Fregata Mărășești, la 20 de ani după ce a simțit briza Atlanticului

674
1
Fregata Mărășești, la 20 de ani  după ce a simțit briza Atlanticului - fregatamarasesti-1522944337.jpg
Pe puntea fregatei "Mărășești" s-au prezentat la apel joi, 5 aprilie, membrii echipajului care au participat, în urmă cu 20 de ani, la unul dintre cele mai mari exerciții organizate de NATO în Oceanul Atlantic, STRONG RESOLVE 98, dar și militari care își desfășoară în prezent activitatea la bordul navei F 111.

STRONG RESOLVE 98 a fost primul exercițiu multinațional naval NATO la care Forțele Navale Române au participat cu cea mai mare navă de război construită în România. Țara noastră a fost primul stat care a semnat acordul de participare la "Parteneriatul pentru Pace", în anul 1994, cu Alianța Nord Atlantică, iar în perioada de pre-aderare la cea mai puternică alianță militară din lume (1994-2004) militarii români au fost prezenți la numeroase exerciții ale NATO.

În urmă cu 20 de ani, echipajul fregatei "Mărășești" a scris o pagină importantă în istoria Marinei Militare Române, prin consemnarea unor premiere pentru țara noastră. Pentru a aduce în atenția actualului echipaj momentele remarcabile din istoria navei, la bord a fost organizată întâlnirea între generații, la care au răspuns "Prezent!" comandanții navei și membrii fostului echipaj.

Misiunea din anul 1998 a militarilor români a fost destul de dificilă din cauza condițiilor nefavorabile pentru un cart liniștit, iar comandorul în rezervă Dumitru Preda, comandantul navei din perioada 1995-2003, și echipajul său au fost nevoiți să înfrunte, în Oceanul Atlantic, două furtuni mari, cărora le-au făcut față cu profesionalism și stăpânire de sine. La bordul fregatei "Mărășești" se afla ambarcat și un elicopter IAR 316 B Alouette, iar detașamentul elicopteriștilor participanți la exercițiul multinațional desfășurat în urmă cu 20 de ani era comandat, în premieră, de comandorul (av.) Paul Constantinescu, militar care a luat parte, de-a lungul timpului, la numeroase misiuni internaționale îndeplinite tot cu succes.

Întâlnirea echipajelor, găzduită de actualul comandant al fregatei "Mărășești", comandorul Cornel Tănăsescu, a fost un bun prilej de transmitere a experiențelor vechiului echipaj către marinarii militari mai tineri care duc cu mândrie și responsabilitate mai departe tradiția și datoria Flotilei 56 Fregate.

Comentează știrea

MIHAI
6 aprilie 2018
RIMEMBER

Distrugatorul MARASESTI a avut de infruntat doua furtuni, Furtuna din Golful Byscaia si furtuna (scandalul) provocata de reparatia navei. Pentru a putea participa la aplicatia STRONG RESOLVE '98, Statul Major General a hotarat ca nava Amiral a Marinei Militare MARASESTI sa execute o serie de reparatii si dotare. In acest scop a avut loc o licitatie publica la care au participat Santierul Naval Mangalia, S.C REMARC S.A - Constanta, Santierul Naval Constanta, si S.C.MECONST S.A Constanta. Abia la a doua licitatie este declarata castigatoare firma s.c.REMARC GROUP S.A. S-au estimat lucrari in valoare de cca 8,9 miliarde de lei fara TVA. Sumele au variat functie de situatia reala a navei si verificarile tehnice executate pe parcurs ale caror detalii nu fac obiectul prezentului comentariu. Dupa executarea lucrarilor s-a apreciat ca nava este apta sa participe la aplicatia din Marea Mediterana si din Oceanul Pacific. Cat de "bine" au fost executate lucrarile a reiesit din raportul intocmit de comandantul navei, comandorul Dumitru Preda, raport in care se mentionau nereguli si din care prezentam cateva: pilotul automat prezenta dereglari la lucrul in regim automat, radiolocatorul de navigatie a prezentat intreruperi nin conditii dificile de navigatie,sistemul de pozitionare globala a necesitat schimbarea procesorului in portul Lisabona, in conditiile unui regim de mars cu valuri, la viteze mici, comenzile navei raspundeau necorespunzator din cauza uzurii morale si tehnice a pilotului de bord, toate aceste nereguli putand afecta grav siguranta navei si a echipajului, inclusiv prestigiul Marinei Militare Romane. In consecinta, in luna iunie1998 s-a dispus efectuarea unui control pentru verificarea modului de licitare si executarea lucrarilor. Departamentul de control al guvernului a constatat ilegalitatea licitatiei castigata de catre REMARC. care la data licitatiei nu indeplinea toate conditiile. Conducerea REMARC SA, respectiv marele maestru al combinatiilor PETRESCU TRAIAN , a intocmit o serie de documente menite sa spele murdaria, dar banii incasati au disparut. Singurii beneficiari au fost cei din conducerea REMARC si cateva grade superioare din Comandamentul Marinei MIlitare in frunte cu amiralul al carui nume ne scapa. In incheiere este necesar sa aratam ca datorita lui Petrescu Traian cu concursul fratilor Martin , au mai fost comise o serie de faradelegi pentru care nimeni n-a fost tras la raspundere, toate faptele, cu complicitatea interesata a organelor de cercetare, fiind prescrie.

Pagina a fost generata in 0.7737 secunde