Incidente și accidente pe mări și oceane

272
Incidente și accidente pe mări și oceane - incidente-1475416353.jpg

Articole de la același autor

Nava de croaziera "Albatros" a suferit o defecțiune mecanică, din cauza căreia  și-a amânat plecarea din portul Bremerhaven. După remedierea defecțiunii a părăsit portul, dar la foarte scurt timp a fost nevoită să lase ancora la apă. Vasul a fost readus în portul Bremerhaven la remorcă.


Nava portcontainer "Rita Șchepers" a fost acuzată că a deversat apă de balast murdară, în mare, în timpul șederii sale în Antalya, Turcia. Vasul a fost amendat cu 32.500 de dolari, fiind reținut în port până când a plătit amenda sau a depus o garanție.


Nava de pasageri ro-ro "Gerbang Sa-mudra 5" a eșuat în timp ce se apropia de digul din portul Gilimanuk, Insula Bali, Indonezia. Incidentul a avut loc pe data de 30 septembrie 2016. În acel moment, nava venea de la Ketapang, Kalimantan, fără a avea mărfuri și pasageri la bord. Vasul a eșuat la o distanță de un cablu de dig. Un singur membru al echipajului a fost rănit, accidentul având loc în timpul coborârii bărcilor de salvare. Oficialii au declarat că nava urmează să fie repusă în plutire, în timpul mareei înalte.


Cargoul de mărfuri generale "Mustafa Kan", care a emis semnalul de primejdie și a fost abandonat de echipaj la sud-est de Sicilia, nu s-a scufundat. Nava a rămas în plutire și compania turcă, proprietarul navei, a contractat o firmă de salvare din Grecia. Un remorcher grec a luat nava la remorcă și se pare că se îndreaptă spre Cipru. Încărcătura, fosfat de amoniu, este considerată a fi în siguranță pentru mediu, dar există combustibil și ulei la bord, care se pot scurge în apele mării. 


Salvatorii au reușit să ducă tancul chimic "Yowa Maru" în portul Kudamatsu, unde nava a fost îndreptată, fără să se producă vreo scurgere de marfă în apele mării. Potrivit oficialilor, scafandrii nu au găsit fisuri în corpul navei, dar s-au descoperit 33 de tone de apă de mare în rezervor de balast, care, probabil, au cauzat înclinarea navei. Ancheta este în curs de desfășurare.


Pe 30 septembrie 2016, "Yowa Maru", având 450 de tone de sodă caustică la bord, a raportat pătrunderea apei și înclinarea spre babord. Nava era în pericol de scufundare. Nu este clar ce s-a întâm-plat, ce a determinat pătrunderea apei. Tancul chimic "Yowa Maru" are capacitatea de 432 tdw.


Nava de pasageri "Harshavardhana", cu 480 de pasageri și un echipaj de 50 de oameni la bord, a rămas în derivă, în Golful Bengal, ca urmare a blocării generatorului de curent electric. Nava plecase din Chennai spre portul Blair, din Insulele Andaman. Marina indiană era pregătită să acționeze, în caz de urgență. Oficialii au declarat că nu a existat niciun risc pentru pasageri, echipaj și navă. 


Remorcherul "Magellan 2" și-a pierdut troliul în timp ce remorca o barjă de 180 de metri lungime, în Marea Arabiei. Barja, cu 1.000 de metri de cablu legați de ea, a rămas în derivă, la 57 mile nautice vest de Mangaluru, India.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7419 secunde