• Ministrul transporturilor s-a întâlnit cu operatorii și sindicatele din portul Constanța
În ziua de 29 martie 2016, Dan Cos-tescu, ministrul transporturilor, a poposit în portul Constanța, unde a avut întâlniri separate cu conducerea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, cu agenții economici, cu sindicatele din companiile portuare și cu Sindicatul CNAPMC.
Viorel Panait, președintele Organizației Patronale "Operatorul Portuar", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", că agenții economici i-au prezentat ministrului problemele cu care comunitatea portuară se confruntă de mai mulți ani: starea critică a infrastructurii portuare și a conexiunilor fluviale, rutiere și feroviare ale portului Constanța, care influențează negativ activitățile portuarilor; necla-rificarea statutului terenurilor din portul Constanța, ocupate de societățile priva-tizate; refuzul conducerii administrației portuare de a încheia contractele de în-chiriere și subconcesiune și condiționarea de introducerea unor clauze care n-au legătură cu activitatea din port. Ei i-au înmânat ministrului un model de contract.
În cadrul conferinței de presă organizată la baza nautică a CERONAV, ministrul a făcut o scurtă prezentare a discuțiilor purtate și a măsurilor stabilite. Astfel, în luna iunie va fi demarat un program de dragaj de întreținere, în portul Constanța, în valoare de 5 milioane de euro. Cel mai devreme în 2017 va începe dragajul de investiție pentru aducerea danelor și bazinului portuar la cotele de proiecte. Valoarea lucrărilor se ridică la 39 de milioane de euro, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene.
Dan Costescu a declarat că fără subconcesionare, portul Constanța nu se poate dezvolta, întrucât operatorii nu pot face investiții. De aceea, va fi organizată o comisie tripartită care să lucreze la un proiect de lege care să fie supus aprobării Parlamentului cât mai repede. Ca soluție tranzitorie se va folosi regimul închirierilor.
În privința master planului portului Constanța, ministrul a afirmat că acesta trebuie armonizat cu master planul gene-ral de transport al României.
El s-a declarat împotriva repartizării dividendelor de către CNAPMC. "Un administrator de întreprindere publică nu trebuie să facă profit. Veniturile obținute trebuie utilizate pentru întreținerea infrastructurii, pentru investiții în infrastructură, care să fie pusă la dispoziția publicului. Acesta este rostul unei companii naționale."
Ministerul Transporturilor este gata să investească în lucrările de întreținere a șenalului navigabil al Dunării, chiar dacă Bulgaria nu este interesată de acest lucru. Împreună cu Ministerul de Externe se va negocia cu partea bulgară, în baza tratatului din 1950, astfel ca România să poată efectua lucrări de dragaj și în zona bulgărească.
În discuțiile cu sindicatele portuare, care au ridicat problema scoaterii CNAPMC de sub incidența OUG 109/2011 privind guvernanța corporatistă și demiterea actualei conduceri, Costescu le-a declarat: "Nu miniștrii schimbă directorii companiilor!"