Se adâncește criza din shipping și industria navală

1641
Se adâncește criza  din shipping și industria navală - seadncestecriza-1463927409.jpg

Articole de la același autor

Criza din shipping-ul internațional generată de recesiunea economică și de involuția prețurilor petroliere a făcut să crească excedentul de capacități de transport în raport cu volumul de mărfuri și de servicii. Asociația Armatorilor Norvegieni a anunțat că, la 31 martie 2016, un număr de 101 nave off-shore ale membrilor săi au fost scoase din activitate. Este de așteptat ca numărul lor să crească în continuare.

Același lucru se petrece și cu navele portcontainer. La sfârșitul lui decembrie 2015, o flotă de 331 de nave, cu o capacitate totală de 1,36 milioane TEU erau "trase pe dreapta".

Pierderile armatorilor sunt uriașe. Pe perioada cât navele sunt scoase din exploatare, au numai costuri, fără venituri. Trebuie să armeze navele cu echipaje minime de siguranță în toate schimburile, să le aprovizioneze cu combustibil, curent electric și apă, să achite cheltuielile portu-are și polițele de asigurare.

Grav afectată este și industria navală. Comenzile de construcții au scăzut dramatic. În aceste condiții, situația financiară a șantierelor navale din Coreea de Sud s-a deteriorat grav. Anul trecut, primii trei mari constructori de nave ai lumii - Hyundai Heavy Industries, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering și Samsung Heavy Industries - au înregistrat, împreună, pierderi de 7,5 miliarde de dolari. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 29 Aprilie 2016
Stire din Economie : Incidente pe mări și oceane
Joi, 28 Aprilie 2016
Stire din Economie : Accidente pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 1.0122 secunde