Studiu. Românii nu cumpără produse eco, din cauza prețurilor
742
Articole de la același autor
Un nou studiu arată că prețul mai mare îi face pe români să refuze să cumpere produse sustenabile. Conform studiului, numit „Consumatorul Etic din România în 2024”, șase din zece români (58%) nu utilizează produse sustenabile pentru că sunt mai scumpe.
De altfel, 35% dintre participanții la analiză au afirmat că nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco. În același timp, 38% dintre cumpărători sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum.
Mai mult de jumătate dintre români, 56%, spun că sunt indeciși în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul, iar 6%, pur și simplu, nu sunt interesați de sustenabilitate și etică. Patru din zece consumatori indeciși contribuie la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și au potențial de a deveni consumatori etici prin campanii de educare și programe de încurajare a protecției mediului. Conform analizei, românii evită produsele eco și din cauza neîncrederii în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsei de informații despre impactul și originea produselor, lipsei de timp pentru a căuta alternative sustenabile.
Cercetarea surprinde portretul-robot al consumatorului etic din România, în 2024. Acest tip de consumator este reprezentat, potrivit studiului, este reprezentat de femeile care fac parte din generaţia Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori şi venituri medii sau mici sunt reprezentantele acestui tip de consumator. Consumatorii de acest fel sunt atenți la ce mănâncă și cumpără, dar și la ce mijloace de transport folosesc sau la cum își gestionează resursele.
De asemenea, un procent de 70% dintre cei intervievaţi declară că evită risipa de alimente. Iar peste 40% dintre participanții la studiu sunt interesaţi de beneficiile pentru sănătate şi starea de bine atunci când achiziţionează produse şi servicii. În același timp, 39% se axează pe aspecte legate de sustenabilitate şi responsabilitate faţă de mediu. De altfel, 45% dintre consumatorii etici cumpără mai puţine haine şi evită consumul excesiv de fashion. Alimentele, cosmeticele și produsele de îngrijire personală, cafeaua și băuturile sunt cele mai căutate categorii de produse sustenabile. La studiu, realizat în luna noiembrie a anului trecut, au participat 1000 de persoane, reprezentative la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică.
Cercetarea surprinde portretul-robot al consumatorului etic din România, în 2024. Acest tip de consumator este reprezentat, potrivit studiului, este reprezentat de femeile care fac parte din generaţia Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori şi venituri medii sau mici sunt reprezentantele acestui tip de consumator. Consumatorii de acest fel sunt atenți la ce mănâncă și cumpără, dar și la ce mijloace de transport folosesc sau la cum își gestionează resursele.
De asemenea, un procent de 70% dintre cei intervievaţi declară că evită risipa de alimente. Iar peste 40% dintre participanții la studiu sunt interesaţi de beneficiile pentru sănătate şi starea de bine atunci când achiziţionează produse şi servicii. În același timp, 39% se axează pe aspecte legate de sustenabilitate şi responsabilitate faţă de mediu. De altfel, 45% dintre consumatorii etici cumpără mai puţine haine şi evită consumul excesiv de fashion. Alimentele, cosmeticele și produsele de îngrijire personală, cafeaua și băuturile sunt cele mai căutate categorii de produse sustenabile. La studiu, realizat în luna noiembrie a anului trecut, au participat 1000 de persoane, reprezentative la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 18 Ianuarie 2024
Joi, 11 Ianuarie 2024
Marţi, 26 Decembrie 2023
Duminică, 19 Noiembrie 2023
Miercuri, 01 Noiembrie 2023
Joi, 29 Iunie 2023
Joi, 29 Iunie 2023
Duminică, 28 Mai 2023
Joi, 24 Martie 2022
Marţi, 01 Martie 2022