Primarii trag un semnal de alarmă! Salarizarea personalului plătit din fonduri publice, o capcană periculoasă

1494
Primarii trag un semnal de alarmă! Salarizarea personalului plătit din fonduri publice, o capcană periculoasă - acor-1499603883.jpg

Articole de la același autor

Mai mulți șefi ai administrațiilor publice din județul Constanța s-au întâlnit, recent, la sediul Filialei Constanța a Asociației Comunelor din România (ACoR) unde a avut loc o ședință de lucru a Consiliului Director al Filialei Constanța. 


Astfel, la întâlnire au fost prezenți primarii comunelor Cumpăna, Agigea, Mihail Kogălniceanu, Grădina, Topraisar, Chirnogeni, Lumina și Tuzla. 


Temele abordate au fost multiple și complexe, având în vedere problemele cu care se confruntă comunele din România și modificările legislative din ultima perioadă.


"Din discuțiile purtate a reieșit că una dintre dificultăți este determinată de activitatea Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Constanța. O categorie aparte a acestor dificultăți o reprezintă dubla intabulare, care îngreunează realizarea unor lucrări de interes public. Costurile ridicate ale lucrărilor cadastrale ce trebuie întocmite la nivelul fiecărei comune reprezintă, de asemenea, o piedică în dezvoltarea comunităților rurale. Neexecutarea lucrărilor de cadastru sistematic imobiliar a fost determinată de întârzierea alocării fondurile financiare necesare, precum și de termenele scurte prevăzute pentru realizarea acestora. De asemenea, se apreciază că acest fonduri sunt insuficiente, fiind necesară stabilirea posibilității ca aceste lucrări să fie finanțate și de la bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale", a declarat președintele ACoR Constanța, primarul Mariana Gâju. 


O alta problemă discutată a vizat obligațiile financiare percepute de către instituții, operatori economici, agenții publice cu ocazia depunerii de proiecte de către unitățile administrativ-teritoriale. 


Drept urmare, Asociația Comunelor din România a solicitat în nenumărate rânduri eliminarea acestor taxe, precum și reducerea timpului de răspuns al instituțiilor însă, deocamdată, nu s-a rezolvat nimic concret. 


De asemenea, în cadrul întâlnirii, s-au discutat temele ce s-au aflat pe ordinea de zi a reuniunii Corpului profesional al secretarilor comunelor din România de la București, din perioada 18-20 iunie 2017 cum ar fi comunicarea actelor administrative în vederea exercitării controlului de legalitate al prefectului. 


Un alt subiect dezbătut a făcut referire la obligativitatea unităților administrativ teritoriale de a implementa Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale (RENNS) - sistemul unic de referință la nivel național, în care sunt înscrise nomenclaturile stradale de la nivelul comunelor, al orașelor și al municipiilor, fiind obligatoriu de utilizat de instituțiile și autoritățile administrației publice centrale și locale în activitatea specifică.


De asemenea, nu a fost evitat nici subiectul referitor la legea-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, recent adoptată, referitor la salarizarea personalului din administrația publică locală.


"Legea-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, recent adoptată, referitor la salarizarea personalului din administrația publică locală, constituie o capcană deosebit de păguboasă și periculoasă pentru buna funcționare a autorităților administrației publice locale cu consecințe iremediabile pe termen nelimitat. Subminează capacitatea administrativă a peste 90% din comunele României și determină migrația personalului din localitățile fără resurse financiare către cele care pot oferi salarii mai mari. Totodată, conduce la discriminarea personalului în ceea ce privește remunerarea muncii, în lipsa unei grile de salarizare care să garanteze acordarea de drepturi salariale după principiul dreptul la plată egală pentru muncă egală", a explicat liderul ACoR Constanța, primarul Mariana Gâju. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5151 secunde