Poliţia Română, sfaturi ca să nu devenim victime ale fraudelor online. 14 grupări infracţionale, destructurate
300
Articole de la același autor
VIDEO / MApN. Un an de la catastrofa aviatică din Constanţa, soldată cu şapte militari morţi. "Cinste şi onoare memoriei lor!"
02 Martie 2023
DOLIU ÎN LUMEA NAVIGATORILOR! "Un voiaj lung, care s-a sfârşit pe 4 martie... Dumnezeu să-l odihnească în pace"
07 Martie 2023
Inspectorii RAR au rămas fără cuvinte, când au văzut această mașină: "Ne întrebăm care poate fi logica..."
14 Ianuarie 2023
Cine era femeia ucisă de maidanezi în timp ce făcea jogging. Mesajul emoționant postat pe FB
22 Ianuarie 2023
FOTO / NICI MAGAZINELE NU MAI SUNT DE ÎNCREDERE! Adidaşi contrafăcuţi, la vânzare într-un centru comercial din Constanţa
23 Februarie 2023
Poliţiştii au destructurat, anul trecut, 14 grupări infracţionale organizate în urma investigaţiilor pentru combaterea criminalităţii informatice.
„Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) a instrumentat, în anul 2022, 1.246 de cazuri de natură penală în domeniul combaterii criminalităţii informatice, fiind identificate şi destructurate 14 grupuri infracţionale organizate specializate în atacuri şi înşelăciuni în mediul online. În urma activităţilor desfăşurate, sub coordonarea DIICOT, au fost trimise în judecată 486 de persoane suspectate de săvârşirea a 1.230 de infracţiuni informatice”, informează un comunicat al Poliţiei.
Ce trebuie să facem pentru a nu deveni victime ale fraudelor online
Pentru a nu deveni victime ale unei fraude online în 2023, poliţia recomandă cetăţenilor să fie precauţi, să nu efectueze niciodată transferuri şi să nu proceseze operaţiuni doar în baza unui e-mail sau a unei solicitări telefonice „urgente” sau care „promite” câştiguri fabuloase/facile. Dacă există suspiciuni cu privire la legitimitatea unei oferte primite pe mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media, ori prin intermediul platformelor de tip chat (WhatsApp, Signal, Telegram etc.), să evite accesarea materialelor respective şi să verifice existenţa promoţiei sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.
De asemenea, cetăţenii sunt sfătuiţi să aibă în vedere faptul că băncile nu solicită niciodată date confidenţiale, cum ar fi parole de acces sau coduri PIN, nici telefonic, nici prin SMS, nici prin e-mail şi nici prin completarea acestora pe website.
Mai mult, un alt sfat este ca oamenii să verifice cu atenţie adresele de e-mail de la care primesc mesaje cu link-uri sau fişiere ataşate sau prin care se solicită date personale/codul PIN al cardului/sume de bani. Atenţie la mesajele care conţin formule de adresare impersonale, greşeli gramaticale, de exprimare etc.
„Să nu deschidă niciodată link-uri sau documente anexate mesajelor primite din surse necunoscute sau care par suspecte. Să se asigure că toate dispozitivele pe care le folosesc pentru a naviga pe Internet funcţionează în baza versiunilor actualizate ale sistemelor de operare şi sunt protejate cu o soluţie antivirus eficientă”, mai punctează Poliţia Română.
„Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) a instrumentat, în anul 2022, 1.246 de cazuri de natură penală în domeniul combaterii criminalităţii informatice, fiind identificate şi destructurate 14 grupuri infracţionale organizate specializate în atacuri şi înşelăciuni în mediul online. În urma activităţilor desfăşurate, sub coordonarea DIICOT, au fost trimise în judecată 486 de persoane suspectate de săvârşirea a 1.230 de infracţiuni informatice”, informează un comunicat al Poliţiei.
Ce trebuie să facem pentru a nu deveni victime ale fraudelor online
Pentru a nu deveni victime ale unei fraude online în 2023, poliţia recomandă cetăţenilor să fie precauţi, să nu efectueze niciodată transferuri şi să nu proceseze operaţiuni doar în baza unui e-mail sau a unei solicitări telefonice „urgente” sau care „promite” câştiguri fabuloase/facile. Dacă există suspiciuni cu privire la legitimitatea unei oferte primite pe mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media, ori prin intermediul platformelor de tip chat (WhatsApp, Signal, Telegram etc.), să evite accesarea materialelor respective şi să verifice existenţa promoţiei sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.
De asemenea, cetăţenii sunt sfătuiţi să aibă în vedere faptul că băncile nu solicită niciodată date confidenţiale, cum ar fi parole de acces sau coduri PIN, nici telefonic, nici prin SMS, nici prin e-mail şi nici prin completarea acestora pe website.
Mai mult, un alt sfat este ca oamenii să verifice cu atenţie adresele de e-mail de la care primesc mesaje cu link-uri sau fişiere ataşate sau prin care se solicită date personale/codul PIN al cardului/sume de bani. Atenţie la mesajele care conţin formule de adresare impersonale, greşeli gramaticale, de exprimare etc.
„Să nu deschidă niciodată link-uri sau documente anexate mesajelor primite din surse necunoscute sau care par suspecte. Să se asigure că toate dispozitivele pe care le folosesc pentru a naviga pe Internet funcţionează în baza versiunilor actualizate ale sistemelor de operare şi sunt protejate cu o soluţie antivirus eficientă”, mai punctează Poliţia Română.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 08 Martie 2023
Duminică, 05 Martie 2023
Sâmbătă, 04 Martie 2023
Reguli noi pentru ordinea publică. Să sperăm că polițiștii vor bate la picior cartierele Constanței?
Vineri, 03 Martie 2023
Vineri, 03 Martie 2023
Joi, 23 Februarie 2023
Mare atenţie la mesajele "binevoitoare", primite de la "bănci"! Aţi putea rămâne fără banii din cont
Marţi, 21 Februarie 2023
Marţi, 21 Februarie 2023
Luni, 20 Februarie 2023
Marţi, 14 Februarie 2023