Mai aveţi de aşteptat pentru debranşarea de la Termoficare! "Nu avem personal suficient!"

5064
9
În fiecare an, în luna septembrie se încheie perioada de depunere a solicitărilor de debranșare de la Termoficare Constanța. Spre deosebire de anii trecuți, susțin reprezentanții instituției, numărul de cereri de debranșare a scăzut drastic, chiar la jumătate. Cu toate acestea, situația celor care au solicitat să fie debranșați de la sistem nu a fost finalizată, lucru datorat și lipsei de muncitori cu care societatea se confruntă, de lăcătuși, mecanici, sudori, instalatori. „Nu avem personal suficient pentru toate lucrările!”, spun reprezentanţii fostului RADET, actualmente Termoficare Constanţa.

Deși s-au mai făcut angajări în ultima perioadă, societatea de termoficare din municipiul Constanța are încă nevoie de personal calificat pe aceste meserii pentru diverse lucrări ce apar, dar și pentru debranșarea cetățenilor care nu mai doresc să fie racordați la sistem. Acest lucru se datorează faptului că aceste categorii sunt școlarizate destul de puțin de către statul român și trebuie să recunoaștem şi că acest gen de meserii sunt extrem de căutate nu doar în ţara noastră, ci și în Occident, unde oamenii pleacă pentru salarii mai motivante. Între timp, pentru a se acoperi deficitul de personal, a precizat la un moment dat directorul general al Termoficare Constanţa, Liviu Popa, s-a apelat inclusiv la varianta de a trimite scrisori către primăriile din județ, mai ales cele din zona Moldovei, unde se găseşte forță de muncă disponibilă.

Revenind la debranşări, încet-încet, susţin reprezentanţii societăţii, toate solicitările vor fi soluționate. Pentru a vedea cum se prezintă situația la acest moment cu debranșările, am discutat cu directorul Termoficare, Bogdan Orozan.

„Dacă în anii anteriori aveam în jur de 2.000 de debranșări, acestea s-au redus la jumătate și, din câte am observat noi, multe cereri de deconectare sunt făcute de cei care s-au deconectat deja de la sistem, dar ilegal și acum vor să intre în legalitate. Unii au depus la noi cereri de deconectare, dar i-am găsit cu centrale montate de anul trecut. Cel mai probabil sunt speriați de noile amenzi, care nu mai sunt în valoare de 500 de lei, ci sunt cuprinse între 5.000 lei și 10.000 lei. Când au citit cadrul legal, mulţi dintre ei și-au dat seama că amenda nu este deloc una foarte mică. De asemenea, unde sunt cazuri în care se descoperă că s-au deconectat fără a parcurge procedura și fără a primi avizul favorabil din partea noastră, atunci avem obligația de a informa Poliția Locală, care demarează controale la fața locului și aplică prevederile din cadrul legal, în astfel de situații”, a declarat pentru „Cuget Liber”, directorul.

Deci, cum îi şade bine românului, unii recurg la legalitate doar de frica amenzilor. Pe de altă parte, numărul scăzut de solicitări de debranşare este pus pe seama proiectelor municipalității de modernizare a întregii infrastructuri a sistemului de furnizare a energiei termice în Constanța.

„Acest lucru le-a dat încredere în sistem, asta în condițiile în care și prețul gazelor a explodat, și, pe lângă consumul de gaze, mai intervine și investiția pe care oamenii trebuie să o suporte, așa că mulți au preferat să rămână conectați la societatea de termoficare. Da, este adevărat, de-a lungul anilor, s-au debranșat foarte mulți cetățeni, fără a respecta procedura, din varii motive, numai de ei știute. Populaţia trebuie să ştie că procedura de deconectare este bazată pe Legea 325/2006 care guvernează la nivel național acest serviciu de termoficare centralizat. Ca urmare, toate aprobările se dau în cadrul asociațiilor de locatari, tocmai de aceea ei fac dosarele, care, mai departe, ne sunt transmise. Noi, la rândul nostru, verificăm legalitatea înscrisurilor și respectarea cadrului legal și eliberăm avizul, după caz, favorabil sau nefavorabil”, a adăugat Bogdan Orozan. Constănţenii trebuie să ştie că, în cazul unei avizări favorabile, au obligaţia de a achita o taxă de deconectare sau de debranşare, dar mai ales să-şi stingă datoriile faţă de Termoficare Constanţa.


Comentează știrea

Mihai
23 septembrie
Rusine

Chiar nu va este rusine??? Anul acesta v-ati batut joc de constanteni: ba nu e caldura , ba nu e apa calda! Stam de O saptamana fara apa calda!!!!! Inainte am mai stat patru saptamani! Cand v-ati marit indemnizatiile membrilor consiliului de administratie de zece ori, NU V-A FOST RUSINE???? SA VEDEM CINE VA MAI VOTEAZA! Desi dumneata esti si psd si pnl.

Mircea
24 septembrie
centrala, nu cet

Daca in termen de 6 luni, nu a fost vazuta debransarea, nu mai are nici o norma legala amenda! Oamenii trebuie sa stie acest lucru.

Un cetatean
24 septembrie
Apa calda...

Minciuni peste minciuni cu apa calda. Din 16 august pana azi, 24 septembrie, Tomis Nord nu are apa calda și NIMENI nu își cere scuze, nu da explicații, NIMANUI nu ii pasa de platitorii de fapt ai salariilor voastre și contribuabili onești la fondul public. Ma simt umilit și batjocorit, intr-un oras avariat de la un cap la altul și ignorat în necesitățile lui minime. Nu am crezut ca vom ajunge vreodată atat de ignorați și abandonați de administrația locala și centrala. Cat despre politicieni....le este bine, în lumea lor straina noua.

San
24 septembrie
lipsa apa calda = lipsa salarii pentru cei responsabili

De ce sa primeasca salarii cei responsabili cand cei care platesc nu primesc apa calda si caldura ??? Atunci cand nu au explicatii la lipsa apei calde si caldurii , sa nu primeasca nici ei salariile pe care de fapt le platim tot noi contribuabilii !!!! Rusine !!

Stefan
24 septembrie
Bataie de joc

Își bat joc de noi... ne depindem dosare de debranșare și primim raspuns NEGATIV doar pentru ca nu exista un acord scris al celuilalt propietra al apartamentului( cu mențiunea ca nu este scris nicăieri acest lucru).. vom sesiza Protecția Consumatorului .. se joaca cu banii și nervii noștri!

sdsdw
29 septembrie
dvf

M-a costat 700 lei sa ma debransez anu asta, dar ma bucur ca am facut-o

Pagina a fost generata in 0.7268 secunde