Publicitatea poate afecta obiceiurile alimentare și activitatea fizică la femei

423
Femeile supraponderale ajung să aibă o părere și mai proastă despre ele după ce văd mate-riale publicitare cu fete slabe. Conform unui studiu prezentat în Journal of Consumer Research, stima de sine a femeilor poate scădea sau crește, în funcție de modelele prezentate în publicitate.
Autorii Dirk Smeeters de la Universitatea Erasmus din Olanda, Thomas Mussweiler de la Universitatea Cologne din Germania și Naomi Madel de la Universitatea Statului Arizona au studiat modul în care persoane cu greutăți diferite sunt expuse la modele media slabe sau plinuțe.
"Cercetările noastre confirmă alte studii anterioare care arată că stima de sine a femeilor cu o masă corporală normală se poate modifica în funcție de modelele care le sunt prezentate. Persoanele de sex feminin cu o masă corporală normală au o părere mai bună despre ele atunci când le sunt prezentate modele nu foarte slabe (pentru că se simt asemănătoare cu aceste modele) și modele supraponderale (pentru că simt că nu seamănă cu modelele respective). Totuși, le scade stima de sine atunci când văd modele mai plinuțe (pentru că se simt la fel ca ele) și extrem de slabe (pentru că simt că nu sunt ca ele)", precizează autorii.
Acest studiu furnizează informații noi despre cum publicitatea poate afecta stima de sine a femeilor supra și subponderale. "Stima de sine a femeilor cu o greutate mai scăzută decât cea normală crește întotdeauna în funcție de modelele pe care le văd, așa cum scade stima de sine la femeile cu greutate peste cea normală", explică autorii.
Publicitatea poate influența și obiceiurile alimentare și activitatea fizică a oamenilor. De exemplu, participanții supraponderali mâncau mai puține prăjituri și își doreau mai mult să țină dietă și să facă exerciții fizice atunci când vedeau reclame cu persoane grase decât la reclamele cu persoane slabe.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 3.2412 secunde