Haos în trafic, la Constanța

Străzi cu prioritate... înfundate și marcaje rutiere ascunse după copaci!

2268
4
Se pot spune multe despre Constanța, dar nu faptul că te poți plictisi în acest oraș. Tot timpul, constănțenii descoperă noi lucruri, unele mai surprinzătoare decât altele.

La începutul acestui an, polițistul Marian Godină aducea în atenție, în stilul său caracteristic, că "la Brașov s-a născut prima stradă din lume cu drum înfundat, care are calitatea de drum cu prioritate", iar traficul în zonă a fost dat peste cap.

Constanța a preluat "cu succes" modelul brașovean la intersecția străzilor Petru Vulcan și Radu Calomfirescu. Aici, timp de peste un an a fost un adevărat haos. Un cetățean care locuiește în zonă s-a săturat să dea telefoane, să facă adrese și să explice administrației locale non-sensul creat în această intersecție.

"Radu Calomfirescu este o stradă cu prioritate, care se înfundă în câțiva zeci de metri, într-o parcare. Deși am prioritate pe acest drum, eu mereu opresc la intersecția cu Petru Vulcan, pentru că mulți șoferi nu văd semnul STOP și nici măcar nu încetinesc. Prevenția o fac în primul rând pentru mine și mă feresc de alții care trec, fără nicio vină, crezând că au prioritate", a precizat Nicu Badea.

Noul proiect este pe drum

Contactați de jurnaliștii "Cuget Liber" pentru a explica situația bizară, reprezentanții administrației locale și-au amintit despre ce este vorba și situația nu le este străină. În acest sens, este și un proiect pregătit, care, după câteva luni de zăcut într-un birou din primărie, este gata să meargă spre Poliția Rutieră.

Întrebați cum a fost posibil ca o stradă cu prioritate să se înfunde într-o parcare și să aibă un marcaj rutier pentru semnul "Stop", în timp ce autoturismele care circulau pe strada Petru Vulcan nici măcar nu cedau trecerea pentru că șoferii nici nu știau că trebuie să oprească, reprezentanții Primăriei Constanța au oferit un răspuns clasic: socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg.

"Această situație durează de un an și jumătate. Așa s-a făcut proiectul de către proiectant, a fost și avizat de către Poliție, dar între timp s-a constat că nu este bun. Suntem în procedură, s-a trimis o adresă și am făcut un proiect, care trebuie să ajungă la Poliția Rutieră, să se facă modificările în zonă. Legat de marcaje, au rămas cele vechi și acum urmează ca marcajele să fie reînnoite", a declarat, pentru "Cuget Liber", Mihaela Pătruțoiu, șef Serviciu Drumuri și Iluminat Public din cadrul Primăriei Constanța.

Semnele rutiere, în pom

Același constănțean a atras atenția și asupra semnelor rutiere care au devenit invizibile din cauza vegetației crescute. Semne precum "Stop" sau "Cedează Trecerea" abia pot fi observate de șoferii care circulă în zona Victoria din municipiul Constanța.

"În urmă cu patru zile, am sunat la 112, pentru a preveni accidente într-o intersecție din municipiu, din cauza vegetației crescute care acoperă semnele rutiere. Mi s-a spus să sun la Poliția Locală. După două zile de apeluri, cineva de la Poliția Locală mi-a răspuns și mi-a spus că ei nu pot rezolva nimic și că trebuie să sun la Gospodărire Comunală. A fost prima dată când am auzit de acest serviciu, însă mi se pare aberant, nu stau să sun și să fiu redirecționat de zece ori pentru a fi rezolvată o problemă. Nimeni nu a vrut să mă asculte și să facă o prevenție. Nu sunt nebun, locuiesc în zonă și știu câte mașini trec prin această intersecție fără să oprească", a mai adăugat Nicu Badea.

Toaletările se fac primăvara și toamna

George Coman, reprezentantul Primăriei Constanța care are în grijă igiena publică și spațiile verzi, a explicat că, în această perioadă, se intervine în mai multe zone ale municipiului, dar că toaletările se fac înainte și după sezonul estival. De asemenea, acesta a precizat că toaletările copacilor se fac și la sesizările constănțenilor.

"Chiar ieri am intervenit în această zonă, pe baza unei sesizări primite și urmează să intervenim și în alte intersecții. De ce nu le-am făcut până acum? Dacă le fac în iarnă, nu se vede nimic. Pe măsură ce intră în vegetație și atârnă crengile, ajung să deranjeze. Prefer să fac aceste lucrări înainte de începerea sezonului estival. Până acum am intervenit, dar este imposibil să iei fiecare intersecție din oraș. Am avut o listă de la Confort Urban, firma care administrează trama stradală, însă țin cont și de cererile care apar pe parcurs", a precizat șeful Serviciului de Igienă Publică și Spații Verzi din cadrul Primăriei Constanța. 

