Stațiile GPL dintre blocurile din Constanța, sigure sau adevărate bombe cu ceas?

9326
Tragedia de la Crevedia, care a îngrozit România, ridică multe semne de întrebare. Au trecut două zile și nu știm cine se face vinovat pentru numărul mare de victime arse, pentru casele distruse și mai ales pentru încrederea zdrobită a românilor în instituțiile statului. Ne întrebăm, pe bună dreptate, care este situația cu stațiile GPL din municipiul Constanța, numite de specialiști skid-uri, dar mai ales cu acele stații micuțe dintre blocuri, care sunt adevărate bombe cu ceas.

Dacă depozitele GPL din stațiile de benzină să zicem că sunt în vizorul instituțiilor de control constănțene și acestea le trec pragul mai des, nu același lucru se poate spune și despre stațiile mici independente, amplasate în cartiere de locuințe, aproape de blocuri. Chiar dacă alimentează autoturisme și uneori, pe ascuns, butelii de aragaz, deși acest lucru este ilegal, necontrolate periodic, se pot transforma în bombe cu ceas. „Cuget Liber“ a solicitat un punct de vedere Prefecturii Constanța, dacă au fost întrunite procedurile pentru a demara controale la instalațiile PECO și stațiile de distribuție a gazului, iar răspunsul ne-a lăsat fără cuvinte: “se așteaptă dispoziții.” Am întrebat și la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) “Dobrogea” și am primit informația că de mâine încep controalele. Situația în județul Constanța, din datele ISU “Dobrogea”, este următoarea în ceea ce privește numărul de stații GPL și nu numai: “Sunt înregistrate un număr de 76 de stații de distribuție carburanți. Dintre acestea, 24 sunt mixte, adică sunt prevăzute cu skid-uri pentru gaz și 52 sunt fără skid-uri. Alte 24 de skid-uri sunt independente și funcționează pe întreg teritoriul județului.

În ceea ce privește autorizarea privind securitatea la incendiu, situația se prezintă astfel: din cele 24 de skid-uri independente, 15 dețin autorizația de securitate la incendiu, iar 9, nu”, a transmis pentru „Cuget Liber“ purtătorul de cuvânt al ISU “Dobrogea”, locotenent Anamaria Stoica.



Stații GPL fără avize de securitate la incendiu


Regulile de construcție, amplasare și avizare a instalațiilor GPL sunt stabilite prin Ordinul 73/1161/1999 privind aprobarea „Normativului de proiectare, execuţie şi exploatare a sistemelor de alimentare cu gaze petroliere lichefiate (GPL) pentru autovehicule”. Nerespectarea cerințelor pentru autorizarea stațiilor GPL duce la lipsa autorizării ISU.

Despre cele 9 stații nu știm dacă își desfășoară activitatea, știm doar că nu dețin toate documentele necesare funcționării și totodată nu știm în ce zone ale orașului sunt amplasate.

“Motivul pentru care nu dețin autorizația în evidențele ISU este că fie la momentul dării în funcțiune nu se încadrau în cerințele respective, fie nu au depus toate documentațiile în acest sens”, a declarat în exclusivitate pentru „Cuget Liber“ colonel Cristian Mihail Amarandei.

Șeful ISU “Dobrogea” a mai precizat că anul trecut, în martie, au fost efectuate controale la benzinăriile mari, dar stațiile GPL de cartier, în ultima perioadă, nu au mai fost verificate.

Cât despre populația care se învecinează cu astfel de stații, mai ales că sunt și blocuri cu mai multe etaje, sunt și școli în proximitate, oamenii spun că vor să fie scoase din cartiere.

“Locuiesc în cartier de când s-au construit blocurile astea (n.r. cele de patru nivele) și era o plăcere. Era multă verdeață, eram tineri, acum, de când am văzut la televizor ce s-a întâmplat la Crevedia, nu mai pot să dorm noaptea cu stația asta aproape de noi. Spun că trebuie să fie 10 metri, dar nu cred că sunt nici opt. E un adevărat pericol. Vrem să fie scoasă în afara orașului, să fie dusă în câmp”, și-a spus oful Viorica M., locatară din cartierul Tomis Nord. Așadar, oamenii vor să trăiască în liniște, fără bombe cu ceas care ar putea sări în aer oricând.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4348 secunde