IMM-urile acuză guvernul de incompetență în lupta cu criza
2576
Aproape 80% dintre IMM-uri consideră că mediul economic din România nu este unul propice pentru dezvoltarea afacerilor – iată concluzia unui amplu studiu realizat în rândul a 1.485 de firme din toată țara și inclus în ediția 2010 a Cartei Albe a IMM-urilor.
Din totalul managerilor intervievați, doar 3,91% sunt de părere că România are un mediu de business pozitiv. Este o depreciere puternică față de anii precedenți. În 2008, 51,6% dintre IMM-uri apreciau mediul de afaceri autohton. În 2009, procentul scădea la 17,3%. Nemulțumirile oamenilor de afaceri sunt cauzate, evident, de criza financiară.
Mai mult, 80% dintre respondenți nu cred că situația se va ameliora în 2011, fapt care reflectă "neîncrederea întreprinderilor într-o redresare pe termen scurt și mediu", potrivit studiului efectuat de Consiliul Național al IMM-urilor (CNIPMMR) din România.
Ce oportunități au totuși firmele mici și mijlocii? Pentru 2010, 68% dintre patroni mizează pe creșterea vânzărilor pe piața internă. În ciuda crizei, întreprinzătorii își pun speranțe în puterea de cumpărare a populației și agenților economici interni.
Alte oportunități evidențiate de manageri sunt asimilarea de noi produse (51,3%), penetrarea de noi piețe (46,9%), realizarea unui parteneriat de afaceri (33,27%), utilizarea de noi tehnologii (26,4%), obținerea unui grant (16,4%) și creșterea exportu-rilor (9,97%).
Cu toate acestea, lista nemulțumirilor este mult mai lungă față de anii precedenți. Cea mai mare problemă rămâne scăderea cererii interne, evidențiată de 66,2% dintre respondenți, pe fondul restricțiilor la credite, disponibilizărilor sau reducerilor salariale. Urmează fiscalitatea excesivă (54,6%), birocrația (47%), inflația (36,7%), corupția (36%), accesul dificil la credite (30,5%), întârzierile la încasarea facturilor de la partenerii de afaceri (26,8%), controalele excesive (26,1%), costurile ridicate ale creditelor (25,8%), creșterea nivelului cheltuielilor salariale (20,34%), angajarea, pregătirea și menținerea personalului (19%), instabi-litatea monedei naționale (18,2%), concurența produselor de import (18,1%), calitatea slabă a infrastructurii (15%), neplata facturilor de către instituțiile statului (12,3%), scăderea cererii la export (6,9%) și obținerea consultanței și trainingului pentru firmă (3,5%).
Pe lângă criza economică mondială, cei mai importanți factori care au deteriorat mediul de afaceri românesc sunt incompetența autorităților de a contracara efectele crizei (55%), evoluția cadrului legislativ (45%), politicile băncilor față de firme (29%), schimbările politice (15%) și politica FMI și a Băncii Mondiale față de România (9,3%).
Din totalul managerilor intervievați, doar 3,91% sunt de părere că România are un mediu de business pozitiv. Este o depreciere puternică față de anii precedenți. În 2008, 51,6% dintre IMM-uri apreciau mediul de afaceri autohton. În 2009, procentul scădea la 17,3%. Nemulțumirile oamenilor de afaceri sunt cauzate, evident, de criza financiară.
Mai mult, 80% dintre respondenți nu cred că situația se va ameliora în 2011, fapt care reflectă "neîncrederea întreprinderilor într-o redresare pe termen scurt și mediu", potrivit studiului efectuat de Consiliul Național al IMM-urilor (CNIPMMR) din România.
Ce oportunități au totuși firmele mici și mijlocii? Pentru 2010, 68% dintre patroni mizează pe creșterea vânzărilor pe piața internă. În ciuda crizei, întreprinzătorii își pun speranțe în puterea de cumpărare a populației și agenților economici interni.
Alte oportunități evidențiate de manageri sunt asimilarea de noi produse (51,3%), penetrarea de noi piețe (46,9%), realizarea unui parteneriat de afaceri (33,27%), utilizarea de noi tehnologii (26,4%), obținerea unui grant (16,4%) și creșterea exportu-rilor (9,97%).
Cu toate acestea, lista nemulțumirilor este mult mai lungă față de anii precedenți. Cea mai mare problemă rămâne scăderea cererii interne, evidențiată de 66,2% dintre respondenți, pe fondul restricțiilor la credite, disponibilizărilor sau reducerilor salariale. Urmează fiscalitatea excesivă (54,6%), birocrația (47%), inflația (36,7%), corupția (36%), accesul dificil la credite (30,5%), întârzierile la încasarea facturilor de la partenerii de afaceri (26,8%), controalele excesive (26,1%), costurile ridicate ale creditelor (25,8%), creșterea nivelului cheltuielilor salariale (20,34%), angajarea, pregătirea și menținerea personalului (19%), instabi-litatea monedei naționale (18,2%), concurența produselor de import (18,1%), calitatea slabă a infrastructurii (15%), neplata facturilor de către instituțiile statului (12,3%), scăderea cererii la export (6,9%) și obținerea consultanței și trainingului pentru firmă (3,5%).
Pe lângă criza economică mondială, cei mai importanți factori care au deteriorat mediul de afaceri românesc sunt incompetența autorităților de a contracara efectele crizei (55%), evoluția cadrului legislativ (45%), politicile băncilor față de firme (29%), schimbările politice (15%) și politica FMI și a Băncii Mondiale față de România (9,3%).
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 23 Iulie 2010
Miercuri, 30 Iunie 2010
Marţi, 29 Iunie 2010
Luni, 28 Iunie 2010
Sâmbătă, 26 Iunie 2010
Vineri, 25 Iunie 2010