Marea Neagră mustește de falși ofițeri și nebrevetați

1144
5
Marea Neagră mustește de falși ofițeri și nebrevetați - boa2-1364737188.jpg
Un navigator constănțean, ofițer pe o navă britanică, mi-a atras atenția asupra unui fenomen îngrijorător, de pe piața shipping-ului interna-țional: numărul mare de brevete și certificate de competență contrafăcute.

"În vara lui 2012 - relatează interlocutorul -, am stat câteva săptămâni, la reparații, în portul Cape Town, Africa de Sud. La un moment dat, în pupa noastră a tras o navă sub pavilion Panama. Avea un echipaj de filipinezi, indieni și ucraineni. Când au urcat inspectorii de Port State Control și le-au verificat documentele personale, a început agitația. Trei ofițeri, un ucrainean și doi indieni, aveau brevetele false. Au fost imediat debarcați. În locul lor, armatorul a fost nevoit să angajeze ofițeri adevărați, cu brevete în regulă, dar de două ori mai scumpi. Impostorii fuseseră ieftini.

Am relatat cele întâmplate unor colegi. Mi-au spus că întâlniseră situații asemănătoare. Inspectorii de Port State Control din multe țări sunt preocupați să facă ordine pe piață, să scape shipping-ul de falșii navigatori.

Cred că autoritățile din țara noastră ar trebui să procedeze la fel. În zona Mării Negre, sunt foarte mulți impostori, care se vând ieftin și îi scot din piață pe navigatorii adevărați, cu acte în regulă."

Problema semnalată de navigatorul constănțean (care a ținut să rămână anonim din motive de el știute) preocupă de mulți ani Organizația Maritimă Internațională. Periodic, un sub-comitet care ur-mărește respectarea Convenției internaționale privind standardele de instruire, certificare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori -STCW 1978, elaborează rapoarte privind "fraudarea certificatelor", pe baza informațiilor primite de la serviciile de Flag State Control și Port State Control din întreaga lume.

Potrivit ultimului raport, în 2009, peste 300 de documente false au fost descoperite pe nave cu pavilion: Panama (cele mai multe), St. Vincent și Grenadine, Singapore, Belize, Bolivia și Hong Kong (China).

De pe lista falsurilor nu lipsește nicio funcție, de la timonier și pompagiu până la șef mecanic și comandant de navă.

La emitenți, pe brevetele și documentele false, figurează autorități din Georgia (cele mai multe cazuri), Myanmar, Ucraina, Hoduras, Indonezia, Filipine, Bangladesh, Panama, India, Columbia, St. Vincent, Turcia, China, Nigeria, Sri Lanka, Liberia, Monaco.

Contrafacerile au fost depistate prin diferite metode. Iată un exemplu: comandantul unei nave sub pavilion Singapore a prezentat la control doar endorsement-ul (o copie), susținând că și-a uitat brevetul acasă. Inspectorii de Port State Control au cerut relații prin e-mail de la autoritatea navală din Myanmar și au aflat că actul prezentat era un fals. Escrocul a fost, imediat, debarcat.

Cazurile de navigatori care "uită" să plece cu brevetele și certificatele pe mare sunt cu sutele. De fiecare dată, la o simplă verificare, se dovedește că în spatele "amneziei" se ascunde o fraudă.

Falsurile grosolane, depistate de la prima ochire, sunt destul de frecvente, dar cele mai multe con-trafaceri de documente sunt des-coperite în urma verificărilor încrucișate, cu autoritățile naționale.

Deși foarte multe contrafaceri de brevete și certificate își au originea în state din bazinul Mării Negre, ele nu sunt depistate de inspectorii de Port State Control din zonă, după cum rezultă din rapoartele Organizației Maritime Internaționale.

Comentează știrea

marinar
1 aprilie 2013
verificare

E foarte usor sa-i depistezi., daca vrei. Un exemplu: Gasesti Arabul, Indianul cu brevet de Georgia , Turcia sau Panama. . Ofiterul de Port State Control poate solicita si pasaportul marinarului. Te uiti la data emitenta a brevetului si apoi veriifci daca are viza de intrare / iesire in Pasaport in tara respectiva in aceea perioada.Nu o are ? Incepi sa ceri informatii suplimentare.

ion
1 aprilie 2013
tute cu acte

si aveti impresia ca asa zisii ofiteri de la umc sunt mai buni? cand vin la vapor ,te umfla rasul,sunt plini de ifose dar educational tufe! ultimul 3 mecanic , a confundat compresoarele de aer cu dg-urile ! le-a vazut mari, a zis ca sunt motoare...pacalici cu diploma,asta scoate umc !

Popey
1 aprilie 2013
Asta nu-i nimic...

Marinarii astia straini , treaba lor... Dar ce te faci ca cei care decid destinele romanilor au la fel studii facute doar pe hartie si pe bani. Cateva exemple: liberalul Manea , din confectioner ladite (un fel de tamplar dar mai prost) a ajuns jurist , Chiru din ospatar este acum si el jurist , Lupu-PNL din lacatus mecanic acumare studii superioare , Onaca din scafandru a ajuns doctor in drept , si exemplele ar putea continua cu semianalfabeta eba , si multi , foarte multi altii... Halal tara de slugoi prosti !

Vasile
2 aprilie 2013
Pentru Ion

Si ai impresia ca arabii sunt mai buni? Nu ți-as dori sa ai la vapor un ofiter din asta cu acte cumparate ca precis nu mai dormi noaptea. Eu am fost un voiaj cu un vapor plină la Piraeus si am stat numai pe comanda ca ceilalți nu aveau nimic de aface cu navigatia. Nu îmi mai trebuie niciodată așa ceva chiar dacă îmi dau toți banii din lume. Problema aici e ca autoritățile nu își fac treaba ca astfel de impostori, fie ei arabi sau europeni, care își cumpara examenele sau brevetele sa fie inlaturati. Cred ca asta ar fi de discutat si nu cit de buni sau rai sunt unii sau altii. Ce parere ai Ioane?

nelu
15 aprilie 2013
brevetele marinarilor

de ce nu-i propuneti dlui basescu si asa mai are putin sa se angajeze ofiter pe vapor ca are brevet poate scapam mai repede de el de la cotroceni cu dragostea care o are dansul pt a naviga

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4328 secunde