Editorial - Vrem o țară ca afară? Atunci trebuie să acceptăm şi o parcare europeană!

10614
Editorial - Vrem o țară ca afară? Atunci trebuie să acceptăm şi o parcare europeană! - fond-1613760841.jpg

Articole de la același autor

La vremuri noi, dorinţe vechi. Ne dorim o ţară ca afară, un oraș modern, dezvoltat la fel de mult ca alte localități din afară sau chiar de la noi, de pe plaiuri româneşti. Numai că, atunci când este vorba să scoatem bani din buzunar pentru diverse servicii, aşa cum se întâmplă în toate locurile civilizate, nu ne mai convine.


 Ceea ce este o stare de normalitate pentru alţii, pentru noi este un motiv de dispută. Devenim mofturoși și avem impresia că totul ni se cuvine, numai și numai, pentru simplul fapt că plătim un impozit anual la administrația locală. Dacă am putea să ni se dea totul gratis ar fi cel mai bine! De exemplu, Constanța este deficitară la capitolul parcări. O simte tot constănțeanul, o simte și turistul venit la mare. Un deficit de aproximativ 100.000 de locuri, după cum spun cei din administrația locală.

Regulamentul de organizare şi funcţionare a parcărilor publice din municipiul Constanța a fost în dezbatere publică. Credeți că locuitorii s-au înghesuit să-și spună părerile argumentate? Nici gând! Doar 90 de constănțeni au transmis administrației locale sugestii pe această temă. Probabil, cei mai mulți vor reacționa după ce administrația locală va trece la fapte! Atunci se vor trezi mulți că au drepturi și că, în opinia lor, parcarea ar trebui să fie gratuită. Chiar dacă nu este aşa dacă privim spre Europa sau, aici, mai aproape, pe la Bucureşti, Cluj, Oradea sau Sibiu. Un raport național realizat de integratorul de soluții inteligente la cheie Vegacomp Consulting atestă că primele trei zone și orașe, ca număr al locurilor publice de parcare, sunt Sectorul 2, Sectorul 3, Iași, în timp ce primele localități ca venituri obţinute din parcări sunt București, Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu. Clasamentul orașelor cele mai eficiente în monetizarea parcărilor este condus de Odorheiu Secuiesc, urmat de Timișoara și de Cluj. De unde reiese că nivelul de interes al publicului general pentru parcările cu plată a crescut în ultimii ani. Practic, este un semn al creşterii aglomerării, dar şi al nivelului de educaţie.

Dacă analizăm cu atenţie, rezolvarea parcărilor din Constanţa este o problemă de maximă importanţă, care nu poate fi soluţionată numai prin efortul investiţional al comunităţii. Concret, nu cred că este posibil fără aportul investitorilor privaţi. Iar acest deziderat nu poate fi obţinut decât printr-o tarifare corectă a serviciului public de parcare astfel încât să nu fie acordate locuri de parcare gratuit sau la tarife modice. De ce? Pentru simplul fapt că investitorii nu vor fi atrași să investească în locuri de parcare iar Uniunea Europeană nici nu vrea să audă de fonduri alocate pentru parcări. Şi asta pentru simplul fapt că UE încurajează mersul pe jos.

Pe de altă parte, tarifarea corectă a locurilor de parcare pe zone va contribui la reducerea poluării prin limitarea accesului în zone aglomerate pe baza unui tarif de parcare corespunzător și prin respectarea principiului „poluatorul plătește”.

Prin urmare, se impune ca tarifele pentru utilizarea serviciului public să fie stabilite în legătură cu asigurarea corelării între cerere şi resursă. Astfel, tariful de parcare trebuie să acopere toate costurile legate de asigurarea locurilor de parcare, pe de o parte, iar pe de altă parte trebuie să aibă şi un rol prohibitiv pentru parcările din zonele centrale, aglomerate, astfel încât oamenii să fie stimulaţi să utilizeze mijloacele de transport în comun cu efect direct asupra traficului din zonele centrale aglomerate şi, nu în ultimul rând, cu consecinţa reducerii poluării. Aşadar, dacă vrem un oraş civilizat, modernizat sau o ţară ca afară, atunci trebuie să acceptăm şi o parcare europeană! 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.402 secunde