită. Vor sa faca ceva bun cei de la ANR?Atunci sa renunte la examene iar impreuna cu cei din Min.Educatiei , respectiv UMC, ANMB, etc sa implementeze toate cerintele STCW si IMO in scoli.Examenele si simulatoarele se fac in scoala nu la ANR. Dl.Andrei vreti ca instituția pe care o conduceți sa nu mai fie blamata si sa i se steargă de pe frontispiciu denumirea de cuib de corupți,atunci reformati si modernizati ANR-ul.Introduceti formulare si plati online,introduceți POS-uri la fiecare ghiseul,terminati cu hartogaria,cu xeroxatul carnetelor, brevetelor etc de fiecare dată data cand faci o simpla ambarcare.Dl.Andrei suntem in sec.XXI si-n UE,nu la Sovcomfleet in Uniunea Euroasiatica sau in Africa. Daca intr-adevar conteaza parerea noastra, a navigatorilor atunci dl.Andrei cititi toate postarile si comentariile puse la articolele despre ANR scrise in timp de catre CL.Care sunt parerile oamenilor fata de aceasta institutie si mai ales fata de unii angajați(cei 3% care reprezinta coruptia din ANR) PS.Dl.Andrei aveti 3 variante:1.Sa intrati in istorie ca un adevarat reformator si sa dati un nou inceput ANR-ului,2.Sa fiti un fel de E.Constantinescu "învins de coruptii din sistem"(ala fusese învins de securisti),3.Sa intrati in cardasie cu celebra gasca de la PSC si cu cei de la examenele de brevet, sa o luati pe drumul lui Cazan: DNA-Tribunal-Poartă Alba( va mai amintiti dl.Tita ce sfaturi ne dădea coruptul de Cazan in interviurile dvs?) Este democratie si sunteti liber sa alegeți ce eticheta vreti sa aveti pe frunte la sfarsit de mandat.Cazan a ales eticheta de CORUPT.

Marius Chicos Rostogan
19 aprilie 2018
Educația si examenele la romani

Domn Tita, asa cum se spune ca educatia primilor 7 ani se face acasa, asa si restul educatiei viitorilor navigatori se face in scoala,nu la ANR.Examenele puse de catre MT prin intermediul ANR sunt doar niste tălpi puse romanilor si surse de bani murdari proveniti din spagile amaratilor care vor sa plece afara sa castige un ban cinstit dintr-o munca cinstită. Vor sa faca ceva bun cei de la ANR?Atunci sa renunte la examene iar impreuna cu cei din Min.Educatiei , respectiv UMC, ANMB, etc sa implementeze toate cerintele STCW si IMO in scoli.Examenele si simulatoarele se fac in scoala nu la ANR. Dl.Andrei vreti ca instituția pe care o conduceți sa nu mai fie blamata si sa i se steargă de pe frontispiciu denumirea de cuib de corupți,atunci reformati si modernizati ANR-ul.Introduceti formulare si plati online,introduceți POS-uri la fiecare ghiseul,terminati cu hartogaria,cu xeroxatul carnetelor, brevetelor etc de fiecare dată data cand faci o simpla ambarcare.Dl.Andrei suntem in sec.XXI si-n UE,nu la Sovcomfleet in Uniunea Euroasiatica sau in Africa. Daca intr-adevar conteaza parerea noastra, a navigatorilor atunci dl.Andrei cititi toate postarile si comentariile puse la articolele despre ANR scrise in timp de catre CL.Care sunt parerile oamenilor fata de aceasta institutie si mai ales fata de unii angajați(cei 3% care reprezinta coruptia din ANR) PS.Dl.Andrei aveti 3 variante:1.Sa intrati in istorie ca un adevarat reformator si sa dati un nou inceput ANR-ului,2.Sa fiti un fel de E.Constantinescu "învins de coruptii din sistem"(ala fusese învins de securisti),3.Sa intrati in cardasie cu celebra gasca de la PSC si cu cei de la examenele de brevet, sa o luati pe drumul lui Cazan: DNA-Tribunal-Poartă Alba( va mai amintiti dl.Tita ce sfaturi ne dădea coruptul de Cazan in interviurile dvs?) Este democratie si sunteti liber sa alegeți ce eticheta vreti sa aveti pe frunte la sfarsit de mandat.Cazan a ales eticheta de CORUPT.

VVV
19 aprilie 2018
Pentru ANR, respectiv MT

Eu inteleg sa se se dea o singura data examen de brevet dupa ce termini scoala, dar nu 3 dintre care doua identice , cum am dat eu, ca am prins si veche grila de ofiteri 3,2,1, si comandant, respectiv sef mecanic. Pe langa faptul ca dai examen teoretic, mai ai si probleme, ca asta faci tu la vapor, proiectezi motoare , caldari , nu le exploatezi ! O mai mare aberatie ca asta numai in tarile din lumea a 3-a vezi. Mai dai si simulator, pentru ca experienta de 10-20 de ani pe nava nu conteaza la noi.... Dar pe asta se bazeaza si cei ce fac tampeniile astea de legi, care interpreteaza cum vor ei legislatia internationala, de fapt facandu-ne noua, navigatorilor viata amara. De PSC nu ma pronunt fiindca nu am fost cu vreun vapor in tara, dar am auzit de la colegi ca este la fel ca in West Africa, incepand de la politia de frontiera , doctor, PSC, toti au cerut si au luat spaga, tigari si bere.

21 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.465 secunde