Patru vieți pe conștiință și un dosar penal din cauza unei roți defecte

989
Patru vieți pe conștiință și un dosar penal din cauza unei roți defecte - 5151b8757a4afb16e18c0bd6f3e69e32.jpg

Articole de la același autor

Patru vieți au fost curmate brusc din cauza unei roți defecte. O deficiență tehnică banală s-a transformat într-o tragedie de proporții vinerea trecută, când un microbuz plin cu pasageri a fost spulberat de pe șosea, în apropierea localității Poarta Albă, de un tir scăpat de sub control. Oamenii își plâng îndurerați morții, nevenindu-le să creadă că cei dragi lor s-au stins din cauza unei anvelope.

Potrivit poliției rutiere, accidentul de săptămâna trecută a avut la bază o deficiență tehnică. Un tir înmatriculat în Vâlcea, condus de Valentin Protesaru, care venea dinspre Medgidia spre Constanța, a provocat întreaga tragedie. În timpul mersului, în apropierea localității Poarta Albă, tirului i s-a desprins una din roți, care s-a rostogolit pe asfalt, ricoșând într-un alt autotren, înmatriculat în Dâmbovița, condus de Viorel Sima. În urma impactului cu roata, șoferul a pierdut controlul volanului, tirul a intrat în derapaj, intrând pe contrasens și răsturnându-se. Din inerție, însă, autotrenul s-a izbit frontal cu un microbuz care venea din sens opus, urmările fiind tragice. Șoferul microbuzului, un tânăr de 22 de ani, și alți trei pasageri, de 20, 28 și 40 de ani, au murit pe loc, în timp ce alte trei persoane au ajuns la spital în stare critică.

Șoferul tirului va fi cercetat penal
La o săptămână de la producerea accidentului, polițiștii constănțeni au trimis dosarul la procurori cu propunerea de cercetare penală pentru Valentin Protesaru, șoferul tirului de Vâlcea, căruia i-a sărit roata în timpul mersului. El va fi cercetat penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală. "Dosarul a plecat la parchet doar cu șoferul tirului căruia i-a sărit roata. Lui i-am făcut dosar pentru ucidere din culpă și vătămare corporală deoarece el a fost cel care a creat starea de pericol. Dacă nu i-ar fi sărit roata, șoferul celuilalt tir nu ar fi pierdut controlul direcției, nu s-ar fi răsturnat și nu ar mai fi intrat în coliziune cu microbuzul. Însă, parchetul și judecătorii vor ține cont de toate aspectele. Celălalt șofer nu a avut nicio vină, el s-a trezit cu roata în față", ne-a declarat subinspectorul Marius Ghiță.
Cel mai important element al anchetei va fi expertiza tehnică a tirului și a roții care s-a desprins și a provocat accidentul. Vor fi analizate cu mare atenție sistemele de prindere ale roții pentru a se vedea din ce motive a sărit. Dacă expertiza va arăta că la mijloc ar fi vorba de o uzură de durată, atunci ar putea fi trasă la răspundere și firma care deținea tirul deoarece nu a făcut verificarea autovehiculului. "Cel mai probabil, expertiza va arăta dacă este culpă comună sau culpa exclusivă a șoferului sau dacă cineva ar fi putut preveni defecțiunea. Se va dovedi în ce măsură vina aparține șoferului și în ce măsură firmei", a mai adăugat Marius Ghiță.

Controalele în trafic – greu de realizat
Reprezentantul Poliției Rutiere Constanța spune că astfel de evenimente sunt foarte greu de prevenit în trafic din cauza lipsei de personal, dar mai ales deoarece unii șoferi de tir au stații și se anunță când zăresc controale ale poliției. "Un astfel de accident este foarte greu de prevenit în trafic. Ar trebui ca legea să fie schimbată pentru ca echipe de la ARR și RAR să poată face controale săptămânal sau lunar la parcurile auto ale firmelor transportatoare de persoane și marfă. Inspectorii se pot duce direct acolo să verifice mașinile iar în acest mod nu o să mai vedem asemenea accidente. Pentru că dacă cine va ar fi verificat tirul acela înainte să plece la drum și-ar fi dat seama că există o problemă la roată. În trafic însă e foarte greu să îi controlezi. În primul rând pentru că găsim cu dificultate oameni la ARR și RAR cu care să facem echipe și verificări în trafic. În al doilea rând, șoferii de tir și microbuze au stații și se anunță între ei imediat cum văd un control. Oprim unu, doi, după care se avertizează și toți trag pe dreapta, așteptând să plecăm. Astfel, acțiunile nu au nicio eficiență", spune subinspectorul Marius Ghiță, șeful Serviciului Drumuri Naționale și Europene din cadrul Poliției Rutiere Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6172 secunde