Cerealele țin în viață transportul maritim și fluvial al României

1078
Cerealele țin în viață transportul maritim și fluvial al României - 57fb60bd7737412b1e8f63c3447dfc54.jpg

Articole de la același autor

Comerțul cu grâne a salvat de la dezastru portul Constanța și Canalul Dunăre - Marea Neagră, după dispariția fluxurilor de materii prime pentru ArcelorMittal Galați.

Tranzitul de cereale - 57,49%
Traficului de cereale prin porturile Constanța, Midia și Mangalia a avut o creștere spectaculoasă în acest an. În primele șase luni ale lui 2009, au fost operate 5.516.535 tone, o cantitate cu 298,68% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut, când au fost manipulate 1.383.694 tone de cereale.
Exportul deține o pondere de 38,33% din totalul cerealelor derulate prin porturile maritime românești. Diferența o reprezintă grânele în tranzit (57,49%) și import (4,18%).
În primul semestru al anului 2009, exportul de cereale a fost de 2.114.753 tone, cu 434,09% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2008, când au fost operate 395.959 tone. Importul a înregistrat 230.507 tone.
Prin porturile Constanța, Midia și Mangalia au fost tranzitate 3.101.944 tone, cu 324,74% mai mult față de primele 6 luni ale lui 2008, când au fost consemnate doar 730.319 tone.
Cele mai importante cantități de cereale tranzitate prin cele trei porturi maritime provin din Ungaria (775.800 tone), Serbia (284.483 tone), Brazilia (39.127 tone), Slovacia (68.495 tone). Acestea au ca destinație țări precum Spania, Portugalia, Turcia, Italia, Liban, Libia, Grecia, Siria, Algeria, Cipru și Ucraina.
În primul semestru al anului, traficul total de mărfuri a fost de 20.344.643 tone, a declarat Ioan Bălan, directorul general al Companiei Naționale Admi-nistrația Porturilor Maritime Constanța. Exporturile totale au înregistrat 6.869.952 tone (în creștere cu 8,06 %), importurile - 6.606.872 tone, iar tranzitul maritim - 2.973.594 tone.
Traficul reprezentat de industria siderurgică și metalurgică a înregistrat scăderi considerabile la următoarele grupe de marfă: minereuri de fier, deșeuri de fier și oțel (71,09 %); produse metalice (39,52%); minereuri și deșeuri neferoase (38,35 %).

Soluția salvatoare
Pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, traficul de cereale a crescut cu 400% în intervalul 1 ianuarie - 20 iulie 2009, com-parativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a declarat Valentin Zeicu - directorul general al Companiei Naționale Admi-nistrația Canalelor Navigabile. Dacă în 2008, s-au tranzitat doar 540.278 tone, în 2009 au fost transportate 2.255.946 t. "Acesta va fi un sector de transport pe care va trebui să-l tratăm cu maximă responsa-bilitate. S-ar putea, ca pe viitor, acesta să fie soluția salvatoare pentru compania noastră. Ne așteptăm și la creșterea traficului de containere în următorii ani. Pentru a susține acest gen de activitate, am redus tarifele cu 50% pentru tranzitarea containerelor" – a precizat Valentin Zeicu.
În perioada 1 ianuarie - 20 iulie 2009, traficul de mărfuri pentru clienții interni a scăzut cu 40% pe Canalul Dunăre - Marea Neagră.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3785 secunde