Isărescu îi "ceartă" pe români că nu au educaţie financiară. Ultimele studii arată că stăm prost la acest capitol

536
Isărescu îi
Majoritatea cetăţenilor adulţi din România au cunoştinţe insuficiente în domeniul financiar, însă, pentru o funcţionare cât mai eficientă a mecanismelor economice, fiecare persoană activă ar trebui să deţină informaţii economico-financiare minime, care să-i permită să-şi gestioneze banii şi riscurile asociate în mod responsabil, a declarat, luni, guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu.

Cercetările efectuate pe plan național la capitolul financiar “nu arată deloc bine”. În opinia șefului BNR, un cetăţean trebuie să cunoască modul de funcţionare a economiei în general şi a economiei naţionale, a economiei de piaţă, în special. „Majoritatea cetăţenilor adulţi din România au cunoştinţe insuficiente în domeniul financiar. Lipsește cu desăvârșire educația financiară. Este însă cunoscut că, pentru o funcţionare cât mai eficientă a mecanismelor economice, fiecare persoană activă ar trebui să deţină informaţii economico-financiare minime, care să-i permită să-şi gestioneze banii şi riscurile asociate în mod responsabil, să cunoască modul de funcţionare a economiei în general şi a economiei naţionale, economiei de piaţă, în special. Ce trebuie făcut pentru a ajunge cât mai repede la o atare stare în România?”, a punctat guvernatorul BNR. Școala nu ne învață nimic despre mecanismele economice, de unde să știm concepte economice importante, precum inflaţia sau procesul de formare a dobânzilor. Întrebați dacă au cunoștință despre educația financiară și ce știu despre economia reală, elevii de la un liceu de prestigiu din Constanța au avut un răspuns ușor de anticipat. “La școală nu avem o materie de educație financiară pentru viață. Să știm ce este rata dobânzii, să știm să facem economii, în ce să investim. Nu învățăm așa ceva. Ar fi foarte bună o oră de acest fel, bazată mai mult pe probleme practice decât pe teorie”, ne-a spus Mihai T. elev de liceu.

Educaţia financiară devine pentru banca centrală un element complementar al politicilor de reglementare şi supraveghere şi chiar al stabilităţii financiare. “Suntem direct interesaţi de creşterea nivelului de cunoştinţe în rândul publicului adult, dar nu numai, şi de folosirea oricărui instrument ce poate dezvolta atitudini şi comportamente sănătoase din punct de vedere economic în rândul populaţiei şi, în special, în rândul tinerei generaţii”, a mai declarat Isărescu. El a menţionat că Banca Naţională s-a ocupat de educaţia financiară încă din 1991, odată cu promulgarea primelor legi bancare, cu mult înainte ca aceasta să fie un subiect de interes atât pentru autorităţi cât şi pentru public. Poate nu ar fi rău ca mesajul băncii centrale să ajungă la cât mai mult public, iar împreună cu Ministerul Educației să fie construit un parteneriat ca o dată pe săptămână, chiar și opțional, să existe o oră de educație financiară în școli. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3505 secunde