Alinare pentru pensionari. Telefonul Vârstnicului oferă sprijin gratuit şi consiliere

389
Alinare pentru pensionari. Telefonul Vârstnicului oferă sprijin gratuit şi consiliere - fondalinare3-1617547759.jpg
Bătrâneţea este grea, mai ales în vremuri de pandemie, când interacţiunea cu cei dragi şi cu cei din jur este minimă. Mii de vârstnici constănţeni trăiesc în singurătate, unii neputincioşi şi chiar deznădăjduiţi. Pentru aceştia, există întotdeauna o voce caldă care răspunde la celălalt fir, la Telefonul Vârstnicului, gata să-i asculte cu suflet şi chiar să-i ajute.

Aproape că nu este zi în care persoane în vârstă, intelectuali pensionari, bătrâni singuri, să nu sune la telefonul redacţiei Cuget Liber pentru a ne împărtăşi un gând, o experienţă sau pentru a ne cere o informaţie ori un sfat. Nevoia acestora de a avea un interlocutor este foarte mare şi tocmai de aceea, Fundaţia Regală Margareta a României a iniţiat Telefonul Vârstnicului, o linie telefonică gratuită şi confidenţială. La numărul de telefon 0800/460.001, persoanele vârstnice primesc informaţii de interes, sfaturi şi îndrumare, din partea operatorilor specializaţi în asistenţă socială. Linia telefonică este disponibilă între orele 8.00 şi 20.00, de luni până vineri, şi sâmbăta, între orele 8.00 şi 16.00. De asemenea, linia poate fi accesată şi de către cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă a unui bătrân sau de vârstnicii singuri care simt nevoia de suport emoţional.

„În condiţiile în care, în România, 1 milion de vârstinici au traversat criza pandemiei singuri, fără a avea un ajutor, iar populaţia de vârstnici ai României este de 3,7 milioane de persoane, acest serviciu este unul extrem de necesar. În perioada martie 2020 – martie 2021, linia telefonică a înregistrat un număr triplu de apelanţi unici şi un număr record de convorbiri”, explică Cristina Rotaru, coordonatorul în comunicare a serviciului social Telefonul Vârstnicului.

Linie gratuită, cu informaţii şi consiliere

Astfel, 3.827 de seniori au avut 17.684 de convorbiri cu o echipă specializată de psihologi şi asistenţi sociali, unde au găsit răspunsuri la problemele cu care s-au confruntat. „Suntem singura linie telefonică naţională, gratuită şi confidenţială, care răspunde nevoii vârstnicilor din România, fie de informare, consiliere, sprijin practic sau emoţional. Ne dorim ca mesajul nostru să ajungă la cât mai multe persoane vârstnice care să afle că există sprijin şi soluţii la problemele cu care se confruntă şi că acestea se află la un telefon distanţă. Prin serviciul social Telefonul Vârstnicului putem să contribuim la îmbunătăţirea calităţii vieţii seniorilor din România”, a mai spus reprezentantul fundaţiei.

Mai mult decât atât, consilierii de la celălalt capăt al firului îi pot suna săptămânal pe bunicuţi, pentru alinarea singurătăţii. Aceştia sunt apelaţi în mod regulat de către asistenţii sociali sau de către voluntari instruiţi, oferind un partener constant de conversaţie bătrânilor afectaţi de singurătate, împlinind astfel nevoia lor de socializare.

În plus, persoanele vârstnice care se confruntă cu stări de anxietate sau depresie primesc consiliere psihologică gratuită. Serviciul a fost iniţiat în contextul pandemiei de COVID-19. „Pentru vârstnici, această perioadă este cu atât mai dificilă cu cât anxietatea lor este alimentată permanent de singurătate, izolare şi de comunicarea media intensă, legată de coronavirus şi de riscul de moarte”, a subliniat Cristina Rotaru.

De asemenea, pentru a le veni în ajutor, consilierii furnizează informaţii celor care nu ştiu pe cine să apeleze şi căror instituţii să se adreseze. Aceştia primesc îndrumări rapid, mai ales că deţin o bază de date cu instituţii, servicii, iniţiative civice şi informaţii de interes pentru vârstnici, precum centre rezidenţiale, îngrijiri la domiciliu, cluburi de seniori, cantine sociale, acţiuni de voluntariat sau alte servicii de asistenţă socială.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4602 secunde