Se vrea un Cod Rutier mai dur: „Să fie sancționați drastic și administratorii drumurilor publice!”

1319

Articole de la același autor

Proiectul legislativ de înăsprire a Codului Rutier, supus consultării publice în luna noiembrie, a stârnit interesul multor participanți la trafic. Printre opiniile transmise responsabililor, se evidențiază părerea că ar trebui mărite și aplicate mai drastic și sancțiunile pentru administratorii drumurilor publice, nu doar cele pentru șoferi. De asemenea, pe lângă majorarea punctelor de amendă, au fost opinii care au vehiculat necesitatea sancționării cu mai multe puncte de penalizare.

Intenția autorităților, respectiv a Ministerului Afacerilor Interne, de a înăspri sancțiunile din Codul Rutier, astfel încât „să-i usture” mai bine la buzunar pe teribiliștii de pe șosele a stârnit numeroase reacții. Cum era de așteptat, au fost destui cei care au considerat că aplicarea unor amenzi mai mari șoferilor nu este soluția cea mai bună. Inclusiv către redacția „Cuget Liber” au fost transmise astfel de puncte de vedere, invocându-se faptul că într-o perioadă cu scumpiri pe toate planurile, creșterea considerabilă a amenzilor este doar „o altă modalitate de a subjuga financiar amărâții care trăiesc din salariul minim pe economie”. În opinia altora, atenția autorităților ar trebui să se îndrepte și spre administratorii drumurilor și să le fie aplicate și acestora sancțiuni mai dure. „Observ că împotriva conducătorilor auto se iau tot felul de măsuri de sancționare pentru diverse fapte, dar nu credeți că tot în ordonanța respectivă ar trebui să fie cuprinse și sancțiunile împotriva administratorilor drumurilor (județene, naționale, europene, autostrăzi) și mai ales răspunderea penală, pentru simplul fapt că aproximativ 50% din accidente se datorează stării dezastroase a carosabilului, semnalizării necorespunzătoare sau absente? Banii proveniți din taxe ar trebui investiți în repararea, modernizarea și mai ales construirea de drumuri și abia apoi să se treacă la sancționarea șoferilor”, a transmis un cititor al „Cuget Liber”.

Curs de pregătire teoretică la reînnoirea permisului auto

O opinie similară a fost transmisă și reprezentanților Ministerului Afacerilor Interne și ai Poliției Române, în cadrul dezbaterii publice online, organizate la sfârșitul săptămânii trecute, pe marginea modificărilor Codului Rutier. Participant la dezbatere, Ovidiu Adrian Balea a propus mărirea sancțiunilor pentru administratorii drumurilor publice pentru neîndeplinirea obligațiilor care le revin, în ceea ce privește aplicarea marcajelor și semnalizarea drumurilor publice, indiferent de categoria din care fac parte. Totodată, acesta a mai propus polițiștilor prezenți să fie sancționată și „folosirea abuzivă a luminilor de avarie”, dar și introducerea obligativității frecventării unui curs de pregătire teoretică, la reînnorirea permisului de conducere.

Mai multe puncte de penalizare, nu doar amenzi mai „usturătoare”

Un alt participant, Ștefan Nicolae, a arătat că „amenzile propuse sunt prea mari, de fapt punctele de penalizare sunt cele care au o contribuție majoră la conștientizarea de către participanții la trafic a neregulilor pe care le săvârșesc”, sens în care a propus mărirea numărului de puncte de penalizare aplicate.

Un alt aspect semnalat în cadrul dezbaterii publice, neatins concret în Codul Rutier, a vizat staționarea autovehiculelor în dreptul instituțiilor de învățământ, în momentul aducerii sau luării copiilor. Astfel, s-a propus autorităților interzicerea „dublării” (oprirea unui vehicul pe partea carosabilă, în dreptul altor vehicul staționat regulamentar), cât și limitarea timpului în care părinții își lasă copiii la școală, „pentru a se evita producerea unor blocaje în trafic, iar nerespectarea duratei să fie sancționată cu 5 puncte de penalizare”.

Totodată, participanții la dezbaterea publică au considerat că trebuie lărgită aria de fapte sancționate drept „conducere agresivă”, prin introducerea „frânării intenționate” și a „coborârii din autovehicul, pe partea carosabilă, pentru a intimida ceilalți participanți la trafic”, iar acest comportament să fie sancționat cu suspendarea dreptului de a conduce pentru 120 de zile (4 luni).

Prezent la dezbatere, printre reprezentanții M.A.I. și ai Poliției Rutiere, comisarul șef Nica Geani, secretar general adjunct al M.A.I., a arătat că toate observațiile transmise vor fi analizate punctual.

Reamintim că proiectul legislativ de modificare a Codului Rutier a fost supus consultării publice până la sfârșitul lunii noiembrie, urmând să fie adoptat în perioada următoare. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1391 secunde