Nivelul acidului uric din organism poate fi controlat. Iată ce trebuie făcut!

189
Nivelul acidului uric din organism poate fi controlat. Iată ce trebuie făcut! - aciduric-1651413371.jpg
Aveți probleme cu acidul uric? Nivelurile din organism sunt prea ridicate? În aceste condiții, este necesar să fiți mai atenți la dietă, să vă controlați permanent greutatea și stilul de viață. Medicii sunt de părere că optând pentru un regim alimentar corespunzător, echilibrat, aveți șansa de a ține uricemia sub control. Potrivit dr. Alexandra Dristaru, acidul uric ridicat, sau hiperuricemia, este legat, în general, de persoanele care iubesc abundența, atât în ceea ce privește mâncarea, cât și consumul de băuturi. Acesta este și motivul pentru care corecția alimentară este mai mult decât esențială. 


Acidul uric este un compus format din carbon, azot, oxigen și hidrogen, care este generat atunci când organismul descompune purinele. La rândul lor, purinele se formează în mod natural în organism și sunt găsite în unele alimente. De regulă, acidul uric nu provoacă probleme de sănătate la valorile normale, deoarece este excretat prin rinichi, dar uneori, dintr-o varietate de motive, el poate crește peste nivelurile acceptabile. Când suferiți de hiperuricemie, unul dintre cele mai de temut simptome este atacul de gută, dar trebuie să știți că problemele nu se opresc aici. 


Persoanele suferinde pot avea inclusiv un risc crescut de apariție a problemelor renale și cardiovasculare și leziunilor cronice artritice. Prin urmare, controlul alimentelor bogate în purine poate ajuta la scăderea cantității de acid uric din sânge, mai ales în timpul crizelor de gută. Alimentele cele mai bogate în purine sunt: ficatul, rinichiul, carnea roșie de vită, oaie și porc, peștele și fructele de mare grase, precum sardinele, hamsia, tonul, creveții și crabul. Desigur, ele nu trebuie eliminate complet, deoarece au și beneficii, însă trebuie consumate doar porții mai mici. De asemenea, se va limita consumul de mezeluri, brânzeturi foarte maturate, dar și legume precum sparanghelul, mazărea, spanacul și roșiile. În cazul băuturilor alcoolice, nu există nicio îndoială. Riscul de a dezvolta gută este mai mult decât dublu în rândul oamenilor care consumă 50 ml sau mai mult alcool pe zi, comparativ cu cei care nu beau alcool. 



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6497 secunde