Viteza, bat-o vina! Șoferii grăbiți și pietonii care traversează prin loc nepermis marchează cu sânge șoselele

1179
1
Uniunea Europeană vrea ca, până în 2050, să nu mai aibă loc niciun deces și nicio rănire, în urma vreunui accident, pe șoselele țărilor membre. Țara noastră mai are drum lung până la atingerea acestui deziderat. Cel mai recent buletin al siguranței rutiere, dat publicității la începutul lui decembrie, arată că, anul trecut, viteza și traversarea neregulamentară au fost principalele cauze de accidente rutiere.

În 2021, la nivelul Uniunii Europene a demarat un nou cadru privind implementarea măsurilor pentru creșterea siguranței rutiere. Noul obiectiv al statelor membre UE, pentru intervalul 2021 – 2030, vizează reducerea deceselor și vătămărilor grave de pe șosele cu 50%, pentru ca până în 2050 să se ajungă la țelul de niciun deces și nicio rănire gravă, pe drumurile din Uniunea Europeană. Rămâne de văzut însă cum va fi implementată această măsură la nivelul țării noastre. Cel mai recent buletin al siguranței rutiere, realizat și făcut public de Poliția Română, prin colaborarea dintre Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității și Direcția Rutieră, la începutul lunii decembrie, face o analiză a accidentelor rutiere petrecute în țara noastră, anul trecut. Potrivit datelor centralizate de polițiști, anul trecut au avut loc mai puține accidente decât în perioada precedentă, au murit mai puțini oameni și au fost mai puțini răniți.

„În anul 2021, pe drumurile publice din România, s-au produs 4.915 accidente rutiere grave, evenimente rutiere care au cauzat decesul a 1.779 de persoane, rănirea gravă a 3.790 de persoane și rănirea ușoară a altor 2.235 de persoane. Comparativ cu 2020, în anul 2021, s-au produs cu 1.356 mai puține accidente rutiere grave (-21,6%), în timp ce numărul persoanelor rănite grav în astfel de evenimente a fost mai mic cu 1.692 de persoane (-30,9%)”, au arătat polițiștii.

Dacă orașele s-au dovedit, începând din 2021, extrem de aglomerate, ceea ce a forțat șoferii să reducă considerabil viteza, în mediul rural se calcă accelerația cu încăpățânare. Drept urmare, „în raport de mediul producerii lor, în anul 2021, cel mai mare număr de accidente rutiere grave a fost înregistrat în mediul rural, respectiv 1.915 evenimente, 39% din totalul anual”.

Aproximativ o treime (32,4%) dintre accidentele rutiere grave produse în anul 2021 reprezintă evenimente în care au fost accidentați grav pietoni (1.594 de accidente). Comparativ cu anul anterior, se remarcă o scădere, în 2021 producându-se cu 315 mai puţine astfel de evenimente (-16,5%).

Pietonii, cele mai numeroase victime ale accidentelor rutiere grave

Neadaptarea vitezei la condiţiile de drum şi traversarea neregulamentară de către pietoni rămân și în anul 2021 cele mai frecvente două cauze generatoare de accidente rutiere grave. Următoarele cauze, în ordinea frecvenței lor de manifestare, sunt: neacordarea de prioritate pietonilor, abaterile bicicliștilor și neacordarea de prioritate vehiculelor. În 61,2% dintre accidentele grave produse în anul 2021, vinovăţia, integral sau în parte, aparţine unui conducător de autoturism.

La fel ca în anul 2020, în 2021, pietonii au reprezentat cele mai numeroase victime - 32,8% din totalul celor decedaţi. Pietonii reprezintă 51,3% dintre persoanele decedate în accidentele produse pe stradă, 28,6% în cele care au avut loc pe drumuri naționale şi 30% în evenimentele de pe drumuri județene, au mai arătat polițiștii. 



Comentează știrea

Gil
13 decembrie 2022
gutui

nici un deces si nici o rănire nu niciun si nicio

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.4883 secunde