Constanța, paralizată de greva RATC. Mazăre vrea să privatizeze traseele

2898
43

Articole de la același autor

Începutul anului școlar a venit cu "surprize" la Constanța. Ieri dimineață, șoferii Regiei Autonome de Transport în Comun (RATC) Constanța au intrat în grevă, supărați fiind de salariile mici pe care le au. Aceștia au cerut dublarea salariilor, însă ceea ce au primit a fost o… trimitere în judecată. Primarul Constanței a specificat că greva este una ilegală.

Protest spontan la Regia Auto-nomă de Transport în Comun. Autobuzele RATC nu au mai ieșit, ieri, pe traseu. Șoferii s-au adunat în curtea RATC dis de dimineață, spunând clar și răspicat că nu vor mai pleca în cursă până nu li se va renegocia contractul de muncă. Angajații au făcut o listă cu cereri pe care au înaintat-o directorului RATC, Ovidiu Cristian Tănase.

Vor salarii duble 

Cea mai importantă solicitare a angajaților a fost creșterea salariului de la 1.000 de lei, în prezent, la 2.000 de lei.

"Avem salariul maxim 1.200 de lei în care intră și toate sporurile și ne-am cam săturat. Dacă nu muncim cel puțin trei sâmbete și duminici pe lună nu ne luăm nici salariul de bază. Este bine că am ales ziua aceasta ca să vadă și oamenii cum este fără transport în comun...", spun șoferii RATC.

Pe de altă parte, directorii RATC spun că ceea ce vor șoferii este o aberație și că, în mod cert, nu vor primi ceea ce solicită.

"Nici în cele mai frumoase vise nu veți primi ceea ce cereți. Este imposibil. Vreți să vă mințim? RATC-ul scoate, pe lună, cam 20 de miliarde (lei vechi - n.r.), dintre care 17 dăm pe salariile angajaților. Păi dacă vreți salarii duble, de 2.000 de lei pe lună, asta ar însemna să avem profit dublu, adică să dăm 34 de miliarde nu-mai pe salarii. Acest lucru nu se va în-tâmpla, nu a-vem de unde", a încercat Du-mitru Coi-ciu, direc- tor adjunct al RATC, să-i lă-murească pe angajați și să îi facă să se întoarcă la muncă.

Au refuzat bonuri de masă de 200 de lei

Angajații RATC au dorit, pentru renegocierea contractului, ca pri-marul Radu Mazăre să se prezinte personal la sediul RATC pentru a-i asculta și a le îndeplini cerințele. Edilul, însă, le-a solicitat angajaților să se deplaseze la Primărie dacă vor să poarte discuții. După ore bune de stat în fața sediului RATC, în fața șoferilor s-a prezentat adjunctul instituției, care le-a oferit 200 de lei, în bonuri de masă, în schimbul renunțării la grevă și întoarcerii pe traseu. Șoferii, însă, au fost de neclintit. "Haideți băieți, vă rog eu frumos, măcar tura a doua ieșiți pe traseu că oricum domnul primar nu o să vină. Mai mult decât vă putem oferi eu și domnul Tănase nu o să primiți", au fost cuvintele directorului adjunct al RATC.

Greva, un șantaj

Primarul Constanței, Radu Ma-zăre, a catalogat greva angajaților RATC drept un șantaj, pierderile suferite urmând a fi recuperate de la cei care nu au muncit.

"Mi se pare intolerabil! Greva de astăzi este un șantaj atât pentru mine cât și pentru locuitorii Constanței. RATC a semnat un contract co-lectiv de muncă, iar legea spune clar că atâta timp cât ai un astfel de contract de mun-că, nu ai voie să faci grevă. Dis-cuția s-a încheiat. Conform legilor în vigoare, această grevă nu este legală, iar pier-derile vor fi su-portate de șoferii care au făcut gre-vă. În esență, știu ce se întâmplă, șoferii nu mai pot fura motorină, iar să dai un leu nu mai merge pentru că sunt controale. Din această cau-ză sunt ei supărați", a spus edilul.

Traseele RATC, scoase la licitație

Până când șoferii RATC își vor relua activitatea, primarul Con-stanței spune că a adunat toți operatorii privați de transport persoane și s-a consultat cu aceștia în vederea suplimentării numărului de microbuze pe liniile RATC. Edilul a precizat și faptul că se gândește să scoată traseele RATC la licitație. "Mi-e clar că soluția este priva-tizarea. Nu putem privatiza tot RATC-ul, ci doar traseele. Dacă vor operatorii, le dăm și autobuze", a spus Mazăre. Pentru cei cu abo-namente gratuite încă nu s-a găsit o soluție. 

