Salariul minim al navigatorilor rămâne neschimbat până în 2018
497
Articole de la același autor
Francul elvețian a pierdut 1.47 bani
16 Februarie 2016
Au fost furați 525 de stabilopozi din digul de larg
01 Aprilie 2016
Băncile din Constanța au scos la vânzare mii de apartamente, vile, spații comerciale și terenuri
05 Martie 2016
Portuarii ies în stradă pentru condițiile speciale de muncă
22 Februarie 2016
Răsturnare spectaculoasă în cazul navei "Summertime Dream"
12 Aprilie 2016
La recomandarea Organizației Internaționale a Muncii (OIM), salariul minim de bază al marinarilor va rămâne la nivelul actual, de 614 dolari pe lună, cel puțin până în 2018.
Decizia a fost luată în urma unei reuniuni a Comisiei maritime comune a OIM, care a avut loc la Geneva săptămâna trecută. Au luat parte reprezentanți ai angajatorilor maritimi, din cadrul Camerei Internaționale de Navigație (ICS), și ai sindicatelor membre ale Federației Internaționale a Lucrătorilor din Transporturi (ITF).
Menținerea salariului minim la actualul nivel oferă stabilitate industriei shipping-ului, ale cărei piețe trec prin momente dificile în prezent, au subliniat reprezentanții angajatorilor. Trebuie avut în vedere faptul că, în practică, salariul este mai mare, întrucât se adaugă plățile suplimentare și drepturile conexe, în temeiul Convenției internaționale MLC-2016.
Comisia maritimă a OIM va opera următoarea revizuire a salariului minim în 2018.
"Navigatorii români nu sunt afectați de înghețarea salariului minim la nivel OIM. Mare parte dintre ei muncesc pe nave cu pavilion de complezență, care au contract tip ITF, cu un nivel de salarizare superior celui stabilit de OIM. Alții sunt îmbarcați pe nave cu pavilioane naționale europene, unde, de asemenea, salariile sunt mai mari", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al navigatorilor.
Decizia a fost luată în urma unei reuniuni a Comisiei maritime comune a OIM, care a avut loc la Geneva săptămâna trecută. Au luat parte reprezentanți ai angajatorilor maritimi, din cadrul Camerei Internaționale de Navigație (ICS), și ai sindicatelor membre ale Federației Internaționale a Lucrătorilor din Transporturi (ITF).
Menținerea salariului minim la actualul nivel oferă stabilitate industriei shipping-ului, ale cărei piețe trec prin momente dificile în prezent, au subliniat reprezentanții angajatorilor. Trebuie avut în vedere faptul că, în practică, salariul este mai mare, întrucât se adaugă plățile suplimentare și drepturile conexe, în temeiul Convenției internaționale MLC-2016.
Comisia maritimă a OIM va opera următoarea revizuire a salariului minim în 2018.
"Navigatorii români nu sunt afectați de înghețarea salariului minim la nivel OIM. Mare parte dintre ei muncesc pe nave cu pavilion de complezență, care au contract tip ITF, cu un nivel de salarizare superior celui stabilit de OIM. Alții sunt îmbarcați pe nave cu pavilioane naționale europene, unde, de asemenea, salariile sunt mai mari", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al navigatorilor.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 06 Aprilie 2016
Joi, 07 Aprilie 2016
Luni, 04 Aprilie 2016
Marţi, 12 Aprilie 2016
Luni, 11 Aprilie 2016
Luni, 11 Aprilie 2016
Sâmbătă, 09 Aprilie 2016
Joi, 07 Aprilie 2016
Marţi, 05 Aprilie 2016