Deputatul Dănuț Culețu:

Care sunt mizele preluării Portului Constanța de către Primărie

1385
9
Care sunt mizele preluării  Portului Constanța de către Primărie - danutculetu6-1365597776.jpg

Articole de la același autor

Intenția administrației publice locale de a scoate Portul Constanța din subordinea Ministerului Transporturilor și a-l trece la Primăria Constanța a creat o stare de nemulțumire printre membrii Partidului Forța Civică de la Constanța și nu numai.

În acest context, zilele trecute, președintele Organizației Județene a Forței Civice Constanța, deputatul Colegiului 9 Dănuț Culețu, a făcut o declarație politică pe care a prezentat-o în Plenul Camerei Deputaților.

În discursul său, parlamentarul constănțean a vorbit despre intenția Primăriei de a prelua Portul Constanța.

"Intenția Primăriei Constanța de a prelua controlul Companiei Naționale Administrația Porturilor Constanța nu este una lipsită de interese ascunse, dar azi vin în fața domniilor voastre să vă spun de ce materializarea acestei intenții nu are niciun temei și nu reprezintă sub nicio formă o soluție pentru Constanța sau România. Simt nevoia să vă expun câteva dintre atuurile acestui important obiectiv strategic, alături de investițiile urgente ce se impun a fi derulate, pentru a înțelege o dată, pentru totdeauna, de ce locul Portului Constanța este sub administrarea Ministerului Transporturilor", a spus parlamentarul constănțean în deschiderea discursului său.

Astfel, Dănuț Culețu a explicat că Portul Constanța este un atribut al siguranței frontierei de est a țării și a Uniunii Europene, fiind poarta de intrare în Uniunea Europeană dinspre cel mai estic punct, Marea Neagră. El a explicat că, totodată, reprezintă și o importanță mondială prin aderarea României la NATO, structură ce asigură spațiul maritim și aerian din zona de est și sud est. De asemenea, deputatul a spus că Portul Constanța este o entitate strategică în sine, care ține de siguranța națională, fiind pusă în discuție, practic, aprovizionarea României, care trebuie să fie menținută permanent într-o stare de siguranță avansată. "Toate aceste atribute denotă o importanță care nu poate fi lăsată pe umerii unei autorități a administrației publice locale sau regionale.

Alături de însemnătatea acestui obiectiv, stă nevoia stringentă a remedierii defectelor existente: evaluarea structurii de rezistență și efectuarea reparațiilor necesare a digului, care este fisurat pe o lungime considerabilă; continuarea digului de sud pentru protecția bazinului interior în caz de furtună; concepția unei noi structuri de rezistență care presupune evaluarea construcțiilor hidrografice, a digurilor de larg și a cheiurilor; necesitatea înființării unei sume tampon pentru reparații urgente. Toate aceste urgențe înseamnă câteva sute de milioane de euro. Are Consiliul Local acești bani? Dacă cineva își închipuie că răspunsul este unul pozitiv sau că Primăria Municipiului Constanța are capacitatea de a rezolva aceste investiții, este naiv", a declarat deputatul Dănuț Culețu.

Investiții private în Portul Constanța Sud

Parlamentarul constănțean a mai spus celor prezenți în Plenul Camerei Deputaților că, este foarte bine de știut că Portul Constanța Sud este în totalitate concesionat sau privatizat pe perioade foarte mari de timp, ceea ce înseamnă că, din punct de vedere economic, puținul pe care îl produce portul din taxe de cheiaj și concesiune se va menține pe o durată foarte mare de timp, motiv pentru care, în opinia lui, nu se poate vorbi despre venituri suplimentare.

