Continuă controversa! După elevi, și specialiștii sunt de acord: TREBUIE SĂ ÎNCEAPĂ MAI DEVREME

159
Continuă controversa! După elevi, și specialiștii sunt de acord: TREBUIE SĂ ÎNCEAPĂ MAI DEVREME - ddd-1578570684.jpg
Federația Coaliția pentru Educație consideră că este bine ca anul școlar să înceapă mai devreme și să aibă un ritm mai potrivit vieții actuale, cu perioade intense, alternate cu vacanțe mai scurte, potrivit unui comunicat cu privire la propunerea Ministerului Educației ca anul școlar 2020-2021 să înceapă la 14 septembrie, relatează HotNews. Reacția vine după ce, miercuri, Consiliul Național al Elevilor a solicitat ministrului Educației și Cercetării retragerea proiectului de ordin privind structura anului școlar 2020-2021.

Federația Coaliția pentru Educație consideră un progres faptul că anul școlar 2019 - 2020 a început cu o săptămână mai devreme, în ciuda presiunilor din partea industriei de turism, iar acest câștig ar trebui menținut. Specialiștii de la coaliție spun că o vacanță de vară de trei luni afectează major copiii și nivelul la care ei revin în școală, după o pauză atât de mare. "Vacanțele mai scurte, ritmice, periodice, în timpul anului școlar, pot contribui la consolidarea învățării, a progreselor realizate de copii și pot fi spații de odihnă, reflexie, planificare pentru profesori. În context, Coaliția apreciază că este benefică fragmentarea vacanței de primăvară în funcție de Paștele Catolic și cel Ortodox, ținând cont de specificul anului 2021. Acest fapt arată că Ministerul ține cont și de necesitatea reunirii numeroaselor familiilor de români în care părinții sunt plecați în străinătate", se arată în comunicatul citat.

Coaliția pentru Educație arată că numărul mediu de zile de cursuri pentru țările OECD este de 185, România fiind una dintre țările sub această medie, iar majoritatea țărilor europene optează pentru începerea cursurilor chiar de la începutul lunii septembrie. "În același timp, nu doar numărul de zile este important, ci și structura fiecărei zile, câte ore durează procesul didactic, dacă elevii au acces la pauze mari, la activități sportive, în aer liber, la masă caldă. Și mai ales este important ce și cum învață elevii la școală în zilele respective, pentru că mai multe zile nu înseamnă automat rezultate mai bune", spune Simona David Crisbășanu, vicepreședinte al Federației Coaliția pentru Educație.

Începerea școlii mai devreme în luna septembrie este aplicată la noi de școli private sau confesionale și este susținută de reprezentanții elevilor din România, cu argumentul întârzierii foarte mari a calendarului de examene din sesiunea iunie - iulie. Și la acest capitol România a avut o singură încercare modestă de modernizare, cu probele de competențe pentru clasa a XII-a în luna februarie, mai arată reprezentanții coaliției.

"De asemenea, este important ca elevii din învățământul profesional, tehnologic să nu mai fie discriminați și, într-un fel, pedepsiți pentru că urmează această rută, prin faptul că pentru ei anul școlar este mai lung cu 3 săptămâni. Este necesar ca perioada de practică pe care o fac acești elevi să fie parte din anul școlar valabil pentru toți ceilalți liceeni, pornind de la principiul că învățământul tehnic și profesional ar trebui să fie mai aplicat și mai puțin teoretic. Mai ales că din anul școlar 2020-2021 ar trebui să funcționeze un alt plan cadru", mai adaugă Simona David Crisbășanu.

Coaliția pentru Educație mai arată că, în ceea ce privește lucrările care țin de reparații și renovări, pentru care sunt responsabile autoritățile locale, acestea pot fi realizate în lunile iunie-iulie, cum deja se întâmplă în multe localități unde există o bună planificare și colaborare între școli și autoritățile locale, astfel încât școlile să fie pregătite la începutul lunii septembrie.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5512 secunde