Ministrul Afacerilor Interne a prezentat proiectul de digitalizare a Stării Civile. Baza de date acoperă 68,5 milioane de acte!

274
Ministrul Afacerilor Interne a prezentat proiectul de digitalizare a Stării Civile. Baza de date acoperă 68,5 milioane de acte! - x-ministerul-afacerilor-interne--1698923940.jpeg

Articole de la același autor

Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a participat, miercuri, 1 noiembrie 2023, la conferința de diseminare a rezultatelor în urma implementării proiectului „Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – S.I.I.E.A.S.C.”


Până în prezent, au fost digitalizate 68,5 milioane de acte de stare civilă, o bază de date care cuprinde 100 de ani de astfel de acte.


Obiectivul general al proiectului îl reprezintă informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații primare de stare civilă.


Acest lucru contribuie la creşterea calităţii serviciului oferit cetăţeanului prin reducerea timpului de soluționare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă și eliberarea certificatelor aferente (naștere, căsătorie, divorț, deces ș.a.).


„Am prezentat, miercuri, 1 noiembrie 2023, proiectul de digitalizare a documentelor privind starea civilă: certificate de naștere, căsătorie, divorț, deces. Acesta este unul dintre cele mai importante proiecte din România, care a necesitat un efort foarte mare. Ca să ne dăm seama de volumul activității, nu mai puțin de 68,5 milioane acte de stare civilă au fost digitalizate, indexate și acum se constituie într-o bază de date. Nu mă înșel dacă spun, fără precedent, în administrația românească. O bază de date digitalizată care acoperă mai bine de 100 de ani de acte de stare civilă emise în România, din 1921 până în 2021, iar tot ceea ce a fost emis după anul 2021 urmează să fie digitalizat prin eforturile proprii ale Ministerului Afacerilor Interne. O să dau un exemplu simplu, constând în emiterea unui act de stare civilă, a unui certificat de naștere, de exemplu. Astăzi, cetățeanul se adresează unei autorități administrative de domiciliu formulând o cerere. Cererea, de regulă, se așază într-un teanc de cereri și își așteaptă rândul să fie procesată. După ce este procesată este trimisă la autoritatea de la locul nașterii unde se așază într-un alt teanc de cereri așteptând să fie procesată și într-un final actul de stare civilă, certificatul de naștere, este trimis prin poștă, fiind un act oficial este trimis în format letric, pe hârtie. În urma aplicării acestui program accesarea se face instantaneu. Ministerul Afacerilor Interne va continua procesul de digitalizare pentru a simplifica accesul cetățeanului la serviciile publice.
Termenul preconizat pentru operaționalizarea proiectului pilot în relația cu cetățeanul este finalul acestui an, urmând ca implementarea să se finalizeze, la nivel național, cel mai târziu la data de 24 septembrie 2024, a spus Cătălin Predoiu.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4589 secunde