Portul Constanța deschide sezonul marilor investiții pe bani europeni

2059
Portul Constanța deschide sezonul marilor investiții pe bani europeni - 6e36950e15944681218ed134d85575e3.jpg
Zonele de nord și de sud ale portului Constanța, despărțite în prezent de Canalul Dunăre - Marea Neagră, vor fi legate printr-un pod rutier. Investiția este "pe țeavă". Caietul de sarcini e pregătit, licitația internațională pentru desemnarea constructorului va fi anunțată cel târziu la începutul săptămânii viitoare, iar confruntarea dintre ofertanți va avea loc pe 29 septembrie 2009.

Podul rutier de la kilometrul zero al Canalului Dunăre - Marea Neagră și racordul lui cu viitoarea șosea de centură a portului Constanța sunt investiții de mare utilitate economică și socială - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Ioan Bălan, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța.
Podul ușurează activitatea transportatorilor portuari. Pe viitor, TIR-urile cu mărfuri care pleacă de la "Constanța South Container Terminal", "Romatrans", "TTS Operator", "North Star Shipping" și "United Shipping Agency" nu vor mai fi nevoite să iasă din zona de sud a portului, să traverseze canalul peste podul de la Agigea, să tranziteze câteva stațiuni de pe litoral și municipiul Constanța, pentru a reintra în port, în zona de nord. În prezent, din cauza acestei manevre de ocolire prin afara portului, mărfurile transportate sunt supuse de două ori controlului vamal, la ieșirea și la revenirea în port. Podul va simplifica operațiunile vamale și va aduce economii de timp, de carburanți și de bani agenților economici.
Investiția va contribui la decongestionarea traficului de pe DN 39, pe porțiunea Constanța - intrarea la terminalul ferry boat. Acest efect se va multiplica odată cu construcția șoselei de centură a Constanței, afirmă Ioan Bălan.
Podul va avea lungimea de 180 m, lățimea de 15 m, înălțimea de 18 m de la luciul apei și două benzi pe fiecare sens de deplasare.
Valoarea totală a investiției este de circa 34 milioane euro, din care 23 de milioane euro pentru pod și 11 milioane euro pentru drumul de racordare. Lucrările vor dura 2 ani și vor fi finalizate în 2011.
Finanțarea este asigurată în proporție de 76% din fonduri europene și de 24% din fonduri guvernamentale, a precizat directorul general.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța pregătește caietul de sarcini pentru o a doua investiție majoră, care a primit undă verde de la guvern. Este vorba de prelungirea cu 1.050 metri a digului de larg. Valoarea estimată a proiectului este de 120 milioane euro. Finanțarea este asigurată în proporție de 69,25% de către Fondul European Regional de Dezvoltare (FEDR), iar restul de la bugetul de stat, prin Programul Operațional Sectorial din Transporturi (POS-T), a declarat Ioan Bălan.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3694 secunde