"Ei nu pot circula cu microbuze maxi-taxi. Vom găsi o soluție. Până vom rezolva problema cu greva șoferilor RATC, oricâte zile va dura, cei care și-au cumpărat abona-mente vor avea, luna viitoare, zile în plus", a declarat edilul.

Directorul RATC, Cristian Ovidiu Tănase, a depus, ieri, plângere la Tribunalul Constanța împotriva greviștilor, pentru a se declara legalitatea sau ilegalitatea grevei. Soluția urmează a se da astăzi.

Andreea ILIESCU 

Comentează știrea

43 comentarii. Pagina 3 din 5. Click pe pagina dorită : 1 2 3 4 5 
bancherul
17 septembrie 2013
greva

Pai la 1.700.000 lei si 1000 salariu, rezulta 1700 de angajati. Cati soferi sunt la ratc ? 300 ? Rezulta 300.000 lei pentru salariile soferilor. Unde se duc restul de 1.400.000 lei ? Si la cate persoane ? Ia socotiti si mai dati afara nesoferi si vor fi bani pentru dublarea salariilor soferilor. Am zis.

FONDURI EUROPENE
17 septembrie 2013
AFACEREA TA CU FONDURI EUROPENE

Iata cum Afacerea ta cu Ciuperci devine profitabila in doar 170 de zile si iti aduce la o micro-ferma de 100 mp amenajata pe 3 nivele, 80-100 kg ciuperci/mp/an, la 7-8 lei/kg obtii un profit de 23.000euro pe an. Pentru mai multe detalii vizitati: cultivareaciupercilor. ro

Jimmy
17 septembrie 2013
Prepelitoi

si ce te faci daca ai in loc de prepelice prepelitio? tot asa numeri ouale?

Răspuns la: AFACEREA TA CU FONDURI EUROPENE
Adăugat de : FONDURI EUROPENE, 17 septembrie 2013
Cum poti castiga 3000 de euro lunar crescand prepelite intr-un spatiu de numai 20mp? Iata cum Afacerea ta cu Prepelite devine profitabila in doar 60...
sf. dracu
17 septembrie 2013
solutie

luati-va ba adidasi, si mergeti pe jos. mooie ratc, sa moara in chinuri. sunt oameni care dau cu tarnacopul 7 zile din 7, ptr 8 mil, iar astia fac gura ca stau cu curul pe scaun toata ziua, si invart de covrig, multa clantza

Pastaie
17 septembrie 2013
Primaru' pensionarilor

Mare prost esti! Si dupa cine mai repara autobuzele si administreaza regia!? Aici nu e vorba doar de soferi ci de intreaga regie cu toti angajatii sai. Se tot scrie de soferi, dar si ceilalti angajati sunt in situatia asta!

Răspuns la: greva
Adăugat de : bancherul, 17 septembrie 2013
Pai la 1.700.000 lei si 1000 salariu, rezulta 1700 de angajati. Cati soferi sunt la ratc ? 300 ? Rezulta 300.000 lei pentru salariile soferilor. Unde...
Pastaie
17 septembrie 2013
Primaru' pensionarilor

imbecilule! Cand te urci intr-un mijloc de transport, oricare e ala, iti pui viata si integritatea in mana acelui sofer si a vehiculului condus de el

Răspuns la: solutie
Adăugat de : sf. dracu, 17 septembrie 2013
luati-va ba adidasi, si mergeti pe jos. mooie ratc, sa moara in chinuri. sunt oameni care dau cu tarnacopul 7 zile din 7, ptr 8 mil, iar astia fac...
pt. George
17 septembrie 2013
hotzi si proshti

De fapt mazare desfiintase troleibuzele din Mamaia, fara a avea treaba cu contractul cu Rocarul (neonorat ca firma romaneasca a falimentat). N-avea decat sa cumpere troleibuze de la Arad sau de oriunde dorea. A fost mai usor pt. saltimbanc sa distruga tot transportul electric, decat sa-l modernizeze (putea folosi fonduri europene pt. retea de troleu moderna, dar nu putea fura fonduri).