Comentează știrea

m
13 mai 2016
mm

Vorbe,vorbe,vorbe.Goale.Tu ai probleme grave de un an jumate si faci hartii.Asta este grija voastra pentru oras,trebuie sa treaca ani sa se faca ceva pentru oras,pentru cetatean,ceva care este urgent necesar si de bun simt.Asa a fost si asa va fi in orasul asta nenorocit.Toata primaria si politia Constanta este plina de putori ordinare care actioneaza doar in interes propriu.Si ce mai interes!

cta
13 mai 2016
numele strazilor

Numele strazilor nu prea exista pe nici o strada.

De la Politia Privata
13 mai 2016
Coruptia ucide,coruptia are gradul de comisar

Domnul Marian Godina este putin arogant.Noi,constantenii revendicam prima enventie in materie de indicatoare de circulatie.Informati-l pe domnul Godina ca primul indicator de circulatie privat a fost inventat in Constanta.Si daca exista indicatoare de circulatie private,exista si o Politie Privata.Informez pe aceasta cale pe toti posesorii de vile ca au dreptul sa-si monteze indicatoare de circulatie private pe trotuarul din fata casei lor,cu conditia sa lase o mica atentie la seful Serviciului Drumuri din Primaria Constanta.Aista,adica jeful,face un Broect de Circulatie si gata....ti-ai tras indicator privat.De exemplu,daca ti-ai tras o vila si nu suporti rabla vecinului parcata pe trotuarul din fata casei tale iti montezi indicatorul "oprirea interzisa".Un asemenea indicator exista pe Str. Labirint(care se infunda si asta).Domn comisar,cautati-l ca d-aia v-a dat Ponta girofar.Politistul privat este chiar proprietarul vilei care engrijeste indicatorul privat,il "uda" la radacina si-ti ridica stergatoarele de parbriz(in niciun caz permisul ca e la tine en bouzunuar).Asta este doar o atentionare ca data viitoare iti indoaie stergatoarele(in niciun caz talonul ca e la tine en bouzunuar) sau iti zgaraie vopseaua,ca sa te inveti minte ca ai incalcat regulamentul politiei private din Constanta.

Dinu
13 mai 2016
Intersecția dintre Aurel Vlaicu și b-dul Mamaia reprezintă o crimă științifică realizată împotriva cetățenilor.

Cînd intri de pe Aurel Vlaicu în Mamaia faptul că ai semnul de prioritate te face să crezi că cei care vin din dr. se opresc. Se opresc doar cei care vin pe banda doi. Continui să mergi și constați că între banda ta și banda 1 au fost trîntite, pe șosea, borduri imbecile de beton. Probabilitate extrem de mare de accident se crează dacă vrei să intri pe banda 1 deoarece cel care vine din spate pe banda 1, vine cu viteză și îți intră în unghiul mort. Îmbecilii care sunt vinovați de această crimă vor fi răspunzători de nenumăratele accidente care se vor produce acolo. Toată zona a fost împînzită de zecic și zeci de stîlpi înfipți în beton. Bineînțeles că ticăloșii care sunt vinovați de această lucrare nebună, începînd cu Bălălău, discipolul Drogatului, au fost interesați de banii care se iau pe lucrări care se schimbă de la un an la altul. Nici dacă se făcea un concurs pt. cea mai idioată soluție de rezolvare a traficului în zona respectivă, concurs la care să participe numai nebuni de la balamuc, nu se putea realiza o mîrșăvie care să favorizeze accidentele mai mult decît mîrșăvia care s-a făcut acolo. Bălălău nu a făcut acolo un sens giratriu sau un semafor pt. că probabil speră să fie ales primar și, începînd de anul viitor, să reintroducă intrarea cu plată în Mamaia. Singura lucrare mai ticăloasă decît asta este, pe porțiune a șoselei de la Constanța spre Ovidiu, unde s-a făcut între cele două sensuri un parapet criminal de beton care îngustează foarte mult banda a 2-a de pe fiecare sens. Un astfel de parapet se poate face cînd există spațiu suficient între cele două sensuri, adică doar dacă o astfel de șosea e proiectată de la început în acest fel Dar este absolut inadmisibil să micșorezi banda doi de pe fiecare sens!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6121 secunde