"Investițiile private în Portul Constanța Sud, care are un mare potențial de dezvoltare, nu pot fi făcute în actualul context, deoarece prin taxele aplicate - taxele portuare în Constanța sunt deja la limita superioară la nivel internațional - acestea ar putea fi recupe-rate în 50-70 de ani. Master Planul gândit de Administrația Porturilor Constanța pentru dezvoltarea acestei zone se ridică la o investiție de peste 1,2 miliarde euro și ea poate fi realizată din fonduri europene, în sistemul co-finanțării, unde Administrația Porturilor Constanța contribuie cu 2% și Guvernul cu 28-38%. Cine își poate închipui că Primăria Constanța poate dispune de aceste sume de bani, dacă ar lua locul Guvernului în administrarea Portului? Se vorbește de o majorare a taxelor portuare. Nimic mai utopic. Taxele portuare sunt considerate deja mari, iar o mărire a lor ar face din portul Constanța unul inaccesibil", a mai explicat Culețu.

El a dat și un exemplu și a adăugat că, în condițiile unor taxe mult reduse și cu un venit aproape de patru ori mai mare decât Portul Constanța, Portul Rotterdam a fost nevoit să cedeze statului 30% din acțiuni, în condițiile în care nu mai putea face față cheltuielilor.

"Nu este nevoie să fii specialist ca să înțelegi miza unei astfel de preluări, lucru care nu trebuie să se întâmple. Și pentru a nu fi acuzat de subiectivism, vă rog pe fiecare dintre dumneavoastră să analizați toate cele prezentate și să realizați ce ar însemna să lăsăm Portul Constanța în mâinile Consiliului Local Constanța", a spus în încheierea declarației politice, Dănuț Culețu. 

Comentează știrea

admirator
11 aprilie 2013
felicitari,

excellent discurs. Pina sa ceara tot portul, primarul ar face bine sa explice oamenilor si autoritatilor de ce nu a fost in stare sa ingrijeasca podul de la IPMC si de ce asistam la circul degradarii intentionate a Cazinoului... (Obiectiv in perfecta stare de functionare la venirea sa la conducere si ajuns o ruina in timpul administratiei sale) Cum poate sa asigure sumele imense pentru adm. portului daca nu a fost si nu e in stare sa repare Cazinoul, lasat de izbeliste intentionat. Probabil asta si vrea sa faca: sa lase portul in ruina si sa-l vanda -apoi- la bucata, pentru ca... "primaria nu are bani"... Evident, el va beneficia de "cadourile" de la vanzarea ... "la pretul pietiii". Ticalosi si criminali vor fi cei care accepta ca primaria sa preia portul... alaturi de cel care a premeditat -deja- jaful portului. (Numai cat fier vechi vor scoate etnicii lui din afacere...)

constantean
11 aprilie 2013
portul Constanta

FELICITARI!!!!! jos cu acesti drogati care nu vor face altceva decat sa-si aprovizioneze deja ultra saturate conturile din banii constantenilor!!!! sa se duca dreaq in palmier cu tot cu fratii si prietenii lui, asta dupa ce si scoate de pe la DNA!!!

de neclintit
11 aprilie 2013
mazare=interes

stii de ce imi pare mie rau ? Ca pentru prostia unora trebuie sa platim toti ....adica unii au fost si inca sunt atat de infecti sa il voteze si sa-l sustina pe nenorocitu asta de mazare , care nu a facut nimic decat sa se imbogateasca peste limita ....poporu roman este usor manipulabil si cum am fost invatati de comunism cu pomana asa am ramas si acum ...RUSINE !!! Ne place sa stam si sa primim de la stat ... Fratilor asta nu e democratie .... Mazare +psd = COMUNISTI !! Astia ar trebui exilati cu totii ... Le doresc la romani MULTA MINTE!!!

eu
11 aprilie 2013
populism

pste cativa ani Mazare nu o sa mai fie, fie ca ia o supradoza (cu spuneti voi), fie ca nu mai este ales. Dar portul Constanta va fi in contiuare al Constantei prin administratia sa. Frontiera de est a UE nu tine sub nici o forma de APM ci de Min finantelor prin Vama si de min de interne prin Garda de Coasta, dar Dl Danut Culetu sigur stie asta. Pe de alta parte de 20 de ani APM se afla in adm. Min Transporturilor care a avut timp indelungat sa faca toate investitiile din lume dar abia acum sa gasit sa le faca cand exista o sansa ca portul sa vina la Adm. Locala. Asa ca nu va mai lasati manipulati de asemenea oameni care dezinformeaza cu discursuri de acest gen. Interesul lor este simplu de constatat.