Răspuns la: transport electric
Adăugat de : George, 17 septembrie 2013
Pai transportul electric a cazut cand marea companie romaneasca Rocar a dat faliment si nu a onorat contractual initial decat partial. Avand in...
George
17 septembrie 2013
pt cel fara nume

Date importante: Rocarul a dat faliment in 2002. Astra bus Arad fabrica autobuze din 1999 dar cele "moderne" in cooperare cu Iveco sunt din 2003. Romania a intrat in UE in 2007 asa ca fondurile europene ies din calcul. Ca sa punem capac ideii ca transportul electric ar fii mers in Constanta trebuie sa tinem cont de urmatoarele: -pentru fiecare troleibuz este nevoie de 0.5-1 autobuze care sa preia rolul mijlocului de transport electric in caz de avarie a liniilor de electricitate, defectiuni, situatii meteo dificile, etc -mentenanta la nivel global este mai mare in cazul sistemelor de transport electrice (daca mentenanta troleibuzelor este mai ieftina decat a autobuzelor nu se ia in calcul mentenanta liniilor de transmisie, transformatoarelor, stalpilor si dispozitivelor asociate transportului energiei electrice pe cabluri) -indisponibilitatea transportului intr-un oras aglomerat precum Constanta, in principal din cauza masinilor parcate peste tot - ce ziceti daca un troleibuz nu poate trece de o masina parcata aiurea (lungimea captatorilor la troleibuze este limitata si in acest fel ele pot produce ambuteiaje in trafic). In concluzie - ca sa ai un transport electric efficient trebuie sa ai mai intai un transport pe combustibili lichizi eficient si un sistem rutier pus la punct inclusiv parcari (care este un al subiect).

Răspuns la: hotzi si proshti
Adăugat de : pt. George, 17 septembrie 2013
De fapt mazare desfiintase troleibuzele din Mamaia, fara a avea treaba cu contractul cu Rocarul (neonorat ca firma romaneasca a falimentat). N-avea...
cristina
17 septembrie 2013
TREZITI-VA CAT NU E PREA TARZIU

trebuie STRANSE SEMNATURI PT REFERENDUM PT SCHIMBAREA PRIMARULUI ORASULUI CONSTANTA...SUNT ATATEA DOVEZI CA A AADUS ORASUL LA DEPRAVARE MORALA SI FIZICA, A FACUT ACEL CARTIER COANDER CA UN GHETOU HITLERIST, MIZERIE PRIN PARCURI, CAINI MAIDANEZI CARE NE MUSCA DA UN PACHET DE ALIMENTE STRICAT CU PUI IMBIBAT CU APA, OREZ STRICAT, FAINA CA SI PAMANT NECOMESTIBILA, PE EL IL INTERESEAZA DOAR CARAVANELE DIN MAMAIA, PATACHINELE PE CARE LE PLATESTE CA FIIND SALARIATE IN CARTIEUL COANDER SI PRIMARIE DAR ELE NE ARATA CURU, BUCILE SI PASAROIU IN CLUBURI , PE ECARNE TV SI CARAVANE.........DECI UN PRIMAR CARE A A ADUS ORASUL IN MIZERIE, SARACIE, DEPRAVARE, PT EL FEMEIEL SUNT OBIECTE SEXUALE SI PE MASA OARE ASA O CONSIDERA?.........APROPOO ATI URMARIT CAT DE GOALE FARA PASAGERI CIRCULA MICROBUZELE PE LINIILE 100, 43 SI SA VEDETI CA NU CIRCULA LUMEA CU ACELE HARBURILE ALE LUI?.TOATE ASTEA LE-A FACUT SI LE FACE ACEST PRIMAR LA UMBRA USL SI A TUTUROR CARE AU CONDUS ROMANIA DIN 1989............TARA INTREAGA E INTR-UN HAOS! TREZITI-VA ROMANI

cetatean
17 septembrie 2013
...

Stii de ce nu e rentabil? Iti zic eu: eu, platitor de bilet si abonament, cand ma urc in autobuz vad ca e plin de persoane trecute de o varsta care au gratuitate din motive binecunoscute. Nu vorbim de anumite persoane care oricum nu platesc bilet.Eu platesc, dar nu am loc pe scaun(...) Si atunci mai bine iau un "312" cu 1 leu chiar daca stau ca in conserva Iti dau exemplu concret: "44", merg spre obor duminica;din 15 calatori, vreo 10 erau pensionari(gratuit, desigur), 3 erau etnici(ce e aia bilet?) si doar eu, fraierul si un alt calator am bagat bilet. Ce inteleg de aici: 2 calatori au sponsorizat intreaga cursa, corect?!

Răspuns la: hotule
Adăugat de : florin, 17 septembrie 2013
unde este trasportul electric ieftin? l-a desfintat sa poate spune acuma ca nu e rentabil ratc. sunt mai multi directori acolo decat soferi. fura...
43 comentarii. Pagina 3 din 5. Click pe pagina dorită : 1 2 3 4 5 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5251 secunde