cuculetu
11 aprilie 2013
da

Ce draq sa inteleaga prostanii astia de la 1,2,3???Nu iti mai bate capul nr 4..!nu inteleg ca odata intrat portul in administratia locala inseamna bani pt constanta....in fine..

ion
11 aprilie 2013
alt interes

va rog sa nu uitati de interesul contrabanda si droguri

Fonduri Europene Nerambursabile
11 aprilie 2013
Fonduri Europene Nerambursabile

Acum este momentul : in 2013 ,Fondurile Europene Nerambursabile se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ala Uniunii Europene! Iata cum obti fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile .Afli mai multe detalii pe www.fondurieuropenenerambursabile.ro

nicolaie
11 aprilie 2013
Desfiintarea conducerii centrale

Inca odata,am dovada limbajului de lemn cu argumente de tot rasul,invocandu-se interesele strategice ale Romaniei si U.E.Din start,este bine de stiut,ca o comparatie intre porturile Constanta si Rotterdam,se poate face,in primul rand,in cunostinta de cauza.Nu este de ajuns sa vezi o harta,ci sa intelegi un intreg sistem complex de ce inseamna un port.Sa folosesti freze de genul:poarta de intrare in U.E.obiectiv strategic,e ca si cum o administratie locala,nu are legatura cu sistemul national,de aparare ,de infrastructura,transport,turism,etc. Ori,tocmai aici e problema.Presedintele Basescu ,nu poate si nici nu vrea sa inteleaga ca un port este legat prin structura sa de zona in care se afla amplasat.Nu vrea sa inteleaga ca,mentinerea unui sistem centralizat,la minister,nu va reusi niciodata sa reduca birocratia si incompetenta.Pentru ca nu are pur si simplu nici o raspundere.Avem o multime intreaga de situatii cand conducerea centrala,habar nu are.Ba,chiar da dispozitii contradictorii cu aspectele din teren si care se bat cap in cap cu hotararile de la nivel teritorial.Regionalizarea,va deschide conflicte acerbe intre birocratia centrala si regiuni. Chiar si privat,un port,functioneaza pe reguli generale internationale si institutiile statului au obligatia de supraveghere a respectarii legii.Nu are nici o relevanta cine este primarul sau presedintele Consiliului Judetean,respectul fata de lege este acelasi.Am convingerea ca mult mai bine se va respecta legea cand portul va fi al autoritatii locale si nu cum se intampla acum,cand fiecare face ce vrea si nu raspunde nimeni.Pentru toate neregulile va raspunde primarul.Chiar si la vot.El are tot interesul,ca totul sa functioneze bine,birocratie cat mai putina si taxe cat mai mici.Cu ce a ajutat ministerul transporturilor,portul Constanta ? Exact invers,taxe,birocratie si mentinerea angajatilor care l-au dat in judecata si trebuie sa plateasca sume enorme datorita managementului defectuos.Nu sunt un locuitor nici macar al judetului,dar un management local al portului si chiar al Canalului Dunare-Marea Neagra se va dovedi mult mai bun.Fiecare locuitor al judetului,in primul rand,trebuie sa fie responsabil si sa se bucure pentru asta.

vasea
11 aprilie 2013
bani

Portul este de interes national si trebuie sa stea sub tutela Ministerului,administratia locala nu e in stare sa aiba grija de Cazinou darmite de port!Este simbolul orasului,datoria fiecarui primar de a avea grija de cladirile istorice de a le transmite di generatie in generatie.Centrul vechi lasat sa fie o ruina,ce fel de primar este?Da.au fost cladiri nationalizate dar nu a fost deloc interes pentru apararea patrimoniului.El face reclama litoralului cu femei frumoase cind cladiri cum este Cazinoul sunt lasate in voia timpului,asa primar asa oras!

Răspuns la: da
Adăugat de : cuculetu, 11 aprilie 2013
Ce draq sa inteleaga prostanii astia de la 1,2,3???Nu iti mai bate capul nr 4..!nu inteleg ca odata intrat portul in administratia locala inseamna...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7168 secunde